• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

ZQT

The Banker
2-Faktor
Testade denna i julas och tyckte den var ett bra komplement till Diplo så klippte en flaska idag!

IMG_0979.JPG
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Åtta sidor och ingen har nämnt Dictador (20 år, 86687 på bolaget)?
Den fanns inte lagerhållen på mitt lokala systembolag, så jag beställde en flaska efter ett tips för nåt år sen. Riktigt bra! Jag har mest varvat den med Zacapa 23-årig och jämfört med Zacapan doftar Dictador lite spritigare men det försvinner i munhålan.
Rekommenderas till er som ännu inte provat!
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Har nyligen börjat intressera mig för finare drycker. Det blev så att mitt första "fina" spritköp blev två flaskor whisky (vilket jag skrev om i whiskytråden för ett tag sedan) - en flaska Laphroaig samt en Auchentoshan . Tyvärr så var dessa lite väl för "svåra" för en nybörjare att fatta tycke för, jag håller fortfarande på att vänja mig vid whisky.

Fick dock höra att lagrad rom är betydligt enklare att fatta tycke för, därav gick jag och köpte mig en flaska Diplomático Reserva Exclusiva under dagen. Mycket riktigt är denna rom väldigt enkel att gilla, den är inte ens nära i "spritighet" jämfört med whiskyn jag provade, även om alkoholhalten är desamma (40%). :)
 

Johe

Omega
Testade denna i julas och tyckte den var ett bra komplement till Diplo så klippte en flaska idag!

IMG_0979.JPG

Köpte den där för ett tag sen, tyckte den var god. Men märkte nyligen när jag drack den efter ett glas Zacapa och ett glas Captain Bligh att den var väldigt "fet" i smaken, nästan lite gräddig känsla. Tyckte det var skumt då jag ändå druckit av den ett flertal gånger men inte reagerat på det. Något du märkt av?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Köpte den där för ett tag sen, tyckte den var god. Men märkte nyligen när jag drack den efter ett glas Zacapa och ett glas Captain Bligh att den var väldigt "fet" i smaken, nästan lite gräddig känsla. Tyckte det var skumt då jag ändå druckit av den ett flertal gånger men inte reagerat på det. Något du märkt av?
Är inför en stundande flytt så den är ännu ouppackad, återkommer
 
Topp