• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Arcticreef

Panerai
Får trösta mig med att jag hittat helt ok Natos på amazon för 10-15 daler. Priserna på band är ju annars rätt hysteriska. Bytte gummit på en Breguet Marine. Tretusen ville de ha för det.
 
Senast ändrad:

Arcticreef

Panerai
97E5A3E4-7B2F-4B38-953C-B3D13C195C2F.jpeg
Jämför 170 dalers Natot med det här för 12 daler från amazon och ser ingen skillnad
 

johmag

Omega
Köpte nyligen en 214270. Gillar oysterlänken skarpt men kan tänka mig att jag vill ha lite variation framöver.
Är det någon som har ett bra tips på material och färg som gör sig bra till denna Explorer1?

Tack på förhand!
 

EHedin

Cartier
2-Faktor
Skulle någon veta om det går att hitta aftermarket jubilee till datejust 41 (21mm lugs) hojta gärna till! :happyhappy:
 

Higgis

Omega
Letar efter nato som inte länge sig då mycket när det blir blött (kollat på sådant i gummi men faller inte riktigt i min smak) ska gärna ha "brända" hål så dom inte töjs ut så lätt.
 

C-J

Panerai
2-Faktor
Tjena! Någon som vet vart man kan köpa ett ruuber strap som liknar detta? (ska passa 19mm).
 

Bilagor

  • 1AC4F0DA-BF79-4CEB-934B-55C0ADD89F7E.jpeg
    1AC4F0DA-BF79-4CEB-934B-55C0ADD89F7E.jpeg
    175.9 KB · Visningar: 1

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Jag söker 22mm band av denna typ av armband till klockor med fasta bandstift.
37D89613-A2C5-4CAA-B464-78A070271BA8.jpeg
E6A7C030-462A-4209-9862-38CB877F351C.jpeg

Någon som vet?

För övrigt vill jag slå ett slag för Hadley-Romas corduraband.
image.jpg

Trevlig helg
 
Är det nån som har en aning om vart detta band kommer ifrån eller från vilken klocka. Tänkte skapa en egen tråd men börjar här.
Ett buckle med PADI logga ingraverat på ett Jubilee, hade vart perfekt till ens egen Padi.. Hittade bilden på internet och har googlat frenetiskt.

maxresdefault.jpg
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet av band från Two stitch straps?
Holländskt företag med handgjorda läderband . Gillar själv Colarebs band för deras kvalitet och prisvärdhet men är sugen att testa two stitch..
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Är det nån som har en aning om vart detta band kommer ifrån eller från vilken klocka. Tänkte skapa en egen tråd men börjar här.
Ett buckle med PADI logga ingraverat på ett Jubilee, hade vart perfekt till ens egen Padi.. Hittade bilden på internet och har googlat frenetiskt.

maxresdefault.jpg
Det är en strapcodelänk som har lasergraverats med padiloggan efteråt, en one off mao. Klockan tillsammans med länken var faktiskt till salu på WUS för något år sedan.
 

BadBro

Omega
Hej!

Ny här på forumet :)
Har haft klockor länge men efter jag hittade den här sidan så börjar ett intresset växa och jag siktar väl mot att inhandla en oris inom kort o_O

Men nu till frågan jag hoppas ni kunniga kan hjälpa mig med! Har en certina ds caimano titanium som jag lämnat in på lagning, men bara efter två veckor så lossnade "pinnen", så blir nog tvungen att köpa ett nytt! Men hur vet man vad som kan tänkas passa modellen? Dum fråga kanske, men hoppas nån kan hjälpa mig!
certina-C017.410.44.087.00.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Certina är en bra klocka så.vore jag dig, skulle jag gå till en urmakare som kan Certina och be dem sätta dit stiftet om det är det du menar med pinnen. Det kan inte kosta många kronor.
 

BadBro

Omega
Certina är en bra klocka så.vore jag dig, skulle jag gå till en urmakare som kan Certina och be dem sätta dit stiftet om det är det du menar med pinnen. Det kan inte kosta många kronor.

Urmakaren fixade dit ett nytt stift och det höll i två veckor innan den ramlade ut. Han nämnde även då att jag kanske får köpa ett nytt armband om det inte håller. Som sagt, vet inte så mycket om sånt där
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Är du säker på att urmakaren kan Certina och verkligen använder Certina originalstift? De "ramlar" inte ur hursomhelst om boett och armband är intakt och stiftet är gjort för just din modell. Gå till någon annan om du har anledning att tro att urmakaren inte är en urmakare. Det låter inte förtroendegivande i mina öron, att urmakaren säger att det kanske inte håller efter gjord service.
 

