Pablitus71
Basic
Vad heter det sista armbandet? Har letat länge efter en sådan med röd/vit/blå sömmar till min pepsi Skx.Det är ju trevligt med.
On topic..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad heter det sista armbandet? Har letat länge efter en sådan med röd/vit/blå sömmar till min pepsi Skx.Det är ju trevligt med.
On topic..
Det låter inget vidareVad heter det sista armbandet? Har letat länge efter en sådan med röd/vit/blå sömmar till min pepsi Skx.
CNS har åtminstone förr haft läderband i vintagestil med sömmar i pepsi-färger.Vad heter det sista armbandet? Har letat länge efter en sådan med röd/vit/blå sömmar till min pepsi Skx.
Strapbotique har riktigt schyssta gummin i 19mm som kommer att sitta som en smäck på den där. Willard, Waffle, mfl. eller original Seiko DAL3AB. Jag köpte 3-packet med olika gummin till min 6458 och det blev riktigt coolt.Behöver ett nytt armband till min 6458. Köpte ett canvas med läderbaksida av Seikosthlm för tre år sen som jag varit mycket nöjd med men den ackumulerade svetten under åren har gjort att den, hrm, luktar lite. Tagit av och tvättat med lädertvål men detta hjälpte bara något. Kollat på uncle seiko tropic men är också lite sugen på BOR eller jubilee. Lite svårt med 19mm bara. Förslag mottages. Gärna inom EU.
Vad var det för band? Det låter som en väldigt dåligt genomtänkt konstruktion. Hur som helst så är det ju bara ett fjädrande stift som håller det på plats och även om du inte kommer åt med verktyg så kanske du kan få in spetsen på ett tillböjt gem eller liknande? Det behövs bara någon millimeter eller två så hoppar det ur.En fråga, jag har bytt armband på en klocka men ångrade mig då det inte blev så snyggt. När jag nu ska försöka få ur bandstiften upptäckte jag (så dags!) att det är små metallrör i klockarmbandet som bandstiften löper igenom. Problemet med dessa metallrör är att de exakt täcker avståndet mellan skänklarna/lugsen vilket gör att jag inte kommer åt bandstiften med verktyg... Någon som stött på samma problem och har tips på hur man kan göra (utan att förstöra armbandet)?
Vad var det för band? Det låter som en väldigt dåligt genomtänkt konstruktion. Hur som helst så är det ju bara ett fjädrande stift som håller det på plats och även om du inte kommer åt med verktyg så kanske du kan få in spetsen på ett tillböjt gem eller liknande? Det behövs bara någon millimeter eller två så hoppar det ur.
Hade nästan gett upp hoppet på detta band. Beställde i mars från Barton’s sida, kom i förrgår. Men väldigt glad att det till slut kom fram, sitter klockrent och precis vad jag ville ha till min Zenith el Primero Tipo CP-2.
Jag har ett "pearl ray", ett sånt härHej på er alla.
Skall skaffa ett nytt armband till min klocka. Har hittat ett i rockaskinn på finwatchstraps som jag tycker ser bra ut. Jag har dock aldrig provat ett band i detta skinnmaterial tidigare.
En del skinnmaterial är ju som bekant hårdare och styvare medan andra är lite mjukare och smidigare. Själv föredrar jag den lite mjukare varianten. Vad är era erfarenheter kring just detta och rockaskinn?
Ta en tiokrona, lägg på bandet o rita runt den med en bläckpenna. Klipp med sax.Fick nyss hem ett gumminato från Bonetto Cinturini. Är nöjd förutom med flärpen som sticker ut. Något tips på hur man bäst kortar ned gummit så att det ser bra ut?
Ett annat tips är att klippa av änden först och använda som mall när man senare kortar bandet för att få samma form.Ta en tiokrona, lägg på bandet o rita runt den med en bläckpenna. Klipp med sax.
Tack! Blev nöjd med resultatet.Ett annat tips är att klippa av änden först och använda som mall när man senare kortar bandet för att få samma form.
https://shop.aquadive.comVill köpa ISOfrane (originalet) men hittar inga svenska återförsäljare. Var brukar ni handla era band? Tack för hjälpen!
Tack för dethttps://shop.aquadive.com
Det är inom EU så ingen extra tull/moms tillkommer. Använd sub10 som kod för 10% rabatt.
Har ett par sådana band från Barton och som jag varierar på min speedmaster. Håller med om att de är riktigt bekväma. Har beställt från dem två gånger och frakten tar sin tid (dock inte riktigt så länge som du beskriver). Passar man på att beställa när de kör lite rabatter, typ black Friday eller 4th July, blir inte pålägget med frakt och tull så kännbart på totalen.Hade nästan gett upp hoppet på detta band. Beställde i mars från Barton’s sida, kom i förrgår. Men väldigt glad att det till slut kom fram, sitter klockrent och precis vad jag ville ha till min Zenith el Primero Tipo CP-2.