• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
@MaBr - du kanske vill sälja din? 😆

Fördel med länken är också att du inte kommer lägga så mycket pengar på band.
När länken är på mina inser jag hur bra det känns.
Aldrig i livet! 😁 Jag sitter för övrigt och funderar på att skaffa en H-länk till min 104a. När jag testade den första gången så tyckte jag inte att ändlänkarna var så snygga men nu lockar den lite. Ingen som vill bli av med sin?
 

mao

Cartier
Bytte till mig den här av @TerryTee , men vi klickar inte till 100%.
Grymt cool klocka, hojta till om någon är sugen på att plocka den :)
Sinn U1 S
IMG_20210116_132754.jpg

IMG_20210116_152545.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Bytte till mig den här av @TerryTee , men vi klickar inte till 100%.
Grymt cool klocka, hojta till om någon är sugen på att plocka den :)
Sinn U1 S
IMG_20210116_132754.jpg

IMG_20210116_152545.jpg
Om jag inte hade en UX, sprängt hushållsbudgeten i Januari med diverse onödiga inköp som ny tvättmaskin, torktumlare samt en ny varmvattenberedare - skulle jag swishat dig för en minut sen :woot:
Helsvart U1/UX på länk är ju så hårt det kan bli!
 

Ohemlig

Omega
IMG_0321fix.jpg



Åh, blir alltid lika glad när någon frågar!

Jag har nu haft min EZM 13 i nästan fem år och skulle säga att den har typ 75% handledstid. Valde länge mellan EZM 3 och 3f (ett typfall av paralysis by analysis…) när 13 dök upp på k&s till bra pris. Nu är det en favorit.

Jag gillar att den inte är en traditionell dykarklocka, utan för mig känns mer som en hybrid mellan dykare och flygare.

Finns ju en massa Sinn-hokuspokus i klockan som jag uppskattar var för sig, men tycker dessutom att den samlade effekten av att ha så många finurligheter i en och samma klocka ger en ackumulerad effekt om Du förstår hur jag menar.

Skall försöka hitta några minus, eftersom de sällan är lika uppenbara när man läser alla överpositiva recensioner:

[-] Tyckte initialt att klockan är något topptung - vilket den väl är - men vande mig snabbt.

[-] Den är designad för tvådelade band. Dels är den hög (och som sagt tung) och dels är boetten lätt kon-formad för att sjunka in i handleden. Men även luggarnas placering är suboptimal för t.ex. NATO. Bandet åker liksom uppåt för att sen dyka ner igen mot handleden. Nu hindrar det iofs inte mig, men kan vara bra att veta för NATO-fantaster.

[-] Medelmåttig lume.

Konstigaste frågan jag får handlar om att knapparna sitter på ”fel” sida. Men själv ser jag bara fördelar med placeringen. Ett oväntat plus är att möjligheten att ha klockan till skjorta faktiskt ökar, då manschetten liksom kan ’klättra’ uppför knapparna. Mot en vinkelrät 15 mm vägg hade det varit tvärstopp.

Finns det något mer specifikt Du undrar, så försöker jag gärna svara!

Tack för ping, @Clark Kent och ursäkta sent svar, @Ohemlig !
Tusen tack för ett utförligt svar:)
Jag har tyvärr inte möjligheten att titta på den innan jag köper den, så jag antar att den är så fin som den ser ut ;) och därför som jag frågar här:)

De minus som du har skrivit är inga som drabbar mig, är ingen större Nato användare, det är lite tråkigt med lumen men jag antar att det är samma som på U2 som jag har, ingen jättehöjdare tycker jag.
Tackar så mycket för din tid!
Om du har får du gärna lägga upp eller skicka mig några inspirations bilder ;) Tror att det blir en beställning nu 🙏🏻
 

Bebitz

Cartier
Jag har haft original Sinn 556 i och även 556 Anniversary (ljusgrå) tidigare. Nu börjar jag bli sugen på en 556 igen. Är det någon som haft den blå eller den mocha eller någon av pärlemo och kan ge en input på hur dem står sig mot originalet alternativt den nyare med röd visare? Föredrar utan datum, därför det inte är solklart val :)
 
