Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte uttala mig om kvalitén, men CNS har gott om 19mm.Någon som vet vart jag hittar natoband som finns i 19 mm, bra kvalité och till vettigt pris? Köper mina natos från https://www.mksnatostraps.com/ nu, magiskt bra tycker jag. Tyvärr har de inte 19mm.
Vet inte om det bara är jag som haft otur men första gången jag beställde därifrån fick jag fel storlek (20mm istället för 18) och det andra bandet jag köpt därifrån ser ut såhär efter en knapp månads användning. :/Jag skulle lägga cheapestnatostraps till listan. Väldigt billigt och snabba leveranser. Kvaliteten är bra för priset, men inte fantastisk. Dock bättre än många ebay band och helt ok om man vill testa lite olika.
Nu är jag ingen expert, utan självlärd. Dock har jag gjort en del band som använts under ett par år och fortfarande ser bra ut. Min teori angående det bandet är att det antingen inte är något material i bandet som hindrar det från att sträcka sig, alternativt att det materialet går ändå ut till kanterna och inte är limmat med korrekt lim. Skulle jag göra ett sådant band utan stygn så skulle jag ha material i mitten som gör att bandet inte sträcker sig, men inte låta det gå ändå ut till kanterna (då limmet kommer hålla ihop läder mot läder bättre.)Vet inte om det bara är jag som haft otur men första gången jag beställde därifrån fick jag fel storlek (20mm istället för 18) och det andra bandet jag köpt därifrån ser ut såhär efter en knapp månads användning. :/
Troligtvis blir det inga fler köp från den sidan från mig
Ja, dåligt lim antagligen. Som sagt, kanske bara jag som haft otur men 0 av 2 är inget bra facit.Nu är jag ingen expert, utan självlärd. Dock har jag gjort en del band som använts under ett par år och fortfarande ser bra ut. Min teori angående det bandet är att det antingen inte är något material i bandet som hindrar det från att sträcka sig, alternativt att det materialet går ändå ut till kanterna och inte är limmat med korrekt lim. Skulle jag göra ett sådant band utan stygn så skulle jag ha material i mitten som gör att bandet inte sträcker sig, men inte låta det gå ändå ut till kanterna (då limmet kommer hålla ihop läder mot läder bättre.)
Reklamera bandet. Företaget ligger i Sverige och lyder därmed under alla våra lagar och regler.Vet inte om det bara är jag som haft otur men första gången jag beställde därifrån fick jag fel storlek (20mm istället för 18) och det andra bandet jag köpt därifrån ser ut såhär efter en knapp månads användning. :/
Troligtvis blir det inga fler köp från den sidan från mig
Säger inte namnet allt? CheapestnatostrapsJa, dåligt lim antagligen. Som sagt, kanske bara jag som haft otur men 0 av 2 är inget bra facit.
Hallå! Vet inte riktigt om jag är i rätt tråd (ni får gärna visa mig till rätt tråd om ni har koll) men jag letar tips på vart man kan köpa gummiband som sitter direkt mot caset. Det är så att säga "fitted" gummiband som kramar klockan och inte lämnar någon glipa. I stil med Everest eller RubberB men kanske inte fullt så dyrt. Någon som har några tips på märken eller hemsidor som säljer?
Tack på förhand, ta hand om er!
Hallå! Vet inte riktigt om jag är i rätt tråd (ni får gärna visa mig till rätt tråd om ni har koll) men jag letar tips på vart man kan köpa gummiband som sitter direkt mot caset. Det är så att säga "fitted" gummiband som kramar klockan och inte lämnar någon glipa. I stil med Everest eller RubberB men kanske inte fullt så dyrt. Någon som har några tips på märken eller hemsidor som säljer?
Tack på förhand, ta hand om er!
Dessa kan vara värt att kika på.Bra fråga, har ett Rubberb men är också intresserad av fler färger som sitter på ett liknande sätt.
Här är en bild på det helsvarta 20mm / 40mm. Hur kvaliten står sig mot RubberB vågar jag inte uttala mig om.Tackar, skall kika!
Här är en bild på det helsvarta 20mm / 40mm. Hur kvaliten står sig mot RubberB vågar jag inte uttala mig om.
Vi har KS rabatt. Citerat från @Feskarn " För medlemsrabatt ange rabattkod "KS2021" så får ni 15 % rabatt på ett helt köp."
Tack så jättemycket. Dunka in en beställning nu. Får se till veckan hur banden sitterDessa kan vara värt att kika på.
