• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Absolut. Om man bor tillräckligt nära. Mitt tips är till oss som bor i småstäder. :)
Det gör jag med. Så därför blir det inte av att jag reparerar de gamla klockorna utan låter de ligga tills vidare. Men ändå tack för tipset, det kan ju hända att jag ändrar mig och känner att jag vill fixa någon. Annars kanske det borde finnas ngn i Göteborg, där är jag rätt mkt.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det gör jag med. Så därför blir det inte av att jag reparerar de gamla klockorna utan låter de ligga tills vidare. Men ändå tack för tipset, det kan ju hända att jag ändrar mig och känner att jag vill fixa någon. Annars kanske det borde finnas ngn i Göteborg, där är jag rätt mkt.
Det är mindre än en timme från mig till Göteborg, men blir tyvärr sällan resor dit.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Nu har jag blivit med min första Sinn!
Vill tacka @Jamterik som guidade mig i köpet!

20210120_134449.jpg
20210120_134530.jpg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Sinn ISL

Die Uhr hat ein guter Bekannter von mir zu seinem 25-jährigen Betriebsjubiläum geschenkt bekommen - kurz mal getragen - und wieder wohl behütet in ihrer Box in die Schublade gepackt, da sie ihm zum Tragen zu Schade war.

Sie ist in absolutem Neuzustand, an der Uhr sind keinerlei Spuren zu erkennen, einzig am Original Lederband sind leichte Tragespuren zu erkennen ( siehe Bild ). Sie kommt in der OVP mit den Unterlagen und dem Bandwechselwerkzeug. Der einzige Unterschied zu einer neuen Sinn ist: am Rotor ist "ISL" anstelle von "Sinn" graviert - dies ist das Team, in dem er arbeitet.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Sinn ISL

Die Uhr hat ein guter Bekannter von mir zu seinem 25-jährigen Betriebsjubiläum geschenkt bekommen - kurz mal getragen - und wieder wohl behütet in ihrer Box in die Schublade gepackt, da sie ihm zum Tragen zu Schade war.

Sie ist in absolutem Neuzustand, an der Uhr sind keinerlei Spuren zu erkennen, einzig am Original Lederband sind leichte Tragespuren zu erkennen ( siehe Bild ). Sie kommt in der OVP mit den Unterlagen und dem Bandwechselwerkzeug. Der einzige Unterschied zu einer neuen Sinn ist: am Rotor ist "ISL" anstelle von "Sinn" graviert - dies ist das Team, in dem er arbeitet.

Tack! Kul att läsa! Roligt med en udda produkt:D Undrar vilket företag det var.
 
Topp