• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ture-ah

Omega
Kan väl skicka med en varning, jag hade vid ingången av 2020 inte haft en klocka på armen sedan 1998, kan ha varit 92 oxå, minnet är dåligt.. men my point is, det är GRYMT vanebildande med Sinn! Jag har 5 sinn just nu, sneglar åt en nr 6 ...en EZM 13. :) Formligen älskar formspråket på dessa ur! Dessutom, allting varandes relativt, dom är inte så hejdundrande dyra!
priset är onekligen överkomligt! Precis som du gillar jag designen, men också att dom är så himla "overpowered". tex 5000m wr osv. Gillar när märken "ballar ur" lite för att dom kan, vill och vågar testa lite coola grejer haha.
 

NMO

Omega
Jag är inte blyg, ingen vinner på hemlighetsmakeriet om vi delar denna hobbyn... Jag letade överallt men denna dök upp på Ebay. Nu var jag rätt onykter vid budgivning med tanke på dag och klockslag men jag vill minnas €1200 :D
Hoppsan, inser att vi nästan har samma nick. Du var ju här först så om det är störigt kan jag försöka byta. Flagga i så fall, skriver här så att andra ser för minskad förvirring o_O
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den känns väldigt mycket klocka för den summan, utan att ens ha sett eller haft klorna i en måste tilllägas.

Har varit inne på sinn och kollat igenom hela katalogen och om några år är det inte omöjligt att de ligger några fler där faktiskt haha!

Kan väl skicka med en varning, jag hade vid ingången av 2020 inte haft en klocka på armen sedan 1998, kan ha varit 92 oxå, minnet är dåligt.. men my point is, det är GRYMT vanebildande med Sinn! Jag har 5 sinn just nu, sneglar åt en nr 6 ...en EZM 13. :) Formligen älskar formspråket på dessa ur! Dessutom, allting varandes relativt, dom är inte så hejdundrande dyra!
”Dä ä bar’ o köp!”, som Stenmark skulle ha sagt. Eller som Bruce ”Bossen” Springfield skaldade: ”It ain’t no Sin[n] to be glad you’re alive.” :)

D5F6E3CC-5108-49AD-AED8-B81C6F5F368C.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Exakt, dessvärre har den slagit till lite väl ofta under pandemin, men har lyckats tygla den hyfsat såhär långt!
Det är en black bay 58 jag sitter och väntar på, fick 6-8 månader mem förmodligen mindre, lika bra att räkna med de värsta tänker jag!

Tanken är väl att göra sig av med den då, de känns som att dom kommer fylla ungefär samma behov/plats/användningsområde. Men som du säger så är väl den vanliga tavlan ett rimligare beslu, problemet är bara att jag har svårt att ta rimliga beslut när jag fastnar för nått haha. Lite samma med bb58, ville ha ny från svensk AD. Inte beggad inte gråhandlare och då va de bara att vänta.
Hehe, när mitt klockintresse väcktes till liv sommaren 2020 satte jag också upp mig på samma väntelista.
Sedan dess har det ramlat in ett antal klockor, till exempel två Sinn 😊
- När de kontaktade mig i höstas tackade jag nej.
Absolut inget fel på den men mitt intresse svalnade, kanske beroende på den märkliga känslan av att jag minsann skulle vara tacksam för att få köpa en massproducerad produkt.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Kan väl skicka med en varning, jag hade vid ingången av 2020 inte haft en klocka på armen sedan 1998, kan ha varit 92 oxå, minnet är dåligt.. men my point is, det är GRYMT vanebildande med Sinn! Jag har 5 sinn just nu, sneglar åt en nr 6 ...en EZM 13. :) Formligen älskar formspråket på dessa ur! Dessutom, allting varandes relativt, dom är inte så hejdundrande dyra!
Och jag är nöjd med min trio.
UX numera på gummi, ja ni vet varför, känns faktiskt riktigt bra.
856B längtat till sommaren.
756 får vara med och leka målare,
mm.
Den som ligger högt upp på min Sinnlista är en EZM3F fast med vänd tavla.
Undrar förresten om de skulle kunna måla datumtavlan svart? Skulle vara perfekt utan datum tycker jag :)
FA770168-A9D9-4B54-BB71-0D6B1914A518.jpeg
 
Senast ändrad:

Ture-ah

Omega
Hehe, när mitt klockintresse väcktes till liv sommaren 2020 satte jag också upp mig på samma väntelista.
Sedan dess har det ramlat in ett antal klockor, till exempel två Sinn 😊
- När de kontaktade mig i höstas tackade jag nej.
Absolut inget fel på den men mitt intresse svalnade, kanske beroende på den märkliga känslan av att jag minsann skulle vara tacksam för att få köpa en massproducerad produkt.
Ja man är ju inget jättefan av "systemet", men jag har varit sugen länge och har inget emot att vänta. Då kan jag lägga undan någon tusenlapp i månaden så blir det "gratis" (nåja de är vad jag försöker intala mig själv iaf) att plocka ut den sen! Så får jag stilla vill ha känslan med annat kul under tiden. Men förstår vad du menar med att man ska känna sig tacksam, som att dom gör en en tjänst genom att ta emot 35k av en.
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Hoppsan, inser att vi nästan har samma nick. Du var ju här först så om det är störigt kan jag försöka byta. Flagga i så fall, skriver här så att andra ser för minskad förvirring o_O
Jag är inte superaktiv och välkänd på forumet så jag tvivlar på att det har någon större betydelse. Jag kan också byta om det förenklar. You be the judge!

