Tack, den får det bli.El Dorado 15.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, den får det bli.El Dorado 15.
Det är en pampero aniversario i läserpåse. Aromen är bra och ganska komplex – fat, vanilj och exotisk frukt. Smaken är också ganska komplex, med väldigt bra uppföljning av aromen – ganska svag vaniljsmak och lite mer drag åt fat och banan. Inte den bästa dricka rent rommen. Min hamnar ibland i en plunta om man vill ha med sig lite enkel drick rom om man ska någonstans där det inte finns rom. Helt ok för slanten men är snygg i läderpåsenVad dricker du nu? Finns den är SB? Min plantation reserva är slut så jag letar efter en ny sort. Jag gillar en mogen smak, inget slisk. Tips?
Eldorado 15 är en av de mest prisvärda på marknaden. Minst 15 år, ingen solera. En blandning av spansk och brittisk stil på rommenTack, den får det bli.
Vad du testat 8 och 12 också?Eldorado 15 är en av de mest prisvärda på marknaden. Minst 15 år, ingen solera. En blandning av spansk och brittisk stil på rommen
Yes, men inte lika prisvärda. 8 skulle jag inte dricka rent utan mer använda som en fin drinkrom.Vad du testat 8 och 12 också?
15 är min 'standard Rom'.
Gillade du inte plantation pineapple?Den där går absolut att dricka. Kanske inget att skriva hem om, men min tog slut. Å andra sidan brukar det inträffa med de flesta som korkas upp här hemma.. (ett undantag var faktiskt Plantation Pineapple)
Skål!
![]()
Tack för tipset, den var mjuk, vass och smakade gott. Den finns inte på alla SB så jag fick leta lite. Jag gillade den.Eldorado 15 är en av de mest prisvärda på marknaden. Minst 15 år, ingen solera. En blandning av spansk och brittisk stil på rommen
Korrekt. Tycker den är vedervärdig med alldeles för tydlig ananassmak. Begriper mig inte alls på den. Men det är ju personligt som så mycket annat.Gillade du inte plantation pineapple?
![]()
Blir nog till att tömma denna ikväll (halva kvar) om man ska ta sig igenom Eurovision.
Men en trevlig kväll är det.
Föredrar nog Mikkellers Bluberry cheescake framför denna. Den andra är sötare.
Tack för tipset, den var mjuk, vass och smakade gott. Den finns inte på alla SB så jag fick leta lite. Jag gillade den.
![]()
Håller med!! Satan så bra den är!Om man vill ha en till rom som får det att pirra i magen. Top 5 alla gånger under 3000 kr
https://www.whisky.dk/shop/quorhum-rum-30-7180p.html
Intressant. Gav en sån till farsan för skojs skull men inte fått prova själv än.Måste hålla med att denna var väldigt god för priset man betalar.![]()
Hur är smaken, vad påminner den om?Måste hålla med att denna var väldigt god för priset man betalar.![]()
Hehe! Den är jäkligt fin!Julklappen jag fick av svärföräldrarna börjar sina..
Tur att det snart är jul igen!
![]()
Samma här! Den + zacapa 23y är något som alltid måste finnas hemmaHehe! Den är jäkligt fin!
![]()
Ja helt klart. Min zacapa gick korken av på så ja hällde över den i den gamla plantationflaskan som ja sparat för att den är så snygg!.Samma här! Den + zacapa 23y är något som alltid måste finnas hemma![]()
Haha, jag hann tänka massa hemska tankar när jag läste ”så jag hällde..”Ja helt klart. Min zacapa gick korken av på så ja hällde över den i den gamla plantationflaskan som ja sparat för att den är så snygg!.
![]()
Hehe ja den var ju naturligtvis uppdrucken innan och zacapaflarran blev ju oanvändbar.Haha, jag hann tänka massa hemska tankar när jag läste ”så jag hällde..”.
Fin flaskakänns alltid fel att kasta en fin flaska.
Nu kan det vara så att jag är för ung för att ha upplevt den förändringen. Vad handlade det om?Hehe ja den var ju naturligtvis uppdrucken innan och zacapaflarran blev ju oanvändbar.
Jag va lite besviken när de ändrade format på plantation. Tyckte den äldre hade ett skönt särskiljande format mot den traditionella plantationfamiljen men de ville väl ha det e hetligt.
Ärligt talat ingen aning. Ver bara att jag själv i princip haft denna rom på prenumeration sen den kom ut men för något/några år sedan ändrade de hux flux utformningen på flaskan i vad jag antar en mer enhetlighet med deras övriga sortiment, flaskor med bast runt.Nu kan det vara så att jag är för ung för att ha upplevt den förändringen. Vad handlade det om?
Aha okej! De senaste åren jag har köpt den så har det varit samma falska (den nuvarande) försökte googla fram någon bild på den förra men tror inte jag hitta denÄrligt talat ingen aning. Ver bara att jag själv i princip haft denna rom på prenumeration sen den kom ut men för något/några år sedan ändrade de hux flux utformningen på flaskan i vad jag antar en mer enhetlighet med deras övriga sortiment, flaskor med bast runt.