• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

Fick en flaska av en arbetskollega. Njae, lite väl mycket smak av arrak! Ingen favorit men den går ju ner iaf.😃
D88B5A39-F441-4C3D-9101-437E9B838665.jpeg
 
Beställningen lagd :).

Passade även på att beställa en flaska pink gin av Lydéns utgående version.

Någon här som redan smakat denna Plantation rom och kan lämna ett omdöme?



2021-04-27 10_14_17-Min beställning _ Systembolaget.png
 
Testar lite nytt och håller tummarna :)
IMG_20210525_130508.jpg


12-åriga Flor de Caña tycker jag doftar trevligare än den faktiskt smakar. Okej rom, men finns roligare för pengarna.
Ron Naud var snarare tvärtom, den hade rätt klen doft vill jag minnas men en klart trevligare ganska kryddig smak. Om jag kommer ihåg rätt vill säga. Dock är ju färgen perfekt mahognyröd, elegant så ögonen nästan tåras. Fin flaska med.
Trinidaden är numera nästan min basfavvo från standardhyllan. Hyfsat prisvärd och riktigt trevlig. Har alltid en hemma.
 
12-åriga Flor de Caña tycker jag doftar trevligare än den faktiskt smakar. Okej rom, men finns roligare för pengarna.
Ron Naud var snarare tvärtom, den hade rätt klen doft vill jag minnas men en klart trevligare ganska kryddig smak. Om jag kommer ihåg rätt vill säga. Dock är ju färgen perfekt mahognyröd, elegant så ögonen nästan tåras. Fin flaska med.
Trinidaden är numera nästan min basfavvo från standardhyllan. Hyfsat prisvärd och riktigt trevlig. Har alltid en hemma.
Har faktiskt hunnit med att smaka på Naud 15. Riktigt bra enligt mina preferenser. Påminner aningen om QRM xo huruvida den är kryddad, dock utan samma sötma. Troligen en ny favorit faktiskt!
 
Blir lite taxfree i veckan så jag undrar om någon här har erfarenhet av bägge dessa och om xo är värt dem extra kronorna.
Screenshot_20210530_101015_com.android.chrome.jpg
 
Blir lite taxfree i veckan så jag undrar om någon här har erfarenhet av bägge dessa och om xo är värt dem extra kronorna.
Screenshot_20210530_101015_com.android.chrome.jpg

Har båda dessa hemma i romhyllan. Det är så klart en smaksak, men för mig är det inget snack.
Jag tycker 23:an är en trevlig rom, men XO:n är ett par nivåer bättre för mig.
 
Tillbaka
Topp