• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Ryckte folien av denna ikväll, tillfälligt sortiment på Systembolaget förra veckan och slutsåld, otrolig doft och väldigt lång smak som växer i munnen, över 60 procent alkoholhalt så det är rejält drag I denna.

20210604_215138.jpg


Fyllde 50 år förra veckan så passade även på att köpa denna Armagnac från 1971 som släpptes samma dag, väldigt god och smaken växer fram och utvecklas i munnen och hänger kvar väldigt länge, en häftig smakupplevelse.

20210604_213208.jpg
 

jesperC

Omega
Ryckte folien av denna ikväll, tillfälligt sortiment på Systembolaget förra veckan och slutsåld, otrolig doft och väldigt lång smak som växer i munnen, över 60 procent alkoholhalt så det är rejält drag I denna.

20210604_215138.jpg


Fyllde 50 år förra veckan så passade även på att köpa denna Armagnac från 1971 som släpptes samma dag, väldigt god och smaken växer fram och utvecklas i munnen och hänger kvar väldigt länge, en häftig smakupplevelse.

20210604_213208.jpg
Sassafrasan tycker jag också var väldigt bra. Vilket inte är så förvånad då Foursquare alltid brukar leverera.
Sippat på den samt Velier’s Tiger Shark och Black Tot 50th Anniversary ikväll. Så en riktig lyx-kväll med strålande bra rom.

Just nu lite Smith & Cross vilket passar bra när smaklökarna och luktsinnet ändå tappat lite fokus.

//j
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Såg att Ron Zacapa Solera 23 fanns att köpa i taxfreen för 599 för 1l. Måste väl anses vara bra pris? Någon som vet om det är samma rom som vanliga Solera 23?
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Såg att Ron Zacapa Solera 23 fanns att köpa i taxfreen för 599 för 1l. Måste väl anses vara bra pris? Någon som vet om det är samma rom som vanliga Solera 23?
Ja, det skulle jag säga är ett bra till helt ok pris. Vad är vanliga Solera 23 för dig? Som du köper på systemet eller? Så vitt jag vet så avses den med Ron Zacapa solera 23.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ja, det skulle jag säga är ett bra till helt ok pris. Vad är vanliga Solera 23 för dig? Som du köper på systemet eller? Så vitt jag vet så avses den med Ron Zacapa solera 23.
Exakt, tänkte om det är samma innehåll som Ron Zacapa Gran Reserva Solera 23 som är på systemet (de heter samma och flaskorna är väldigt lika om man kollar på bilden). Undrade då jag förstått att ex. vissa viner, även om de heter exakt samma, inte är samma som buteljeras i ex. flaska resp. bag in box. Tänkte om det fanns en risk att det var liknande när det kommer till 1 liters flaskor som säljs via taxfreen
Screenshot_20210807-101820_Chrome.jpg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Exakt, tänkte om det är samma innehåll som Ron Zacapa Gran Reserva Solera 23 som är på systemet (de heter samma och flaskorna är väldigt lika om man kollar på bilden). Undrade då jag förstått att ex. vissa viner, även om de heter exakt samma, inte är samma som buteljeras i ex. flaska resp. bag in box. Tänkte om det fanns en risk att det var liknande när det kommer till 1 liters flaskor som säljs via taxfreen
Screenshot_20210807-101820_Chrome.jpg
Är med. Vilseledande det där när vinet har andra egenskaper i box än i flaskan. Vet dessvärre inte hur det ligger till med Zacapan. Har druckit den från båda flaskorna och tycker inte att jag funnit någon direkt smakskillnad. Jag har väl iofs inte världens mest utvecklade palett och har aldrig gjort en "headsup".
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Är med. Vilseledande det där när vinet har andra egenskaper i box än i flaskan. Vet dessvärre inte hur det ligger till med Zacapan. Har druckit den från båda flaskorna och tycker inte att jag funnit någon direkt smakskillnad. Jag har väl iofs inte världens mest utvecklade palett och har aldrig gjort en "headsup".
Tack för svar. Vi chansar. Blir nog jättebra
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
När min söndagsstout var slut så passade jag på att dricka upp dom sista dropparna i denna flaska, jag köpte som tur var på mig en flaska till då denna rom är riktiga bra. Påminner om Ron Esclavo XO Cask om nån har druckit den, trevlig doft, smakrik, rund och en sötma som balanseras upp bra av den lite högre alkoholhalten. Finns några flaskor kvar att beställa på bolaget, inte billig men så mycket mer karaktär än t ex Motorhead eller Diplomatico.

20210808_202033.jpg
 
Senast ändrad:
Topp