Alltid viktig å ha remmer til enhver anledning!
endel til GA2100 på første bildet. Videre er resterende 20MM og da primært til Rolex stål modellene.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att Barton Elite funkar till det mesta, dessutom ruskigt prisvärda och väldigt sköna.Någon som har tips på en schysst gummiband (likt detta https://www.bandrbands.com/black-fkm-rubber-quick-release-watch-band.aspx?variation=6681) som skulle passa fint på min SRP777? Älskar Sailcloth bandet som är på bilden men det luktar ju APA på nolltid
Det där fodralet är ju en riktigt schyst lösning på bandförvaring. Har letat men inte hittat någon bra lösning. var har du köpt det? Tack!
Alltid viktig å ha remmer til enhver anledning!
endel til GA2100 på første bildet. Videre er resterende 20MM og da primært til Rolex stål modellene.Alltid gøy å bytte remmer på urene!Jeg føler det å bytte reim på klokka er som å bytte jeans på seg selv. Blir helt annerledes!
Tack! Letet selv lenge etter noe å ha remmene mine i. Så kom jeg over denne.Det där fodralet är ju en riktigt schyst lösning på bandförvaring. Har letat men inte hittat någon bra lösning. var har du köpt det? Tack!
Stort tack, beställer några stycken på en gång!Tack! Letet selv lenge etter noe å ha remmene mine i. Så kom jeg over denne.
Ligger på amazone for ca. 300 sek. Du finne dem her: https://www.amazon.com/dp/B08C4WJCZ5/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_fabc_3V9VEK8HKZ0BV7R08BNY
veldig fornøyd med min!
Rått! Send bilde her når du har fått systematisert remmene dine! Gleder meg å se!Stort tack, beställer några stycken på en gång!
Jämfört med B&S eller andra lyxmärken kan man få en prisvärd rem handgjord på etsy.com. Köpt en läderrem från en rysk skräddare som blev toppen. Du kan skicka en bild så syr han upp en liknande med dina mått. Han hetteSer nu att de inte har alla modeller i LONG-utförande. Ganska dåligt tips m a o
Var köper man isofrane nu för tiden när aquadives webbshop ligger nere?
Tack! Ser dock att priserna är i USD och vill helst inte betala tull osv för ett band. Synd att det inte finns någon sida inom EU med bra priser.
Det skickas från Österrike och priserna visas i USD exkl. moms eftersom deras kunder finns över hela världen. Moms läggs automatiskt på i kassan (20%) så ett band för $139 landar på $179 inkl. frakt och moms.Tack! Ser dock att priserna är i USD och vill helst inte betala tull osv för ett band. Synd att det inte finns någon sida inom EU med bra priser.
Visste inte att de skickades från Österrike. Aquadives webbshop köpte jag förra sommaren för strax under 1000 kr så det finns billigare alternativDet skickas från Österrike och priserna visas i USD exkl. moms eftersom deras kunder finns över hela världen. Moms läggs automatiskt på i kassan (20%) så ett band för $139 landar på $179 inkl. frakt och moms.
Momsen kommer du inte ifrån hur du än gör och jag har svårt att se att någon skulle kunna erbjuda ett bättre pris än tillverkaren själv.
Både Aquadive och Isofrane ägs av Synchron så det är samma företag.Visste inte att de skickades från Österrike. Aquadives webbshop köpte jag förra sommaren för strax under 1000 kr så det finns billigare alternativ
Uncle Seiko har i alla fall 19mm i utbudet om det är tillräckligt nära? Borde gå att klämma in utan vidare problem och farbror Seiko är välkänd för sina högkvalitativa band.
Tack. Ja, jag har sett den. Det skulle säkert funka om man använder vaselin får kanske slå till på en sådan då.Uncle Seiko har i alla fall 19mm i utbudet om det är tillräckligt nära? Borde gå att klämma in utan vidare problem och farbror Seiko är välkänd för sina högkvalitativa band.
19 kanske passar? https://www.uncleseiko.com/products/19mm-waffle-strap-for-6105-diver-version-2-v-2 eller https://www.amazon.com/Silicone-Com...to+Cinturini&qid=1618403589&sr=8-3&th=1&psc=1
Tack.
Riktigt trevligt band. Hur lång leveranstid var det om jag får fråga?Köpte precis ett läderband till min Speedy från finwatchstraps. https://finwatchstraps-se.com/
Jag är mycket nöjd och vill rekommendera butiken. Handgjorda från Finland med stor variation på olika läder och prisklasser. Att specialbeställa olika mått kostar inget extra.
Här är några bilder på mitt. Trots det slitna utseendet känns lädret mjukt och fint.
Jag måttbeställde det och det tog väl ca. 2 veckor om jag minns rätt.Riktigt trevligt band. Hur lång leveranstid var det om jag får fråga?
Tack för svar, då vet jag. Två veckor känns rätt ok ändå. Blir nog en beställning för mig också.Jag måttbeställde det och det tog väl ca. 2 veckor om jag minns rätt.
Vad sägs om en sådan här, från ABP. Är sugen på detta band själv, så om köper ett får du gärna skriva tillbaka med en recension
Någon som kan tipsa om ett mjukt och bra läder till en sån här? Uppskattar länken, men vore kul att testa något nytt?
Inte alls illa, hör av mig om det blir köp. Tycker Royal Straps har en del trevliga läderband. Synd att man inte kan klämma och känna.Vad sägs om en sådan här, från ABP. Är sugen på detta band själv, så om köper ett får du gärna skriva tillbaka med en recension
ABP Elegance - Klockarmband i äkta kalvskinn, fin korn
Klockarmband i äkta kalvskinn, fin korn, matt finish, ton-på-ton-söm, med gummerat kalvskinnfoder. Kompatibel med alla klassiska klockor av samma hornbredd. Utvecklad och tillverkad av ABP Paris. Överlägsen kvalitét, passar perfekt till boetter, inklusivewww.watchstyle.com
Gå in på ABP’s hemsida så kommer du knappt därifrån. Fantastiskt hantverk vad det verkar.Inte alls illa, hör av mig om det blir köp. Tycker Royal Straps har en del trevliga läderband. Synd att man inte kan klämma och känna.
Ska ta mig en tittGå in på ABP’s hemsida så kommer du knappt därifrån. Fantastiskt hantverk vad det verkar.
Lycka till med letandet!