• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

lofgreno

Audemars
Royal Straps nya gummi. Zuludiver Tropical. 22mm. Lite tjockare och kraftigare än det våffel jag oxå har från Uncle Seiko. Tycker det funkar bra till min SRP787.
20180616_194026.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Hvorfor er det en synd å sette läderband på dykarklockor, men å kjöpe en Tudor BB eller en Oris Aquis med orginalläder er helt okej. Noen som har en bra forklaring?
Nu har jag inget emot läder på dykare, men jag undrar om inte de som är emot läder på dykare också tycker det är fel med originalläder på en BB?
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Jag har jagat ett mörkgrönt/camogrönt sailclotharmband men inte hittat det någonstans kring där jag bor. Finns det någon toppenhemsida jag missat där man kan köpa klockarmband (Som med fördel levererar till Frankrike :hungry:)?
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Nu har jag inget emot läder på dykare, men jag undrar om inte de som är emot läder på dykare också tycker det är fel med originalläder på en BB?
Det er det jeg undrar lite over også. Er personlig ikke noen stor fan av läder, men testade for en stund tilbake et läderband på en Tudor Black Bay og det ble helt krise i Tudor tråden.
 

CHHE

Breitling
Armbandet, vet inte om det är en kvalitésfråga eller om det är lika med alla band. Det vill vrida sig så "flätningen" inte hamnar rakt över stiften...

Känner vidare ett tag till...
 

Hunte

Breitling
Någon som köpt band utomlands (import) på nätet? Något i stil med krokodilskinn till en Hydroconquest? Kanske tom någon som har en hydroconquest med band som vill visa?
 

Spenniz

Omega
Någon som köpt band utomlands (import) på nätet? Något i stil med krokodilskinn till en Hydroconquest? Kanske tom någon som har en hydroconquest med band som vill visa?
Köpte ett hirscharmband från pierstreettime på Ebay. Gick väldigt smidigt och fick med bandstift av bättre kvalitet. Rekommenderas.
 

POO

Panerai
Finns det nåt modernt tropic som inte är svintjockt? Vintage tunnar ut så fint mot låset. De moderna jag provat är jämntjocka och bulkiga som fan.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Finns det nåt modernt tropic som inte är svintjockt? Vintage tunnar ut så fint mot låset. De moderna jag provat är jämntjocka och bulkiga som fan.
Jag fick hem ett tropic från Geckota nyss. Det är tunt och fint, men frågan är hur tunt du vill ha det. För mig är det bra, men jag är inte en vintage-kille.
 

POO

Panerai
Jag fick hem ett tropic från Geckota nyss. Det är tunt och fint, men frågan är hur tunt du vill ha det. För mig är det bra, men jag är inte en vintage-kille.
Rimligt tunt... när det inte tunnas ut mot spännet utan är jämntjockt hela vägen blir det inget bra utan alldeles för klumpigt. @lofgreno s bild här ovan illustrerar mitt aber. Ska kolla upp Geckota.
 

Colette

Breitling
Trevlig tråd

Har en LLD på mesh just nu, någon som har erfarenhet av Longines gummi-armband till LLD? Är jäkligt sugen, men vore tacksam om det finns något att säga om det innan jag beställer!

Tack på förhand!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Vilket band tror ni skulle passa denna? :)
Ett krav är att det ska gå att ha viklås eller deployment clasp likt det som sitter på nu då jag inte gillar ”vanliga” spännen :D
20mm!
EA169739-700E-4F5D-913A-87E94ADA2BD6.jpeg

512AAF27-211C-449A-8185-F3AB257B049E.jpeg

4E9E42C8-2982-4750-9562-7A7255DF21DB.jpeg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Vilket band tror ni skulle passa denna? :)
Ett krav är att det ska gå att ha viklås eller deployment clasp likt det som sitter på nu då jag inte gillar ”vanliga” spännen :D
20mm!
EA169739-700E-4F5D-913A-87E94ADA2BD6.jpeg

512AAF27-211C-449A-8185-F3AB257B049E.jpeg

4E9E42C8-2982-4750-9562-7A7255DF21DB.jpeg
Spännet går att flytta över till det nya bandet, eller så köper du ett löst "deployant" clasp och sätter på.
 
Topp