• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

SLZAndersson

Cartier
Tjena klock- och romnördar!
Uppskattar verkligen rom men är väldigt grön inom området. Om ni skulle ge tips på att köpa en fin "nybörjar"-rom, vad skulle ni då säga?
Tänker då en prisvärd och generellt uppskattad rom! Alltså ett safecard typ :)
 

BOTL

Panerai
Tjena klock- och romnördar!
Uppskattar verkligen rom men är väldigt grön inom området. Om ni skulle ge tips på att köpa en fin "nybörjar"-rom, vad skulle ni då säga?
Tänker då en prisvärd och generellt uppskattad rom! Alltså ett safecard typ :)

Börja med denna halvflaska. Du kan nog inte få en bättre introduktion

6F3581B5-D838-42EA-8836-F8A4E49A6E17.png
 

MAz_666

Rolex
Någon som provat den lagrade från Ron D Jeremy?

https://www.whisky.dk/shop/ron-de-jeremy-7528p.html

Deras vanliga är för mig en underskattad Rom för pengarna enligt mig så funderar på att testa denna. Gillar tom utseendet på flaskan vilket är en fördel för att ha den framme på drinkvagnen.
YES! Hade hans gamla helsvarta ("XO 15 yrs") och handlade nyligen den som heter "47% Hard Core Edition" (!)
Tycker dom är riktigt goda. Helt i klass med El Dorado, QRM etc.
Och JA: de pryder sin plats på drinkvagnen. Skapar saker att tala om ...
 

jesperC

Omega
Vred precis ur det som var kvar i den sista flaskan Appleton Estate 21yr som fanns kvar i skåpet.
Hoppas jag kommer över några nya (till bra pris) då denna är en av de allra bästa.

//j
 

Mythos

Omega
Gott folk, jag behöver er hjälp att hitta en fin rom till en god vän som fyller 40 snart. Om det kan vara till hjälp så vet jag att Captain Morgan mörk rom är en favorit hos polaren. Tips på lagrad rom tas tacksamt emot.
 
Topp