Får väl kalla det här typ en recension av 3 band från Strapsco.
Leveranstid: Skickas från Kanada så tar sin tid om man kör fri frakt. Inget för den som har bråttom.
Band 1: Super-waffle strap silicon: Ser helt ok ut. Färgen hade tyvärr ingen... "Popp" i sig. Hade önskat lite djupare röd färg, men den är ändå helt ok. Klart godkänd och kommer sitta fint på min Pepsi Samurai.
Band 2: Leather rally strap - quick release: Bland de äckligaste färgen jag sett på ett band. Beställde den som ska vara "Tan" och fick hem en "j*vligt-lös-i-magen" färgad band. Svårt att se på bilderna (även om den ser åt helvete ut där med) men den är gräslig. Har sett x antal band som ska vara "Tan" och den här är inte en nyans av det. Bra vadderad är det enda positiva jag har att säga om den. Om någon bor i Örebro så ges den bort gratis, bara att skriva till mig. Inget jag rekommenderar dock.
Band 3: Dassari Carrera distressed Leather GT Rally: Klart godkänd band. Färgen heter "rust", men är helt enkelt lite mörkare brun utan någon ton av röd, alls. Inte vad jag förväntade mig men ser faktiskt helt ok ut ändå. Bra vadderad och betydligt snyggare i färgen än bandet ovan. Kommer bäras på min PRS516.
Så varför beställde jag banden härifrån? Sökte egentligen 1 ljusbrunt (se "tanned") rallyband i 22mm. Kravet jag hade var att den skulle vara hyffsat vadderad vid "rallyhålen". Då båda läderbanden ovan skulle vara "medium padded" så tänkte jag att jag ska testa dem i alla fall. Fullt medveten om att man oftast får det man betalar för så tänkte jag skitsamma, duger dem ett tag så får dem sitta på tills jag hittat bättre. Såg att dem hade köp 2 få 1. Slog då till på Dassari bandet och ett rött silikon, utöver bandet som jag faktiskt ville ha. Visa sig att det var den jag ville ha som såg bedrövlig ut.
Sammanfattningsvis så finns det helt ok gummiband och så att beställa, och deras Dassari-band är helt ok. Men ingen sida jag kommer handla från igen, förmodligen.
Är ej hemma så kommer inte åt mina klockor. Men vill ni se bild på Dassari-bandet och/eller gummit monterat så kan jag posta bilderna imorgon.