• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
6CD305E9-031A-4F2D-B045-2B708E4943F5.jpeg
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Någon som köpt band härifrån?

Det stämmer bra. Jag har ett customband med den extra "keepern" i tyg

Bandet är riktigt skönt och jag kan verkligen rekommendera ett.

Vostok_moon.jpg
AF0210_BoBo.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det stämmer bra. Jag har ett customband med den extra "keepern" i tyg

Bandet är riktigt skönt och jag kan verkligen rekommendera ett.

Vostok_moon.jpg
AF0210_BoBo.jpg
Snyggt! Var skeppas de ifrån?
 
Senast ändrad:

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Det stämmer bra. Jag har ett customband med den extra "keepern" i tyg

Bandet är riktigt skönt och jag kan verkligen rekommendera ett.

Vostok_moon.jpg
AF0210_BoBo.jpg

Skulle nog passa fint på 856B... @Dr. D ?
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
En halv dag in i ägandet av min första Sinn och fasen, den växer mer och mer hos mig!
Älskar att den är så avskalad, enkel och liten men samtidigt känns rejäl.
Den kom på ett svart läder vilket passar bra men samtidigt tror jag att en H-länk skulle göra susen på denna.
Sinn tar 230eur för en ny +frakt. Antar att det svårt att komma billigare undan? Om ingen har en som ligger och skräpar och vill sälja?
20210120_220642.jpg
;)
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
En halv dag in i ägandet av min första Sinn och fasen, den växer mer och mer hos mig!
Älskar att den är så avskalad, enkel och liten men samtidigt känns rejäl.
Den kom på ett svart läder vilket passar bra men samtidigt tror jag att en H-länk skulle göra susen på denna.
Sinn tar 230eur för en ny +frakt. Antar att det svårt att komma billigare undan? Om ingen har en som ligger och skräpar och vill sälja?
20210120_220642.jpg
;)
Finns såklart att beställa hos @ERIKSON URHANDEL också. https://www.eriksonurhandel.se/originalbandlankar/sinn/h-lank.html

Någon krona dyrare kanske, men superb service och levereras garanterat lite snabbare :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Finns såklart att beställa hos @ERIKSON URHANDEL också. https://www.eriksonurhandel.se/originalbandlankar/sinn/h-lank.html

Någon krona dyrare kanske, men superb service och levereras garanterat lite snabbare :)
Om de tar lika mycket frakt som för klockor så är det €50 och då blir det €280 och därmed dyrare än de 2.800 kr den kostar hos Erikson. Är det lägre frakt för länken blir det som du säger, men att stödja Sveriges bästa AD, inhemsk handel och få leverans på 1-2 dagar (om man inte kan besöka dem själv ).
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

HSK

Patek
2-Faktor
Förresten @ERIKSON URHANDEL, har ni också den fina lådan man ser att Sinn har till länkarna när de köps separat? :)
EE50F961-59ED-412C-8794-57A95AC13ABD.jpeg
49A5C294-FF88-4D5C-A739-12799A171600.jpeg
Nej, tyvärr konstaterades det tidigare att länkarna från Erikson levereras i någon slags OEM-förpackning (gissningsvis bara inplastad i en generisk påse/låda?). Jag spekulerade i om det var ett beslut taget från Sinn eller Eriksons sida rörande fraktkostnad, miljöpåverkan osv. men de verkade ducka det. 😅
 

engst

Cartier
Är lite sugen på att ta steget till att bli en tvåklocks Sinnförälder. Tänker på en EZM 13 eller ev. en 3, men mest sugen på 13.
Är det någon som har någon erfarenhet eller info här, bra eller dåligt, vad som :)

Tack! 🙏🏻

IMG_0321fix.jpg



Åh, blir alltid lika glad när någon frågar!

Jag har nu haft min EZM 13 i nästan fem år och skulle säga att den har typ 75% handledstid. Valde länge mellan EZM 3 och 3f (ett typfall av paralysis by analysis…) när 13 dök upp på k&s till bra pris. Nu är det en favorit.

Jag gillar att den inte är en traditionell dykarklocka, utan för mig känns mer som en hybrid mellan dykare och flygare.

