Det är en pampero aniversario i läserpåse. Aromen är bra och ganska komplex – fat, vanilj och exotisk frukt. Smaken är också ganska komplex, med väldigt bra uppföljning av aromen – ganska svag vaniljsmak och lite mer drag åt fat och banan. Inte den bästa dricka rent rommen. Min hamnar ibland i en plunta om man vill ha med sig lite enkel drick rom om man ska någonstans där det inte finns rom. Helt ok för slanten men är snygg i läderpåsen
Eldorado 15 är en av de mest prisvärda på marknaden. Minst 15 år, ingen solera. En blandning av spansk och brittisk stil på rommen
Om man vill ha en till rom som får det att pirra i magen. Top 5 alla gånger under 3000 kr https://www.whisky.dk/shop/quorhum-rum-30-7180p.html
Tack för tipset, den var mjuk, vass och smakade gott. Den finns inte på alla SB så jag fick leta lite. Jag gillade den.
Korrekt. Tycker den är vedervärdig med alldeles för tydlig ananassmak. Begriper mig inte alls på den. Men det är ju personligt som så mycket annat.
Blir nog till att tömma denna ikväll (halva kvar) om man ska ta sig igenom Eurovision. Men en trevlig kväll är det. Föredrar nog Mikkellers Bluberry cheescake framför denna. Den andra är sötare.
Alla mina Phantom Spirits flaskor har tyvärr gått åt men minns dem som riktigt kul. Roligt koncept att lagra på intressanta ölfat. //j
Bra val. Föredrar normalt lite funkigare, typ Jamaicanska, men brukar alltid se till att ha en flaska av denna hemma. //j
Viker tvätt och dricker förjävla gott. Av de dyrare rom jag provat måste denna vara den mest njutbara. Inte för komplex, bra smakutveckling och spännande. Det sker massor i gommen och den är åt det sötare hållet. Mycket sirap, torkad frukt, vanilj och pepparkaka. Lång eftersmak.
Någon som provat den lagrade från Ron D Jeremy? https://www.whisky.dk/shop/ron-de-jeremy-7528p.html Deras vanliga är för mig en underskattad Rom för pengarna enligt mig så funderar på att testa denna. Gillar tom utseendet på flaskan vilket är en fördel för att ha den framme på drinkvagnen.
Ja helt klart. Min zacapa gick korken av på så ja hällde över den i den gamla plantationflaskan som ja sparat för att den är så snygg!.
Haha, jag hann tänka massa hemska tankar när jag läste ”så jag hällde..” . Fin flaska känns alltid fel att kasta en fin flaska.
Hehe ja den var ju naturligtvis uppdrucken innan och zacapaflarran blev ju oanvändbar. Jag va lite besviken när de ändrade format på plantation. Tyckte den äldre hade ett skönt särskiljande format mot den traditionella plantationfamiljen men de ville väl ha det e hetligt.
Ärligt talat ingen aning. Ver bara att jag själv i princip haft denna rom på prenumeration sen den kom ut men för något/några år sedan ändrade de hux flux utformningen på flaskan i vad jag antar en mer enhetlighet med deras övriga sortiment, flaskor med bast runt.
Aha okej! De senaste åren jag har köpt den så har det varit samma falska (den nuvarande) försökte googla fram någon bild på den förra men tror inte jag hitta den