Ja var det jag tänkte göra, men alla band matchar inte med ett spänne därav mitt kravSpännet går att flytta över till det nya bandet, eller så köper du ett löst "deployant" clasp och sätter på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja var det jag tänkte göra, men alla band matchar inte med ett spänne därav mitt kravSpännet går att flytta över till det nya bandet, eller så köper du ett löst "deployant" clasp och sätter på.
Band nummer två, jäkligt snyggt! Vad är det för leverantör?Så. Vilket ska jag köpa.
Klockan med färger och tavla är rätt att matcha band till. Fungerar med de flesta färgerna, svart, mörkbrunt, ljusbrunt, grått, grönt etc. Jag hade dock valt ett band som var relativt ostoppat och tunt (de du visar upp ser för stoppade ut för min smak). Dock tycker jag att den klockan iom rätt stor passar med kantsömmar. Struktur/skinn är lite efter vad du vill uppnå (ödla, krokodil, alligator, gris, struts, kalv etc). Lackat blir elegantare medan matt blir mer allround.
Tack. Camille FournetBand nummer två, jäkligt snyggt! Vad är det för leverantör?
Stort tack!Klockan med färger och tavla är rätt att matcha band till. Fungerar med de flesta färgerna, svart, mörkbrunt, ljusbrunt, grått, grönt etc. Jag hade dock valt ett band som var relativt ostoppat och tunt (de du visar upp ser för stoppade ut för min smak). Dock tycker jag att den klockan iom rätt stor passar med kantsömmar. Struktur/skinn är lite efter vad du vill uppnå (ödla, krokodil, alligator, gris, struts, kalv etc). Lackat blir elegantare medan matt blir mer allround.
Detta var väl snyggt?
https://m.ebay.com/itm/Exklusives-F...513702?hash=item19d482a366:g:CUwAAOSwPGpagCSM
Nummer 3. Mörkbrunt.Så. Vilket ska jag köpa.
Alla passade klockan bra, men jag måste säga att nummer 2 föll mig mest i smaken.Så. Vilket ska jag köpa.
Är svag för ljusbruna band till klockor med gräddvita tavlor, så band nummer fyra får min röst!Så. Vilket ska jag köpa.
Kolla med Oris AD om dom kan plocka hem bandet.Jag har ju beställt Oris Source Of Life med stållänk men vill gärna köpa till gummit den kommer med. Detta gummit är mer gråare om jag förstått bilderna rätt?
Då klockan är limiterad till 23xx exemplar, så undrar jag om man ändå kommer kunna köpa gummit och vart isf gör jag det (Gärna Gbg eller nätet, billigast möjligt)?
Sen undrar jag också om det behövs något speciellt Oris-verktyg för att byta band? Eller var det bara för att korta länken isf? (Jag har ett vanligt bandbytar-verktyg hemma)
En till fråga jag har är om andra band passar? Eller har Oris någon egen standard? Vilken storlek på band skall isf köpas? Och tips på band som hade passat bra till denna?
Jag tycker den blir lite för glittrig med polerad länk. Jag hade nog kört på ett läder i nån diskret men kul färg, typ grön eller blå.Någon som har tips på nya kläder till denna Tissot Powermatic 80? Gillar det befintliga armbandet, men är nyfiken på vad ni har för tips!
.Någon som har tips på var man kan hitta ett brunt haj läder/skinn i 19/16mm eller kanske rentav finns någon på forumet som kan tillverka ett? ”MJ” hade inget material till de
Har tröttnat på att vissa läderband blir liggandes då de passar dåligt. 6mm mellan hålen är för mycket så jag funderar på ett deployant clasp med mikro justeringar typ:
https://www.strapcode.com/store/18m...p-watch-band-brushed-p-1227.html#.W0xe2NUzaUk
Vad tror experterna, kommer det fungera? Tar gärna emot tips på hur man löser problemet.
Det där är väl inte för läderband?Har tröttnat på att vissa läderband blir liggandes då de passar dåligt. 6mm mellan hålen är för mycket så jag funderar på ett deployant clasp med mikro justeringar typ:
https://www.strapcode.com/store/18m...p-watch-band-brushed-p-1227.html#.W0xe2NUzaUk
Vad tror experterna, kommer det fungera? Tar gärna emot tips på hur man löser problemet.
Kolla efter "tag heuer style deployant", där kläms bandet fast och justeringen blir steglös. @MickeJ s invändning blir dock ännu mer aktuell.Har tröttnat på att vissa läderband blir liggandes då de passar dåligt. 6mm mellan hålen är för mycket så jag funderar på ett deployant clasp med mikro justeringar typ:
Hej försöker hitta namnet på denna sorts läder armband.
Hitta lite engelska ord...tror inte det är rätt.
-Wristband strap
-Cuff strap
-leather cuff watch strap
Svenska:
Brett läderarmband klocka.... Borde finnas något bättre
Hej försöker hitta namnet på denna sorts läder armband.
Hitta lite engelska ord...tror inte det är rätt.
-Wristband strap
-Cuff strap
-leather cuff watch strap
Svenska:
Brett läderarmband klocka.... Borde finnas något bättre
Perfekt ,tack för hjälpen.Testa Bund watch strap!
Bund Strap
"Bund" it refers to the German Bundeswehr, or federal defense forces. While the strap was adopted by the German military in the 1960's, the design actually dates back at least to WWI when many pocket watches were converted to wrist watches for field use. It consists of a strap that passes through a broad pad that sits under the watch. Sometimes the strap is a single piece, sometimes it is two pieces secured by tabs, snaps, rivets, or conventional spring bars. Pad design varies
Källa:
http://www.thetimebum.com/2013/10/what-is-nato-strap-time-bums-guide-to.html?m=1
Tack själv! Där lärde jag mig något också!Perfekt ,tack för hjälpen.