GUMMI CURVED Archives - Watchwear.se
watchwear.se
Det är lite frustrerande att man inte kan se i specifikationerna vad det är för typ av läder. Genuine leather säger absolut ingenting, men ordet har ett väldigt dåligt rykte, då man ofta beskriver läder av låg kvalitet med detta ord (såsom spaltläder/låg kvalitet bonded leather belagt med någon PU-finish eller liknande.) Det bör nämnas att bonded leather av hög kvalitet såsom Salamander inte behöver vara dåligt som strukturmaterial inuti klockarmband, men inte som topplager eller fodring.Är lite sugen på ett nytt band till min Top Time. Omväxling förnöjer som det heter..
Vad tror ni om att köra något av dessa?
Klockarmband - Simple Handmade Italian Strap - Blue
Beautiful handmade "Vintage Rolex Type" Genuine Leather watch strap. Made from an Italian calf leather...www.royalstraps.se
SUPER DEAL - KLOCKARMBAND - GECKOTA VINTAGE RACING - BLACK
A very well made perforated leather watch strap with excellent top quality genuine Italian oiled leather...www.royalstraps.se
Tack för input!Det är lite frustrerande att man inte kan se i specifikationerna vad det är för typ av läder. Genuine leather säger absolut ingenting, men ordet har ett väldigt dåligt rykte, då man ofta beskriver läder av låg kvalitet med detta ord (såsom spaltläder/låg kvalitet bonded leather belagt med någon PU-finish eller liknande.) Det bör nämnas att bonded leather av hög kvalitet såsom Salamander inte behöver vara dåligt som strukturmaterial inuti klockarmband, men inte som topplager eller fodring.
Genuine leather ger mig alltid lite dåliga vibbar, jag menar om det är narvläder (tror det är rätt ord, termonologin på svenska när det kommer till läder är inte så bra då jag har lärt mig det mesta på engelska) Nu var ju dock sidan på engelska, och skulle det vara narvläder/full/top grain leather, så känns det som man vill berätta det för kunden och även ha en liten ordlista som beskriver det, då det såklart är mycket dyrare och av mycket högre kvalitet.
Med detta sagt så har jag ingen aning om hur Geckotas kvalitet är, kan mycket väl vara prisvärda band för prisklassen.
Ett förslag är att köpa ett band av någon duktig mindre hantverkare i Sverige, så kan du även få större möjligheter att välja utseende, läder, kantfärg, trådfärg osv. (Detta är givetvis ingen reklam för mig själv, då jag inte ens säljer något, utan enbart gör detta som hobby)
Jag är lite försiktig med rekommendationer, då jag inte vet hur banden är konstruerade, och vill inte att du köper ett band som snart går sönder pga en dålig konstruktion. (Jag säger inte att jag är expert på konstruktion då jag är självlärd, men jag har sett "lösningar" som inte kommer resultera i ett band som håller länge (även isärplockade band från exklusiva klockmärken, där det har visat sig att bandet är dåligt konstruerat då det faktiskt har gått sönder på kort tid) Men jag tycker du ska kolla med Sibirienstockholm, han jobbar mycket med lax och getläder, men om du kollar hans Instagram så ser du att han gjort klockarmband i andra läder också. https://www.instagram.com/sibirienstockholm/ han finns även här på KS. https://klocksnack.se/members/ankanpankan.9079/Tack för input!
Vilka hantverkare skulle du rekommendera att titta på i så fall?
Jag gillar Watchgeckos nya Tropic. Mjukt och stabilt. Känns riktigt bra på armen.Någon som har tips på vart jag kan hitta bra, nyproducerade tropic sport band? Alltså tropic varianten med "hål" i...
Dåligt beskrivet av mig, menar den här varianten:Jag gillar Watchgeckos nya Tropic. Mjukt och stabilt. Känns riktigt bra på armen.
WatchGecko Vintage Tropical Style FKM Rubber Watch Strap - Black
Inspired by the golden age of diving watches in the 1960s, the WatchGecko Vintage Tropical Style Strap seamlessly blends functionality and sophistication. The design pays homage to tropic straps from a bygone era with a generous tapered tail, classic style keepers, and a period accurate textured...www.watchgecko.com
Vet en del på forumet som gillar de som Watchwear säljer. Jag har inte provat just Tropic därifrån själv men de ska vara bra.
GUMMI TROPIC QUICK Archives - Watchwear.se
watchwear.se
Aha! Då har jag inga bra tips annat än att hålla dig långt bort från Cheapest Nato Straps version. Helt odugliga, tyvärr.Dåligt beskrivet av mig, menar den här varianten: