Sökfunktionen här på KS är väldigt kass så jag brukar googla på söktermen (i detta fall Erikas + jämförelse) + klocksnack.se."mn-strap!" Sökte på precis alla varianter av "Erika" och "Marine Nationale" förutom just den...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sökfunktionen här på KS är väldigt kass så jag brukar googla på söktermen (i detta fall Erikas + jämförelse) + klocksnack.se."mn-strap!" Sökte på precis alla varianter av "Erika" och "Marine Nationale" förutom just den...
Ingen som har input gällande färgerna på Molequin nubuck Roche och Granite ?Jag funderar på att skaffa ett nytt Molequin band och skulle vilja be om lite hjälp. Jag har redan ett Grained Calf Whiskey Tan från Molequin som jag är väldigt nöjd med (bild nedan). Nu vill jag skaffa ett till band, gärna i någon lite gråare nyans och gärna i nubuck. Molequin har färgerna Granite och Roche i nubuck, men jag är osäker på vilken jag gillar bäst. Båda är väldigt snygga med på Molequins hemsida ser Roche ut att dra ganska mycket åt det bruna hållet. Granite är gråare, men på bilder jag hittat på KS (tex i Grand Seiko tråden) ser Granite bandet lite väl mörkt. Mörkare än på Molequins egna bilder i alla fall.
Så om någon har dessa två band, eller andra motsvarande band, får ni väldigt gärna posta några bilder tagna i bra ljus så att jag kan se hur de egentligen ser ut.
För övrigt kan jag informera om att bandet kommer att användas både på min FOIS som syns på bilden men kanske främst på min Grand Seiko SBGW231 som också har 19mm mellan luggarna. Alla tips tas emot med tacksamhet, men notera att jag inte vill gå upp i pris från Molequin (drygt 100€) och inte heller neråt i kvalitet
Ingen input fick jag, men beställde ändå ett Molequin nubuck i färgen roche. Bandet anlände idag och jag måste säga att de initiala intrycken är väldigt bra! Tycker det passar fint på båda klockorna jag tänkt använda det till, och dessutom är det otroligt bekvämt direkt utan någon som helst inkörning.Ingen som har input gällande färgerna på Molequin nubuck Roche och Granite ?
Det ser ut som molequin.Ska precis slå till på en SBGN005 och tycker detta armband passade riktigt bra. Undrar om någon kan hjälpa mig lista ut vilket märke som kan ha tillverkat denna strap, eller kan hjälpa mig hitta en liknande?
Bilden är thumbnail till denna video, men det finns ingen info om den, och kommentarerna för videon är avstängda.
Klockan har 19mm breda lugs, så de försvårar sökandet en smula.
Riktigt fin och stilren klocka!Närmast lika åldrad som undertecknad, dock i betydligt bättre skick
Nån som hjälpa mig återskapa originalutseendet? Vilken typ av band kom Pie Pan på i original?
Efterlyser ett svart läderband med det udda måtten 18/14mm!!
Jag har en jättefin vintage Certina som mäter 18mm vid fästet, men jag har också sprungit på ett jättefint orginal Certina lås som mäter 14mm vid fästet. Och dessa två skulle jag vilja förena.
Överallt jag letar hittar jag bara 18/16 på nätet eller helt raka (18/18). Det är alltså inte nödvändigtvis ett orginal Certina armband jag måste ha, vilket märke som helst funkar om det är fint.
Någon som sitter på ett sådant armband över eller kan peka mig till en bra sajt?
Tack för tipset.
Har inte handlat här själv (än), men de har ett stort utbud: https://www.watch-band-center.com/watchstrap-h1215-ALL-WATCH-STRAPS.htmlEfterlyser ett svart läderband med det udda måtten 18/14mm!!
Jag har en jättefin vintage Certina som mäter 18mm vid fästet, men jag har också sprungit på ett jättefint orginal Certina lås som mäter 14mm vid fästet. Och dessa två skulle jag vilja förena.
Överallt jag letar hittar jag bara 18/16 på nätet eller helt raka (18/18). Det är alltså inte nödvändigtvis ett orginal Certina armband jag måste ha, vilket märke som helst funkar om det är fint.
Någon som sitter på ett sådant armband över eller kan peka mig till en bra sajt?
Jag tycker det ser snyggt ut! Lite nonchalant men ändå dressat.Funkar denna kombon eller är jag ute och cyklar? Coctailen är ju rätt hög så tycker natot inte skär sig ändå?
Här hade jag nog valt att plocka upp antingen den blåa färgen med ett mörkblått/gråblått band eller den röda färgen med någon schyst röd nyans. Det ser aningen spretigt ut enligt min åsikt!
Har själv precis beställt frånNån som kan tipsa om fina band i hajskinn? Var kan man köpa?
Vad har du för längd på dina band, short 105/70 eller medium 115/75, jag funderar på Alzan till min bb36, min handled är 17cm.Ingen input fick jag, men beställde ändå ett Molequin nubuck i färgen roche. Bandet anlände idag och jag måste säga att de initiala intrycken är väldigt bra! Tycker det passar fint på båda klockorna jag tänkt använda det till, och dessutom är det otroligt bekvämt direkt utan någon som helst inkörning.
som handen i hansken för en vintage SeamasterVill hylla en försäljare på Ebay, typen av band är ungefär som Molequins "Grained Calf" men för 200kr.
Bandini Watch Band, Leather Strap, Grained Pattern, 8mm - 22mm Extra Long Also | eBay
QUALITY MATERIAL: Genuine Calfskin Leather. INSTALLATION: Easy to install, Watch band fits watch models that attach to the watch band with 2 standard spring bar pushpins. (2 Spring Bars Included). 2 Spring Bar Pushpins for each watch band ordered.www.ebay.com
Bandet var tunt och mjukt, vart så nöjd att jag beställde ett till
Jag har medium på Grained calf men short på Nubuck. Min handled är drygt 16,5 cm i omkrets. Jag skulle tro att medium antagligen är bättre för dig men det beror nog också lite på klockan. På min Speedy FOIS blir short nästan lite för kort medan det funkar bra på Grand Seikon. Medium däremot är lite för långt på GS men rätt bra på Speedyn. Egentligen skulle en optimal längd för mig vara någonstans mitt emellan short och medium.Vad har du för längd på dina band, short 105/70 eller medium 115/75, jag funderar på Alzan till min bb36, min handled är 17cm.
Älskar den klockan. En explorer 2, fast så mycket bättre!
Ny i klockvärlden, och har försökt hitta något som ska passa till det mesta. En one-watch collection så att säga. Helt enkelt intresserad av hur armbandet kan förändra känslan av klockan; mer och mindre formellt.Älskar den klockan. En explorer 2, fast så mycket bättre!
Varför inte ett mörkt rödbrunt läderband kanske? Lite mer uppdressat. Men rätta mig om jag har fel här, kommer inte den här klockan på en helt strålande länk från början? Varför krångla till det?
Tack för svaret, jag kan rekommendera Hirsch medium, de är 110/70 och passar mig perfekt.Jag har medium på Grained calf men short på Nubuck. Min handled är drygt 16,5 cm i omkrets. Jag skulle tro att medium antagligen är bättre för dig men det beror nog också lite på klockan. På min Speedy FOIS blir short nästan lite för kort medan det funkar bra på Grand Seikon. Medium däremot är lite för långt på GS men rätt bra på Speedyn. Egentligen skulle en optimal längd för mig vara någonstans mitt emellan short och medium.