BadBro

Omega
Är du säker på att urmakaren kan Certina och verkligen använder Certina originalstift? De "ramlar" inte ur hursomhelst om boett och armband är intakt och stiftet är gjort för just din modell. Gå till någon annan om du har anledning att tro att urmakaren inte är en urmakare. Det låter inte förtroendegivande i mina öron, att urmakaren säger att det kanske inte håller efter gjord service.
Dom har ju butiker i hela Sverige, och det var där jag köpte min klocka! Men dom verkar ju faktiskt lite dåliga, vände spännet upp och ner... o_O
Men kanske får göra ett nytt försök, och eventuellt kasta ytterligare 200kr i sjön!;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Dom har ju butiker i hela Sverige, och det var där jag köpte min klocka! Men dom verkar ju faktiskt lite dåliga, vände spännet upp och ner... o_O
Men kanske får göra ett nytt försök, och eventuellt kasta ytterligare 200kr i sjön!;)
Har du haft sönder klockan får du naturligtvis betala om du lämnar in den på lagning. Var det fel på klockan från början och du köpte den ny, gäller treårig konsumentköplag. Då ska säljaren bekosta lagningen. Hur gammal är klockan och köpte du den ny av en Certina-återförsäljare? Har du kvar inköpskvittot?
 

CHHE

Breitling
Hej

Måste börja med att säga att denna tråd verkligen kan inspirera en ny medlem, många snygga kombinationer. I mitt första inlägg skulle jag behöva lite goda råd gällande armband till min länge efterlängtade Sjöö Sandström Royal Steel Extreme Black som precis införskaffats. Vad kan passa, har själv sneglat på gummi/silicon alt något textil nu till sommaren...Tacksam för tips

Med vänlig hälsning,
Christian
 

Bilagor

  • IMG_5614.JPG
    IMG_5614.JPG
    113 KB · Visningar: 3

Spenniz

Omega
Hej

Måste börja med att säga att denna tråd verkligen kan inspirera en ny medlem, många snygga kombinationer. I mitt första inlägg skulle jag behöva lite goda råd gällande armband till min länge efterlängtade Sjöö Sandström Royal Steel Extreme Black som precis införskaffats. Vad kan passa, har själv sneglat på gummi/silicon alt något textil nu till sommaren...Tacksam för tips

Med vänlig hälsning,
Christian
Rött och svart går väldigt bra ihop tycker jag. Har själv köpt ett perlon från:
http://www.whatchs.com
Väldigt nöjd med det än så länge.
 
Jag är lite nyfiken på bandet du fick hem? Bifoga gärna lite bilder :)

Väldigt mjukt och trevligt är det! Dock upplevde jag det som liiite mörkare än vad bilden på ebay visade så länge man inte befinner sig i absolut dagsljus.
IMG_20180605_215457.jpg
IMG_20180403_103718.jpg

Tog mig även friheten att efter ett tag skapa lite fejk-patina genom att sandpappra det lite och då blev det nog lite ljusare:
IMG_20180404_072121.jpg


Hur som helst känns det som mycket bra kvalitet för den ganska rimliga summan pengar. :)
 

Erik83

Cartier
Jag söker ett läderarmband till min Omega från 54. Guld och 18mm luggar. Buckle behöver inte vara guld om det är 16mm vid buckle, kan plocka från ett Hirsch. Det ska matcha https://myrqvist.se/collections/all-shoes/products/skytteholm-brown-calf och inte vara riktigt kass kvalitet. Klockan används sällan till mer än kostym/kavaj. Nån som har nåt förslag? Enklast kanske är att ta med sig skorna till Klockmaster och matcha ihop med ett Hirsch? Hade ju varit trevligt att komma undan billigare...
 

Sicko

Cartier
Väldigt mjukt och trevligt är det! Dock upplevde jag det som liiite mörkare än vad bilden på ebay visade så länge man inte befinner sig i absolut dagsljus.
IMG_20180605_215457.jpg
IMG_20180403_103718.jpg

Tog mig även friheten att efter ett tag skapa lite fejk-patina genom att sandpappra det lite och då blev det nog lite ljusare:
IMG_20180404_072121.jpg


Hur som helst känns det som mycket bra kvalitet för den ganska rimliga summan pengar. :)

Ser väldigt väldigt bra ut! Får klicka hem också..
 
Topp