Han köpte så många extralänkar till ett strapcode oyster att det till slut passade!Hittade hulken något passande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Han köpte så många extralänkar till ett strapcode oyster att det till slut passade!Hittade hulken något passande?
Jag har aldrig sett Spoleto i verkligheten, men det verkar så. Ser ut att vara en "ruggad" yta. "Spoleto Surface has a distinctive feature: slightly rough and soft to the touch." som de beskriver det. Jag har Venezia däremot (svart) och det har en matt men slät yta.Vad är skillnaden mellan colarebs venezia och spoleto? Är det att spoleto ser mer "slitet" ut?
Tack för svar. Visste inte att Venezia var matt. Är ute mer efter en spoleto då. Vill ha ett läder just med lite "ruggad" yta.Jag har aldrig sett Spoleto i verkligheten, men det verkar så. Ser ut att vara en "ruggad" yta. "Spoleto Surface has a distinctive feature: slightly rough and soft to the touch." som de beskriver det. Jag har Venezia däremot (svart) och det har en matt men slät yta.
Ska du ha till en Speedy ska du jag ha lite klass på grejerna och då kan jag rekommendera Bulang & Sons. De har Short, Regular och Long (13+8,5cm) på sina band. Har köpt därifrån och är mer än nöjd. Kvalitet rakt igenom.Ska köp lite extra band till min Speedy och behöver extra långa (+ 20 cm) för att de ska passa mina handleder. Någon som kan tipsa om bra och prisvärda sidor, förutom Cheapestnatostraps, som säljer extra långa band?
Ser nu att de inte har alla modeller i LONG-utförande. Ganska dåligt tips m a oSka köp lite extra band till min Speedy och behöver extra långa (+ 20 cm) för att de ska passa mina handleder. Någon som kan tipsa om bra och prisvärda sidor, förutom Cheapestnatostraps, som säljer extra långa band?
Tack, ska kolla där! Något kan jag säkert hitta som faller mig i smakenSer nu att de inte har alla modeller i LONG-utförande. Ganska dåligt tips m a o
Nomos egna Shell Cordovan är ju så sköna att det kan vara värt en glipa, kanske? Personligen tycker jag det passar modellen men det är ju subjektivt så klart.Har beställt en Nomos Club 701. Denna är ökänd för sina långa bandhorn (jag tycker de är perfekta för modellen). Om någon kunde hjälpa mig hitta läderband som "fyller ut" mer av avståndet mellan klockbandet och boetten vore jag tacksam. Se bilder för förklaring (första bilden har band som "fyller ut" medan andra är orginalbandet).
Håller nog med dig att det passar modellen bra. Nu lyckades jag hitta just denna typ band och slog till. Jag får klockan om några veckor. Får se vilket jag kommer föredra.Nomos egna Shell Cordovan är ju så sköna att det kan vara värt en glipa, kanske? Personligen tycker jag det passar modellen men det är ju subjektivt så klart.
Här finner du i alla fall en recension/jämförelse mellan ett par olika varianter i varierande prisklass: https://www.fratellowatches.com/tud...bberb-vs-crafter-blue-vs-everest-vs-vanguard/Några tips på en gummi strap till en Tudor Black Bay som inte kostar skjortan? (>1500 kr). Är det värt att lägga till de extra kronorna för en vanguard kontra crafter blue?
Tack får kolla in detta!Här finner du i alla fall en recension/jämförelse mellan ett par olika varianter i varierande prisklass: https://www.fratellowatches.com/tud...bberb-vs-crafter-blue-vs-everest-vs-vanguard/
Jag har inte provat någon av ovanstående men tycker att Everest är snyggast och jag vet att de i alla fall tidigare har sålts hos bl.a. Franks Ur för drygt 2k så inte så extremt mycket över budget (om de nu inte har höjt priserna förstås). Crafter Blue verkar ha lite tveksam kvalitet och känns inte heller särskilt elegant då det tycks vara väldigt tjockt i jämförelse med de andra banden, har en groteskt stor och ful keeper osv. vilket inte passar särskilt väl med BB även om det kanske ser bra ut på andra lite kralligare dykare.
Ska köp lite extra band till min Speedy och behöver extra långa (+ 20 cm) för att de ska passa mina handleder. Någon som kan tipsa om bra och prisvärda sidor, förutom Cheapestnatostraps, som säljer extra långa band?
Typ en sån här? https://yedi.se/shop/samsung-gear-s3-armband/gummiarmband/robust-klockarmband-av-gummi-svart/Någon som har tips på en schysst gummiband (likt detta https://www.bandrbands.com/black-fkm-rubber-quick-release-watch-band.aspx?variation=6681) som skulle passa fint på min SRP777? Älskar Sailcloth bandet som är på bilden men det luktar ju APA på nolltid
Wow, snyggt!Köpte precis ett läderband till min Speedy från finwatchstraps. https://finwatchstraps-se.com/
Jag är mycket nöjd och vill rekommendera butiken. Handgjorda från Finland med stor variation på olika läder och prisklasser. Att specialbeställa olika mått kostar inget extra.
Här är några bilder på mitt. Trots det slitna utseendet känns lädret mjukt och fint.
Ja, den hette vintage leather watch band. Samma läder finns i olika färger och varianter.Wow, snyggt!
Det skall jag kolla! Kommer du ihåg vilken model/färgband/lädertyp det är?
Kom ihåg nu... Crazy cow heter lädret, finns i olika färger.Wow, snyggt!
Det skall jag kolla! Kommer du ihåg vilken model/färgband/lädertyp det är?
Hittar bara deras facebooksida. Har den en shop också?Här kommer några bilder på nyinköpta läderarmband från Herritage Leatherstraps, grym kvalitet.
Inte än, jag körde kontakten via messenger och bollade där olika förslag beroende på vilken klocka jag ville ha armbanden till.Hittar bara deras facebooksida. Har den en shop också?
Vilken prisklass?Inte än, jag körde kontakten via messenger och bollade där olika förslag beroende på vilken klocka jag ville ha armbanden till.
95€ för normalt skinn och 115€ för exotiska. Killen sitter i rumänien så ingen extra importavgift. Kom 2 dagar efter han skickade dom.Vilken prisklass?