• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

JuniM

Omega
2-Faktor
Varm (och svettigt) så föredrar jag faktiskt länk... (använder inte läder (om det är läder jag är rädd om) när det är svettigt varmt). Alternativt nato-band men det passar ju inte riktigt till alla klockor/tillfällen.
Jaa det känns som att Nato och länk är det man får hoppa mellan! Kanske sånt flätat Nato?
 

jacoby

Cartier
Tänkte köpa ett gummi eller hybrid band till min Oris Divers 65 , men funderar på vilken som hade passat bäst. 😁



https://www.royalstraps.se/collecti...trap-hybrid-sailcloth-rubber-watch-strap-blue

Tar gärna lite input 😄
 

Bilagor

  • 1000003410.jpg
    1000003410.jpg
    273.7 KB · Visningar: 3

Gösta

Breitling
2-Faktor
Någon mer än jag som har läderarmband där hålen är typ 1 mm "off" så att klockan inte sitter riktigt så bra som man skulle vilja? Vet inte om jag vågar försöka göra nya hål då risken är att jag bara förstorar det befintliga, och köper jag nytt så finns det ju inga garantier för att det passar heller...
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Någon mer än jag som har läderarmband där hålen är typ 1 mm "off" så att klockan inte sitter riktigt så bra som man skulle vilja? Vet inte om jag vågar försöka göra nya hål då risken är att jag bara förstorar det befintliga, och köper jag nytt så finns det ju inga garantier för att det passar heller...
Jag skulle testa att byta spännet. Hål nära hål kan bli ett hål med tiden.
 

Roro

Breitling
Hallå i värmen! Är det någon som har erfarenhet av uncle seiko? Är framförallt inne på den presidential till omega SMP300.
 

mouqvist

Rolex
Hej
Var hittar man klockarmband i 21mm från Sverige? Helst Canvas eller något som tål svett och lite bad? Jag premierar snabb leverans
 

hacke

Breitling
Någon mer än jag som har läderarmband där hålen är typ 1 mm "off" så att klockan inte sitter riktigt så bra som man skulle vilja? Vet inte om jag vågar försöka göra nya hål då risken är att jag bara förstorar det befintliga, och köper jag nytt så finns det ju inga garantier för att det passar heller...

Ett bra alternativ till nytt hål är att gå ner lite i vikt. då brukar alla armband alltid passa bättre har jag märkt.
Lite roligt också att följa viktnedgången med hjälp av armbandets passform.
förutsätter ju dock att man har en viss övervikt såklart..
 

Gösta

Breitling
2-Faktor
Ett bra alternativ till nytt hål är att gå ner lite i vikt. då brukar alla armband alltid passa bättre har jag märkt.
Lite roligt också att följa viktnedgången med hjälp av armbandets passform.
förutsätter ju dock att man har en viss övervikt såklart..
Jag har redan ett BMI som svajar på gränsen till undernärd, så det är tyvärr inte ett alternativ ;)
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Någon mer än jag som har läderarmband där hålen är typ 1 mm "off" så att klockan inte sitter riktigt så bra som man skulle vilja? Vet inte om jag vågar försöka göra nya hål då risken är att jag bara förstorar det befintliga, och köper jag nytt så finns det ju inga garantier för att det passar heller...
Jag har använt håltång på en del band och det funkar ok. Men visst är det svårt att få det riktigt snyggt om man tittar nära
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Prövar nya ribbed singlepass från CNS. Inte helt ok. Bra är att de är lite styvare så att ett dykarur inte åker omkring samt att spännet är helsmitt och inte kan lossna. Men bandet är lite hårt och vasst. Möjligen att det mjuknar lite med tiden?
20240607_170816.jpg
20240607_184619.jpg
 
Topp