• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Köpte ett Grönt croco från Hirsch med namnet Crocograin till min DD från eBay. Finns i flera färger. Blev mycket nöjd, då det är perfekt tjocklek på lädret om den skall bäras till ett dress ur eller en klocka av mindre storlek. Priset var överkomligt för dom som sätter det i första hand.

image.jpg

Länk till säljaren på eBay.
http://www.ebay.co.uk/itm/Hirsch-CR...rap-and-Buckle-/271570071826?var=570395621027

Köpte ett Grönt croco från Hirsch med namnet Crocograin till min DD från eBay. Finns i flera färger. Blev mycket nöjd, då det är perfekt tjocklek på lädret om den skall bäras till ett dress ur eller en klocka av mindre storlek. Priset var överkomligt för dom som sätter det i första hand.

image.jpg

http://www.ebay.co.uk/itm/Hirsch-CR...rap-and-Buckle-/271570071826?var=570395621027
Ajajaj, inte DDs på präglat skinn. Skäm bort den med äkta varan istället.

Ajajaj, inte DDs på präglat skinn. Skäm bort den med äkta varan istället.

Du har poäng i det du säger, men då jag inte är hundra ifall jag kommer att fortsätta att bära DD på skinn så struntar jag att kosta på mig några tusenlappar. Dessutom vill jag ha den mörkgröna färgen som sitter på nu, finns det något ställe som säljer den äkta varan med denna mörkgröna färg?!

image.jpg

Tycker det är helt ok - fast jag skulle vilja ha i blått.
Vad var priset resp frakten för den ? Lång leveranstid - eller ?

Jag hade gärna velat korta min länk lite och tänkte jag kan försöka göra det själv. Har ju lärt mig byta från länk till nato och tvådelade band nu så lika bra lära mig detta med.
Dels behöver jag ju en liten skruvmejsel då antar jag? Men sen då? Och vilken av delarna är bäst ta bort? Har en dålig bild här på klockan, men kanske räcker för att hjälpa mig? Annars får jag fixa nya hemma sen.

1. Tips på bra skruvmejsel.
2. Tips på bra guide/video för att lyckas göra detta smidigt med den länk jag har (se bild)
3. Tips på vilken av skruvarna/bitarna som skall plockas bort då. Eller saker att tänka på här?
Jag hade gärna velat korta min länk lite och tänkte jag kan försöka göra det själv. Har ju lärt mig byta från länk till nato och tvådelade band nu så lika bra lära mig detta med.
Dels behöver jag ju en liten skruvmejsel då antar jag? Men sen då? Och vilken av delarna är bäst ta bort? Har en dålig bild här på klockan, men kanske räcker för att hjälpa mig? Annars får jag fixa nya hemma sen.

1. Tips på bra skruvmejsel.
2. Tips på bra guide/video för att lyckas göra detta smidigt med den länk jag har (se bild)
3. Tips på vilken av skruvarna/bitarna som skall plockas bort då. Eller saker att tänka på här?

Här lärde jag mig en hel del
https://klocksnack.se/threads/om-armband-länkar.14052/

Undrar om någon har tips (eller tillverkar själv?) på var man kan finna riktigt bra camouflage band i textil? Är ute efter den typen som tillverkas för Tudor Ranger där mönstret är invävt i textilen.

Tycker det är helt ok - fast jag skulle vilja ha i blått.
Vad var priset resp frakten för den ? Lång leveranstid - eller ?

Tjäna!

Den är helt OK, finns ju som sagt i blått också! Jag betala 360kr (26,90 + 6,95 GBP), då var det både för band och frakt, tog 3 arbetsdagar att få hem det när jag beställde iaf.

lycka till.

Har just köpt följande dinka från EBay och funderar på vilket klockarmband jag ska ha... Är lite förtjust i grönt band. Har mer precist funderat på ett av dem som ligger på K&S (vintageband). Tycker nämligen att grönt skulle vara snyggt mot guldvisarna, och den blåaktiga tavlan ;) Är dock fundersam på om vintagesruket verkligen är rätt..

Är det någon som har tips på band som skulle passa bra på denna klocka?
När jag söker efter band hittar jag mest billiga och fula straps. Det får gärna vara billigt, men kvalitet och utseende går före (till en viss gräns..)
image.jpg

Hur är bandet på JLCn förresten? Är det läder rakt igenom? Gillar verkligen den "rutiga" ytan.
Läder i mitten och läderbeklädnad på undersidan. Tror det är kolfiberväv på ovansidan. Något syntetiskt är det i alla fall. Bandet är grymt skönt och bra på alla sätt. Liiite långt mellan hålen, men annars är det kanon.

Har en LL-diver och har letat efter ett juste brunt mockaband till den. Tycker inte att jag har hittat ett i "rätt" prisklass. Så om någon har tips? :)

Kom igår, provat ett dygn. Mjukt o följsamt.
Toppkvalite! Yellowdogwatchstraps.com
Custom made
Zulu Rubber Black 24mm stainless steel 3ring Orange stiching.
417:- inkl Porto. Lev. Tid 1 vecka.
Provat olika alternativ, Zulu bäst men nylonzulu har torktid!
Känns som jag hittat rätt!
cc612462226db381a0d0a72783cf0458.jpg

5e4abae199d6822cb29093bb87deb50a.jpg

a3505f306ab7bb4367d1d897b98636ca.jpg

Har en Oris Anti Shock 15 från cirka 40-talet, har börjat tröttna på läderbandet och funderar på att införskaffa ett Perlon. Vad tror ni om detta? Har även svårt att hitta ett 16mm band, skulle 18mm funka eller skulle det se ihoptryckt ut? (Mellanrummet mellan hornen är 16mm)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    103.1 KB · Visningar: 137
Precis köpt en Seiko SARB065 "Coctail time" sjukt nöjd med klockan men gillar inte det medföljande armbandet med blå söm. Skulle vilja få tag på ett svart lite tjockare krokodilband, någon som har tips på bra nätsidor som säljer band?

Precis köpt en Seiko SARB065 "Coctail time" sjukt nöjd med klockan men gillar inte det medföljande armbandet med blå söm. Skulle vilja få tag på ett svart lite tjockare krokodilband, någon som har tips på bra nätsidor som säljer band?
Kolla bakåt i tråden. Finns hur mycket tips som helst

Skulle vilja ha ett liknande band som detta till min Datejust med ljus tavla. I mocka eller ett tunnare ljustbrunt skinn. I princip alla band som jag har sett säljas i Sverige har stygnet vid sidan av bandet, men jag skulle vilja ha ett långt och fint stygn. Måste man köpa ett från Hodinkee för runt 200 dollar med frakt eller kan det finnas billigare band på närmre håll? Någon bandmakare kanske har ett lämpligt tunnare skinn eller mocka?

http://shop.hodinkee.com/collections/italy-straps/products/brown-suede-strap

SUEDE-B-20-1_0806b5ad-1c1c-4dfb-b69f-4e6ce0a311b8_large.jpg

Tillbaka
Topp