Jag har haft original Sinn 556 i och även 556 Anniversary (ljusgrå) tidigare. Nu börjar jag bli sugen på en 556 igen. Är det någon som haft den blå eller den mocha eller någon av pärlemo och kan ge en input på hur dem står sig mot originalet alternativt den nyare med röd visare? Föredrar utan datum, därför det inte är solklart val :)
Körde den nya med röd visare under december! Tyckte den var oerhört läcker, framförallt när det blev lite mörkt då den var svårare att se. Clean fast ändå något som "poppar"!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Aldrig i livet! 😁 Jag sitter för övrigt och funderar på att skaffa en H-länk till min 104a. När jag testade den första gången så tyckte jag inte att ändlänkarna var så snygga men nu lockar den lite. Ingen som vill bli av med sin?
Samma här första gången, men nu tycker jag det är en del av charmiga. Ser liksom passande ut för boetten ändå på något sätt.
Grymt! Inte det viktigaste såklart. ;) Men: beställning kommer snart. :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det nytt att man numera får med hela boxen eller måste man uttryckligen be om det? @JoelD handlade över disk och @Remofflan verkar ha köpt i nätbutiken men ingen säger sig ha fått hela kitet så att säga.

 
Senast ändrad:

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Är det nytt att man numera får med hela boxen eller måste man uttryckligen be om det? @JoelD handlade över disk och @Remofflan verkar ha köpt i nätbutiken men ingen säger sig ha fått hela kitet så att säga.

Vi skall ha hela boxen hemma. Vi har lösa länkar i butiken också, så dom som köpt i butiken och där vi satt på länken direkt har inte fått boxen, då denna inte funnits. Men vi skall se till att ha boxar hemma. Förstår att denna är trevlig att få med.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det nytt att man numera får med hela boxen eller måste man uttryckligen be om det? @JoelD handlade över disk och @Remofflan verkar ha köpt i nätbutiken men ingen säger sig ha fått hela kitet så att säga.

Ja. Ville inte dissa Erikson på något sätt, så därför jag inte nämnde det. Tycker de är Sveriges trevligaste AD att ha att göra med. Det var ju länken jag ville ha och fick alla tillbehör såsom nycklar och låsvätska. Och då (2 år sen?) visste jag inte att boxen fanns. Men jag ska lägga en order i nätbutiken på en finelänk till 103:an så får vi se. Är ju lite roligt med tillbehör, även om det egentligen såklart är lullull. ;)
 

Goflorp

Cartier
Trist gå här och vänta. Fick ett ”tröstpris” idag - nya katalogen för 2021.

Utlånad till chefen - vad gör man inte för att förstöra sina kamrater :cool:
Hen är lite klockintresserad.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja. Ville inte dissa Erikson på något sätt, så därför jag inte nämnde det. Tycker de är Sveriges trevligaste AD att ha att göra med. Det var ju länken jag ville ha och fick alla tillbehör såsom nycklar och låsvätska. Och då (2 år sen?) visste jag inte att boxen fanns. Men jag ska lägga en order i nätbutiken på en finelänk till 103:an så får vi se. Är ju lite roligt med tillbehör, även om det egentligen såklart är lullull. ;)
Det är lullullet man vill åt.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
PÅ två dagar hinner man helt tappa tråden i tråden. 🤔

158.an är tillbaks på vanligt spänne. Fjärilslåset fungerade perfekt MEN.. bandet blev så kort att sista hällan hamnade utanför. Sinns standard band som jag köpt räcker precis till min 18,5-19 cm handled men ska ett fjärilslås på måste bandet förlängas ungefär 1-1,5 cm. Blir till att specialbeställda ett till 158.an och 103.an och.....

Svart med röd söm är 158.an. utan fjärilsspänne. sätter man på spännet försvinner 1-2 hål till. Svart med vit söm är 103.an med fjärils spänne och den sitter som ett strypkoppel på armen. Behöver också flytas ut 1-2 hål men då blir det ingen rem över att stoppa i hällorna.


IMG_1689.JPG
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Funderar på denna. Vad säger ni om U50? Har inte sett den live har dock sett U1 som jag gillade men är snäppet förstor för mig.
Och är det någon som har handlat av aosehus?
 
Topp