leiden
Silver
Schnüggt Jag blir ju sugen på en H-länk. En dag så, en dag...
Tillbaka på länk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schnüggt Jag blir ju sugen på en H-länk. En dag så, en dag...
Tillbaka på länk.
Tycker båda flyger riktigt bra.Hade ju ett par natoband som jag inte har provat på den här.
Vad säger ni, är det någon kombo som flyger?
Nä de "flieger" förstås skämt och sido. Ser riktigt bra ut båda tvåTycker båda flyger riktigt bra.
Så klartNä de "flieger" förstås skämt och sido. Ser riktigt bra ut båda två
För ca en fjärdedel av priset och med i princip samma urverk i grunden så... Ja! IWC är snygga och de har en gedigen uppsättning klockor. Men jag tycker att man kan kräva mer för de pengarna man får betala.
Har scrollat igenom tråden och Sinn 556 kan bli aktuell som en framtida toolwatch, känner att den ligger mkt bättre i pris än t.ex. IWC Mark XVIII och har kanske tom. mer att erbjuda.
Vad tycker ni?
556:an kostar ca 10k. Vad kostar Iwc:n?Jag tycker nog att IWC levererar klart mer än Sinn, främst på metallarbetet. Jag har haft både 556 och Mark XV. Skillnaden är nästintill enorm. Det märks mer i länken än på boetten dock. Låset på H-länken har ju flera i tråden kommenterat. Rassligheten i länken en annan aspekt och toleransen mellan boett och ändlänk en tredje där kvalitetsskillnaden märks.
556:an kostar ca 10k. Vad kostar Iwc:n?
Du tar orden ur munnen på migMan får alltid vad man betalar för, såklart. Runt 30t för XVIII på C24.
Det var ju det som var andemeningen. Och jag tycker att IWC gör bra klockor. Det är bara det att prissättningen är i disharmoni.Man får alltid vad man betalar för, såklart. Runt 30t för XVIII på C24.
Oavsett om det blir en 556a eller Mark XVIII tycker jag att båda klockorna gör sig bäst utan tillhörande länkar, de gör sig så mycket bättre på NATO, läder eller gummi imo. Hade gärna haft en IWC, men inte som tvättäkta toolwatch då den bara är vattentät till 6ATM mot 556ans 20ATM. 556an kostar också mycket mindre än Mark XVIII och man behöver inte oroa sig lika mycket för värdeminskingen om den får vara med om mycket slit och släng. Ska oavsett känna och klämma på båda modellerna innan ett eventuellt köp, det enda tråkiga med Sinn är att de inte erbjuder en vit tavla på 556an, det finns visserligen en pärltavla men den känns inte alls lika minimalistisk och toolig som den svarta.Jag tycker nog att IWC levererar klart mer än Sinn, främst på metallarbetet. Jag har haft både 556 och Mark XV. Skillnaden är nästintill enorm. Det märks mer i länken än på boetten dock. Låset på H-länken har ju flera i tråden kommenterat. Rassligheten i länken en annan aspekt och toleransen mellan boett och ändlänk en tredje där kvalitetsskillnaden märks.
Om detta är det enda du tycker är tråkigt med sinn så är det inte att klaga på särskilt mycket haha.Oavsett om det blir en 556a eller Mark XVIII tycker jag att båda klockorna gör sig bäst utan tillhörande länkar, de gör sig så mycket bättre på NATO, läder eller gummi imo. Hade gärna haft en IWC, men inte som tvättäkta toolwatch då den bara är vattentät till 6ATM mot 556ans 20ATM. 556an kostar också mycket mindre än Mark XVIII och man behöver inte oroa sig lika mycket för värdeminskingen om den får vara med om mycket slit och släng. Ska oavsett känna och klämma på båda modellerna innan ett eventuellt köp, det enda tråkiga med Sinn är att de inte erbjuder en vit tavla på 556an, det finns visserligen en pärltavla men den känns inte alls lika minimalistisk och toolig som den svarta.
Oavsett om det blir en 556a eller Mark XVIII tycker jag att båda klockorna gör sig bäst utan tillhörande länkar, de gör sig så mycket bättre på NATO, läder eller gummi imo. Hade gärna haft en IWC, men inte som tvättäkta toolwatch då den bara är vattentät till 6ATM mot 556ans 20ATM. 556an kostar också mycket mindre än Mark XVIII och man behöver inte oroa sig lika mycket för värdeminskingen om den får vara med om mycket slit och släng. Ska oavsett känna och klämma på båda modellerna innan ett eventuellt köp, det enda tråkiga med Sinn är att de inte erbjuder en vit tavla på 556an, det finns visserligen en pärltavla men den känns inte alls lika minimalistisk och toolig som den svarta.
Ujujuj, den var mysig!Det fanns en limiterad vittavlad 556 för några år sedan. Rätt trevlig.
I-LandsproblemOm detta är det enda du tycker är tråkigt med sinn så är det inte att klaga på särskilt mycket haha.
Det fanns en limiterad vittavlad 556 för några år sedan. Rätt trevlig.
Ujujuj! Wow!Det fanns en limiterad vittavlad 556 för några år sedan. Rätt trevlig.
I-Landsproblem
Synd att den bara gjordes i 150 exemplar
Det där var väl ett helt ok pris!
Jo, klart den ska bli en del av KS och Sinn-tråden!Det där var väl ett helt ok pris!
Note to self: jag ska inte köpa en till 556, jag ska inte köpa en till 556, jag ska inte...
Han har varit frånvarande länge nu. Skickade ett PM om passarounden till 240:n men fick inget svar.Länge sedan man hörde något från forumets Sinn-kung! Ping @Clark Kent
Hoppas inget allvarligt hänt, och att han kommer tillbaka snart.Han har varit frånvarande länge nu. Skickade ett PM om passarounden till 240:n men fick inget svar.
Tycker du borde köpa den och låta din son ta full vårdnad över din andra 556!Det där var väl ett helt ok pris!
Note to self: jag ska inte köpa en till 556, jag ska inte köpa en till 556, jag ska inte...
Ojjojj! Spec E på riktigt!!
Nästan 3,5k bara i "import charges"Tycker du borde köpa den och låta din son ta full vårdnad över din andra 556!
Oj, då skulle jag också hoppat, får hoppas det dyker upp något i framtiden!Nästan 3,5k bara i "import charges"
Har gjort den resan med tullen redan. Nä jag står över men hoppas få se denna i verkligheten någon gång.
Såg precis P&C videon i youtube-flödet mitt. Jävligt läcker! Sinn gör för få blå klockor? Blått är oftast fullträff i mina ögon