Vad säger tråden, är det jobbigt med så lika användarnamn?
 
  • Like
Reactions: NMO

kottme

Cartier
Jag är inte superaktiv och välkänd på forumet så jag tvivlar på att det har någon större betydelse. Jag kan också byta om det förenklar. You be the judge!

Vad säger tråden, är det jobbigt med så lika användarnamn?
Efter ha läst ikapp tråden nu efter några dagars uppehåll så kan jag lugnt säga att det inte är några problem! i 99% av fallen när jag läser här på KS lägger jag bara märke till avatarerna!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Hej! jag har lite frågor, funderingar och ventileringsbehov! jag går och väntar på en annan klocka från AD som kommer om ca 6-8 månader, men jag vill ha något nytt NU!:rolleyes: har fått en blixt-crush på sinn 556 på H-länk, speciellt MOP tavla. har inte haft ögonen öppna superlänge, men backloggen på köp sälj visar att de inte kommer ut beggad MOP superofta. Om man skulle köpa ny på Eriksson (för runt 14k) sälja om ca ett halvår, vad får man räkna med att tappa ungefär? eftersom jag förmodligen kommer flippa den när jag hämtat ut klockan jag väntar på vet jag inte om det är värt att tappa 4-5 tusen, enbart för att stilla mittvill-ha begär haha.

Finns de andra ställen att kicka efter bättre prisen än här på forumet eller köpa nytt?

ps. kom på nu att de kanske är väntetid på 556 med den tavlan också? eller går det att bara klampa in och hämta ut den i butik?

Tack på förhand och trevlig söndag kväll på er!
Hej och välkommen till tråden. Självklart ska du ha en Sinn 556 är ett bra val men skulle du börja tveka kan jag varmt rekommendera Sinn 103 SA G en otroligt vacker klocka, tror att Erikson i Sundbyberg har en kvar. Som tidigare nämnts i tråden räcker det inte med en Sinn Det är flock klockor. Ju större flock desto bättre trivs dom. :)
 

Ture-ah

Omega
Hej och välkommen till tråden. Självklart ska du ha en Sinn 556 är ett bra val men skulle du börja tveka kan jag varmt rekommendera Sinn 103 SA G en otroligt vacker klocka, tror att Erikson i Sundbyberg har en kvar. Som tidigare nämnts i tråden räcker det inte med en Sinn Det är flock klockor. Ju större flock desto bättre trivs dom. :)
Tack för tips! Inte alls dum den där, kanske lite överkant på min budget dock:(.. Iallafall efter snabb googling och koll på chrono24 osv, vet du vad den går för hos Erikson?
 

Ture-ah

Omega
Måste tacka för alla svar på mitt inlägg och fint välkomnande! Mycket trevlig ton och bra tips. tror att jag i grund och botten skrev i tråden för att bli övertalad att köpa, att jag inte va helt dum som vill köpa en klocka medans jag väntar på en annan bara för att man vill ha nytt NU!😂 den känslan är lättare att beskriva och få berättigad här på klocksnack än för sambon haha!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Måste tacka för alla svar på mitt inlägg och fint välkomnande! Mycket trevlig ton och bra tips. tror att jag i grund och botten skrev i tråden för att bli övertalad att köpa, att jag inte va helt dum som vill köpa en klocka medans jag väntar på en annan bara för att man vill ha nytt NU!😂 den känslan är lättare att beskriva och få berättigad här på klocksnack än för sambon haha!
Det är aldrig helt dumt att köpa ny klocka. Finns dom som köpt flera varje år utan att sälja vidare. Om du inte kan få hustrun medberoende får du göra som alla andra missbrukare. Göm klockorna och låssas om som du inte har problem (det gör jag) 😃

Sinn 104 är rätt läcker den också.
IMG_1664.JPG
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Ja så är det onekligen, framförallt är det sjukt snabbt man går från "oj någon tusenlapp är orimligt för en jävla klocka" till "50tusen bara, vilket reapris de är en nobrainer!".
Egentligen är det helt vansinnigt det här med klockor. För ett antal år sedan tyckte jag 15000 var mycket för en klocka men idag är en omega silver snoopy för 102 rena klippet. Enda trösten är att om man köper vettiga klockor går dom alltid att realisera utan alltför stor förlust.
 

Ture-ah

Omega
Egentligen är det helt vansinnigt det här med klockor. För ett antal år sedan tyckte jag 15000 var mycket för en klocka men idag är en omega silver snoopy för 102 rena klippet. Enda trösten är att om man köper vettiga klockor går dom alltid att realisera utan alltför stor förlust.
Ja hjärnan stänger av all logik, iallafall för mig, när man fastnar för något speciellt! Ibland tror jag att det är tur att min sambo faktiskt synar mina "bluffer", annars hade vi fått försöka bo i boetten på en Vacheron vid de här laget!
 
Topp