Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
... Då får du nog vända dig till Systembolagets dryckesauktioner eftersom det är lite lagom gråzon att köpa alkohol av privatpersonerOm någon har angostura no1 edition 1 till salu så är jag intresserad!
![]()
Det dem inte vet lider dem inte av... Då får du nog vända dig till Systembolagets dryckesauktioner eftersom det är lite lagom gråzon att köpa alkohol av privatpersoner
Hej!Är det en skillnad mellan The Kraken 40 % och 47%? (förutom % såklart...) Allmänt omdöme för The Kraken? Rävgift eller godkänd?
Den är god , lite speciell. Passar bra i drink med.Är det en skillnad mellan The Kraken 40 % och 47%? (förutom % såklart...) Allmänt omdöme för The Kraken? Rävgift eller godkänd?
Romrom är en mycket bra sidaHej!
Jag har personligen inte testat the kraken men jag brukar läsa olika recensioner på www.romrom.se när jag funderar på att testa ny rom.
Då blir nästa en Zacapa 23 solera då??Tackar för tipset om Diplomático Reserva Exclusiva! Riktigt trevligt
Bättre än Plantation 20th Anniversary som jag annars brukar köra på.
![]()
Det är den säkert till en mojito eller en capprina. Men dricka rent. Nej TackDricker sällan rom rent längre, men en mojito slinker ner då och då.
Är denna nåt att ha?
![]()
Var länge sedan jag drack den. Får bli ett återbesök snart.Då blir nästa en Zacapa 23 solera då??
QRM är 42% och har en liten starkare smak, de 2% märks mer än vad man tror. QRM är en favorit dock. Vill du ha sötare så skulle jag gå på en Zacapa Gran Reserva solera 23. Eller om du vill ha lite mer söt/vanilj Plantation 20th Anniversary XO. (Nyaste inköpet för mig)Föredrar qrm, men är inte så erfaren. Tycker om den söta smaken från sockerrör.
Vad är nästa steg?
Föredrar qrm, men är inte så erfaren. Tycker om den söta smaken från sockerrör.
Vad är nästa steg?
Den är grym. Tog precis sista slurken...
Mkt mkt bra, sitter med en liten slurk nu
Men hur tänker du nu? Du ställer ju frågan en lördag en god stund efter 15. Eller har du ett lager att beta av, men vill bara ha tips om vilken du ska gå på först?
Vill du ha tips - kanske inför nästa helg - så beställer du Atlantico Private Cask (nr 86287) på bolaget. Den är hysteriskt bra.
Frågan är vad du är beredd att lägga? På de ordinarie hyllorna finns Plantation vilket är en habil bruksrom och bland de mest prisvärda på 285 pix. Plantation 20th anniversary XO är dyrare men också bättre. En f d beställningsvara, numera ordinarie, är guyanska El Dorado 15 årig. Den är min favorit i butikssortimentet. Dryga 500. Zacapa är alltid Zacapa även om jag faktiskt lessnat lite smått. Blir Zacapa XO i så fall.
Jaha, nog om det, nu får jag snabba på med tjutet så jag kan spilla upp lite bärnstensfärgade godsaker istället hör jag.
Diplomaicon är slut
Förslag på något annat? Har inte rört något flaska whiskey sen jag köpte rommen och tror det kommer att ta ett tag innan jag gör det![]()
Finns bara två andra värdiga alternativ
http://www.systembolaget.se/dryck/sprit/zaya-gran-reserva-8708101
http://www.systembolaget.se/dryck/sprit/ron-zacapa-50001