Gummi. Eller länk.Vad rekommenderar ni för band i denna värme?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gummi. Eller länk.Vad rekommenderar ni för band i denna värme?
Jaa det känns som att Nato och länk är det man får hoppa mellan! Kanske sånt flätat Nato?Varm (och svettigt) så föredrar jag faktiskt länk... (använder inte läder (om det är läder jag är rädd om) när det är svettigt varmt). Alternativt nato-band men det passar ju inte riktigt till alla klockor/tillfällen.
Gummi känns som att det kan bli riktigt svettigt? Jag har bara kört det på vintern så jag måste testa!Gummi. Eller länk.
Jag skulle testa att byta spännet. Hål nära hål kan bli ett hål med tiden.Någon mer än jag som har läderarmband där hålen är typ 1 mm "off" så att klockan inte sitter riktigt så bra som man skulle vilja? Vet inte om jag vågar försöka göra nya hål då risken är att jag bara förstorar det befintliga, och köper jag nytt så finns det ju inga garantier för att det passar heller...
Får testa. Kan man annars köpa band i butik utan hål, och med hjälp av dem göra hål där man vill ha specifikt?Jag skulle testa att byta spännet. Hål nära hål kan bli ett hål med tiden.
Du borde kunna anlita någon av läderslöjdarna här på forumet och få ett band exakt som du vill.Får testa. Kan man annars köpa band i butik utan hål, och med hjälp av dem göra hål där man vill ha specifikt?
Bra erfarenhet! Bra grejer!Hallå i värmen! Är det någon som har erfarenhet av uncle seiko? Är framförallt inne på den presidential till omega SMP300.
Någon mer än jag som har läderarmband där hålen är typ 1 mm "off" så att klockan inte sitter riktigt så bra som man skulle vilja? Vet inte om jag vågar försöka göra nya hål då risken är att jag bara förstorar det befintliga, och köper jag nytt så finns det ju inga garantier för att det passar heller...
Jag har redan ett BMI som svajar på gränsen till undernärd, så det är tyvärr inte ett alternativEtt bra alternativ till nytt hål är att gå ner lite i vikt. då brukar alla armband alltid passa bättre har jag märkt.
Lite roligt också att följa viktnedgången med hjälp av armbandets passform.
förutsätter ju dock att man har en viss övervikt såklart..
Men då är det ju bara att gå upp och sikta på nästa hål iställetJag har redan ett BMI som svajar på gränsen till undernärd, så det är tyvärr inte ett alternativ
ok, ja då kanske man inte ska uppmuntra ytterligare nedgång bara för armbandets skullJag har redan ett BMI som svajar på gränsen till undernärd, så det är tyvärr inte ett alternativ
Jag har använt håltång på en del band och det funkar ok. Men visst är det svårt att få det riktigt snyggt om man tittar näraNågon mer än jag som har läderarmband där hålen är typ 1 mm "off" så att klockan inte sitter riktigt så bra som man skulle vilja? Vet inte om jag vågar försöka göra nya hål då risken är att jag bara förstorar det befintliga, och köper jag nytt så finns det ju inga garantier för att det passar heller...
På tradera brukar det finnas ganska mycket att välja på. CWC natoband kan jag rekommendera! Bra grejer till rimliga pengarVar handlar ni era Natoband?
Watchwear har bra grejer. Om du vill ha premium så finns Zulu Alpha eller Watches of espionage.Var handlar ni era Natoband?
Hittills inte testat något premium, har i skrivande stund den billigaste naton från watchwear på klockan och har inge klagomål. Dock beställt strap från Zulu Alpha på hela ≈875 för en strap så vi får se hur den känns.Tack för bra tips, har själv bara testat bära ett Nato-band tidigare.
Märker ni någon skillnad på Nato-band för 100kr från tradera vs. Från ”Premium” sidor eller OEMs egna Nato-band?
Var handlar ni era Natoband?
Kul gammal trådVar handlar ni era Natoband?
Riktigt bra resultat tycker jag. Har du tur blir det snyggt sliten patina med tiden. Du får uppdatera oss!Jag råkade få en mörk fläck på ett nytt ljust läder. Efter att utan succé försökt rengöra så beslöt jag mig för att försöka färga det mörkare. Inget att förlora liksom.
Rapsolja har jag bra erfarenhet av vid tidigare neutrala inoljningar men nu ville ja ha mörkare brun färg. Hettar upp en matsked rapsolja tillsammans med en större nypa finmalda espressobönor.
Tänkte dela med mig resultatet iaf, kanske inget jag vågar rekommendera då inget långtest av bandet gjorts och olika band beter sig olika.
Penslar med olje/espresso-blandningen på och låter ligga ett par timmar.
Grovtorkade och efter ett dygns eftertorkning blev det så här. Det fick en del färg och man ser knappt tidigare fläcken.
Jag har en vintage 18k ~34mm Zenith som är i stort behov av ett nytt band. Vilket material och färg tror ni skulle passa?