Psykel
Pandion
Funkar fint med raka ändlänkar på flexlänk, tycker jag!Ser rätt bra ut med flexlänken men de svåra är ju att hitta just denna med rätt ändlänkar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkar fint med raka ändlänkar på flexlänk, tycker jag!Ser rätt bra ut med flexlänken men de svåra är ju att hitta just denna med rätt ändlänkar
Jag tycker mocka är mer dressat än struts. Dessutom är struts skitsnyggt. Letar själv ett med måtten 18/14. Kör på struts!Jag har inte hittat något bra band till min kära Vintage-krono. I nuläget sitter det något billigt skräp från Hirsch på, vilket jag inte alls är nöjd med.
Struts och mocka är två saker jag funderar på, men tar gärna emot tips på bra band som kan passa. Målsättningen är att den inte ska allt för dressad ut heller.
Ja, struts är coolt. Ovanligt att se förutom på Reversos typ. Du sitter inte på någon bra inspirationsbild?Jag tycker mocka är mer dressat än struts. Dessutom är struts skitsnyggt. Letar själv ett med måtten 18/14. Kör på struts!
Jo då men det får bli några år gamla bilder. Har inte kvar varken klocka eller armband men är som sagt på jakt efter ett ny struts i den lite udda storleken 18/14.Ja, struts är coolt. Ovanligt att se förutom på Reversos typ. Du sitter inte på någon bra inspirationsbild?
Ska det se modernt, tidlöst eller vintage ut?Jag har inte hittat något bra band till min kära Vintage-krono. I nuläget sitter det något billigt skräp från Hirsch på, vilket jag inte alls är nöjd med.
Struts och mocka är två saker jag funderar på, men tar gärna emot tips på bra band som kan passa. Målsättningen är att den inte ska allt för dressad ut heller.
Hellre tidlöst eller vintage än modernt.Ska det se modernt, tidlöst eller vintage ut?
Gillar Rios och Fluco, vad är det för mått?Hellre tidlöst eller vintage än modernt.
19mm. Märkligt för jag trodde de flesta generiska chronograph suisse boetter hade 20mm, men icke.Gillar Rios och Fluco, vad är det för mått?
Gillar inte struts själv, men det är en smaksak. Försök undvika stoppade band, iaf de som set ut som det du har idag. Du har den lyxigare CS-boetten som är vattentät. Nedan två tips. De jag hade i mocka fanns tyvärr inte i 19 mm.19mm. Märkligt för jag trodde de flesta generiska chronograph suisse boetter hade 20mm, men icke.
Kollade snabbt, Rios hade något schysst strutsband.
Tack för inspirationen! Av de två föredrog jag faktiskt bandet i den första länken ”cordovan shell”. Kanske blir ett köp.Gillar inte struts själv, men det är en smaksak. Försök undvika stoppade band, iaf de som set ut som det du har idag. Du har den lyxigare CS-boetten som är vattentät. Nedan två tips. De jag hade i mocka fanns tyvärr inte i 19 mm.
https://www.ebay.co.uk/itm/XS-Cordovan-Shell-Horween-Uhrband-17-18-19-20mm-2-WAHL-schwarz-braun-Germany/351818883691?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&var=621240815034&_trksid=p2055119.m1438.l2649
https://www.ebay.co.uk/itm/ECHTES-ALLIGATOR-LEDER-UHRENBAND-18-19-20-mm-Flank-flache-Ausführung-in-Glanz/131629094294?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&var=430998566585&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Själv letar jag efter band som är 20/16. Någon som vet en bra hemsida? Kollade kvistvik.se men alla är slut i lager...
Någon särskild typ av band? Jag beställde nyligen ett från Colareb som var 20/16:
https://m.ebay.com/itm/ColaReb-SPOL...hash=item41d1173c73:m:mIN0hNZOiMFqOyuRwdBfZ9Q
Fanns även i ljusare variant. Ska hämta den på posten imorgon så får se hur det känns.
Vitt RubberB på Deepsean var riktigt sommrigt, snyggt!Jäkligt smidigt sätt att förnya, uppdatera och byta stil på armen. Inte alltid det funkar bra, men kul att prova runt.
Är själv väldigt svag för blått/brunt och blått/vitt.
Kör några RubberB på SDDS. På tok för dyra, men sitter som en smäck och är riktigt sköna.
På Seikon kör jag nu ett brunt hirsch. Original är svart eller mörkblått tror jag. Men det gör att klockan försvinner lite.
På datejust 41:an har jag inte provat nåt annat än jubilee som sitter på från start. Vet inte vad man skulle ha där. Finns väl både gummi och läder och välja på. Men den passar rätt bra som den är.
Har för mig att Omega nato kostade hos svensk AD ca 2500 kr senast jag frågade. Så 172 dollar känns rimligtTänkte köpa ett Nato till nya omegan. Knallade därför in på Omega shopen i Aventura Mall. Jodå, dom hade det i rätt färg. Bestämmer mig men glömmer att fråga om priset. Är 172 dollar ett rimligt pris?
1500 spänn för ett Nato och jag gjorde en bra affär...Har för mig att Omega nato kostade hos svensk AD ca 2500 kr senast jag frågade. Så 172 dollar känns rimligt
Beror på hur man ser det. Man kan få natoband i samma kvalitet, exempelvis Phoenix (som är tillverkade i Storbritannien och officiell leverantör åt brittiska militären), för 200-350kr (http://www.urtid.com/armband/mod-natoband). Men då står det såklart inte Omega på. Så 1.500 var nog en bra deal på ett Omega-nato.1500 spänn för ett Nato och jag gjorde en bra affär...
Omegas natoband är tillverkade i Schweiz, tror jag. Tudors ligger väl i samma prisklass och är tillverkade i Frankrike.Vad är skillnaden på ett Omega Nato och ett vanligt tex från timefactors? Namnet?
Beror på hur man ser det. Man kan få natoband i samma kvalitet, exempelvis Phoenix (som är tillverkade i Storbritannien och officiell leverantör åt brittiska militären), för 200-350kr (http://www.urtid.com/armband/mod-natoband). Men då står det såklart inte Omega på. Så 1.500 var nog en bra deal på ett Omega-nato.
Omegas natoband är tillverkade i Schweiz, tror jag. Tudors ligger väl i samma prisklass och är tillverkade i Frankrike.
Hos AD, skulle jag tro. Tveksam till om dom säljs på nätet.Var kan man hitta tudors?