Finns ju en massa Sinn-hokuspokus i klockan som jag uppskattar var för sig, men tycker dessutom att den samlade effekten av att ha så många finurligheter i en och samma klocka ger en ackumulerad effekt om Du förstår hur jag menar.

Skall försöka hitta några minus, eftersom de sällan är lika uppenbara när man läser alla överpositiva recensioner:

[-] Tyckte initialt att klockan är något topptung - vilket den väl är - men vande mig snabbt.

[-] Den är designad för tvådelade band. Dels är den hög (och som sagt tung) och dels är boetten lätt kon-formad för att sjunka in i handleden. Men även luggarnas placering är suboptimal för t.ex. NATO. Bandet åker liksom uppåt för att sen dyka ner igen mot handleden. Nu hindrar det iofs inte mig, men kan vara bra att veta för NATO-fantaster.

[-] Medelmåttig lume.

Konstigaste frågan jag får handlar om att knapparna sitter på ”fel” sida. Men själv ser jag bara fördelar med placeringen. Ett oväntat plus är att möjligheten att ha klockan till skjorta faktiskt ökar, då manschetten liksom kan ’klättra’ uppför knapparna. Mot en vinkelrät 15 mm vägg hade det varit tvärstopp.

Finns det något mer specifikt Du undrar, så försöker jag gärna svara!

Tack för ping, @Clark Kent och ursäkta sent svar, @Ohemlig !
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
En halv dag in i ägandet av min första Sinn och fasen, den växer mer och mer hos mig!
Älskar att den är så avskalad, enkel och liten men samtidigt känns rejäl.
Den kom på ett svart läder vilket passar bra men samtidigt tror jag att en H-länk skulle göra susen på denna.
Sinn tar 230eur för en ny +frakt. Antar att det svårt att komma billigare undan? Om ingen har en som ligger och skräpar och vill sälja?
20210120_220642.jpg
;)
@MaBr - du kanske vill sälja din? 😆

Fördel med länken är också att du inte kommer lägga så mycket pengar på band.
När länken är på mina inser jag hur bra det känns.
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
IMG_0321fix.jpg



Åh, blir alltid lika glad när någon frågar!

Jag har nu haft min EZM 13 i nästan fem år och skulle säga att den har typ 75% handledstid. Valde länge mellan EZM 3 och 3f (ett typfall av paralysis by analysis…) när 13 dök upp på k&s till bra pris. Nu är det en favorit.

Jag gillar att den inte är en traditionell dykarklocka, utan för mig känns mer som en hybrid mellan dykare och flygare.

Finns ju en massa Sinn-hokuspokus i klockan som jag uppskattar var för sig, men tycker dessutom att den samlade effekten av att ha så många finurligheter i en och samma klocka ger en ackumulerad effekt om Du förstår hur jag menar.

Skall försöka hitta några minus, eftersom de sällan är lika uppenbara när man läser alla överpositiva recensioner:

[-] Tyckte initialt att klockan är något topptung - vilket den väl är - men vande mig snabbt.

[-] Den är designad för tvådelade band. Dels är den hög (och som sagt tung) och dels är boetten lätt kon-formad för att sjunka in i handleden. Men även luggarnas placering är suboptimal för t.ex. NATO. Bandet åker liksom uppåt för att sen dyka ner igen mot handleden. Nu hindrar det iofs inte mig, men kan vara bra att veta för NATO-fantaster.

[-] Medelmåttig lume.

Konstigaste frågan jag får handlar om att knapparna sitter på ”fel” sida. Men själv ser jag bara fördelar med placeringen. Ett oväntat plus är att möjligheten att ha klockan till skjorta faktiskt ökar, då manschetten liksom kan ’klättra’ uppför knapparna. Mot en vinkelrät 15 mm vägg hade det varit tvärstopp.

Finns det något mer specifikt Du undrar, så försöker jag gärna svara!

Tack för ping, @Clark Kent och ursäkta sent svar, @Ohemlig !
Eftersom jag bär på högern så har alla mina klockor knappar/krona på "fel sida".
Det är som du säger otroligt bekvämt.
Så många gånger/dag använder jag inte tidtagning.
Har provat att bära 756 på vänster- inte så bekvämt.
94D5178D-027C-40FA-A5FF-A1CADE42A4D1.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp