• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

BOTL

Panerai
Efter att ha läst @BOTL s hyllning till denna så högg jag till likt en kobra. Karln har ju för fan gyllene smaklökar! Så fort jag kom hem tappade jag upp en liten jävel och visst. Värd varenda krona!
Det är någonting med eftersmaken jag inte riktigt kan sätta fingret på. Den fortsätter leverera långt efter att drycken är svald. Då menar jag LÅNGT efter. Skulle nog vilja kalla det för en smaklöksorgasm!

Kommer utav tvekan handla mer av denna!

FEE1A48D-3FF0-41D2-8861-BF6FE14CC197.jpeg

Tack, ska skriva ett par rader om en annan rom som jag upplever är ett måste i skåpet trots prislappen. Kul att du gillade denna, när man hyllar något så högt hoppas man att även andra som gett den en chans p.g.a nåt jag skrivit blir nöjda.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Den är absolut i en helt egen liga upplever jag. Diplon är god. no doubt about it...men single vintagen ger en helt annan dimension. Kräver din uppmärksamhet och lämnar ingen oberörd.

Har hittat en annan rom som ruskat om min värld. Ska hälla upp en rackare och skriva två rader.
Ja den är jättegod, troligtvis den bästa rommen jag druckit (iaf bland de bästa). Men sen tycker jag standard diplo är jättebra oxå och visst är det skillnad men frågan är hur stor den är... Single vintage upplever jag som mjukare än standard.
 

BOTL

Panerai
Jag har försökt få en stund över till att skriva ett par rader om den andra rom som jag anser håller världsklass. Jag ska be om att få återkomma men kort och gott så är det en söt karaktär som är balanserad. Slå till så ni har en flaska hemma innan jul för visst fan är vi värda det, det är den 30 åriga man ska slå till på. Jag håller den lika högt som Diplon SV 2004.
Jag ska precis slå till på ett gäng flaskor för såg att bolaget har sålt slut. Har beställt på Whisky.dk och det är gratis frakt om du handlar för 800dkk. Funkar bra alla gånger och de packar riktigt bra.
193385EB-7471-4CA2-A816-6BA0C6667927.jpeg
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Efter att ha läst @BOTL s hyllning till denna så högg jag till likt en kobra. Karln har ju för fan gyllene smaklökar! Så fort jag kom hem tappade jag upp en liten jävel och visst. Värd varenda krona!
Det är någonting med eftersmaken jag inte riktigt kan sätta fingret på. Den fortsätter leverera långt efter att drycken är svald. Då menar jag LÅNGT efter. Skulle nog vilja kalla det för en smaklöksorgasm!

Kommer utav tvekan handla mer av denna!

FEE1A48D-3FF0-41D2-8861-BF6FE14CC197.jpeg

Finn det någon uppdaterad lista över vilka som har 2004an tillgänglig?

Mitt lokala bolag har en låda med 2002or (?) de måste bli sv med först - kommer ta ett tag i mina trakter.
 
Hmm. Ställer mig lite tveksam, står att min lokala butik ska ha ett par flaskor fast för några veckor sedan var det bara 2002or i lager. Skall kolla upp det igen dock!
Tyvärr samma artikelnummer för 2002 och 2004. Misstänker att grossist har slut på 02 och därför Systembolaget har bytt bild/beskrivning. Men lokal butik behöver sälja ut existerande lager (2002) innan de får in nya. Därför blir info om lagersaldo fel.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Romprovning igår!

89823325-0BA5-41EB-BEE9-46E0525BE937.jpeg

El Dourado 15y blev favoriten!
(den, Zacapa 23 (som referens, typ), Saint James XO och Appleton Rare Blend 12y provades)

Finns det nån liknande El Dourado fast med mindre tillsatt socker att få tag på? Tips?
 

BOTL

Panerai
Hmm. Ställer mig lite tveksam, står att min lokala butik ska ha ett par flaskor fast för några veckor sedan var det bara 2002or i lager. Skall kolla upp det igen dock!
Vill du testa en sampler eller två skicka pm innan flaskköp. Som de andra nämner så är det samma artikelnummer och tyvärr måste 2002orna säljas ut först om du inte har snäll personal som fattar att 2002an smakar skit och ger dig en 2004:a. flera som har bett snällt har fått köpa 2004or.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vill du testa en sampler eller två skicka pm innan flaskköp. Som de andra nämner så är det samma artikelnummer och tyvärr måste 2002orna säljas ut först om du inte har snäll personal som fattar att 2002an smakar skit och ger dig en 2004:a. flera som har bett snällt har fått köpa 2004or.

Jag bor ju i grannbyn till dig - där var de inte snälla (de förstod helt problemet och höll med om att 2002orna var sämre men hade inga 2004or).
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Hello romlovers!

Hör väl egentligen hemma i julmuststråden men då den är lagrad på romfat så tänkte jag göra en liten fuling och tipsa här.

Nygårda, lagrad på romfat i 6 månader. Begränsad upplaga om man ska tro etiketten.

Man känner tydlig smak och doft av rom. Lätt kryddig. Torkad frukt, kavring mm.
Riktigt god!
29E9C32B-E10C-410D-A9A3-1D48FBF4E781.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Hello romlovers!

Hör väl egentligen hemma i julmuststråden men då den är lagrad på romfat så tänkte jag göra en liten fuling och tipsa här.

Nygårda, lagrad på romfat i 6 månader. Begränsad upplaga om man ska tro etiketten.

Man känner tydlig smak och doft av rom. Lätt kryddig. Torkad frukt, kavring mm.
Riktigt god!
29E9C32B-E10C-410D-A9A3-1D48FBF4E781.jpeg
Tycker inte den eller den som ska vara lagrad på bourbonfat var så grymma faktiskt. Min favorit julmust är fortfarande Zeunerts!
 
Topp