• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Ja, men vad jag förstår så blev de överväldigade av den enorma efterfrågan och hade svårt att möta den i coronatider (det hade säkert varit ett problem annars också om än i mindre omfattning). Det tråkiga är att Sinn verkar ange exakt samma leveranstid på alla sina modeller så det är väldigt svårt att som kund veta om de faktiskt kan levereras inom denna tid eller ej. @ERIKSON URHANDEL har liknande problem i sin nätbutik där allting går att lägga i varukorgen och slutföra beställning på vilket ger intrycket av att det finns i lager men det var ju någon som nyligen skrev att han hade genomfört ett sådant köp och sedan fått vänta i flera månader.

Det är så klart ingenting Erikson kan rå för då de inte kontrollerar leveranstider och tillgänglighet men jag tycker inte att det är jättemycket begärt att helt enkelt ha en inforuta på de produkter som inte finns i lager där det står att det är en beställningsvara eller liknande så slipper man besvikelser och sura miner. Det hade också underlättat för folk som vill besöka butiken om man redan på hemsidan kunde se vilka modeller som finns på plats. ☺️
Tack för inputen. Du har rätt i sak, men i realiteten erhåller vi levtiden som ibland blir kortare, positivt men ibland blir längre, tråkigt för oss alla. Ser över detta nu så vi blir tydligare.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack för inputen. Du har rätt i sak, men i realiteten erhåller vi levtiden som ibland blir kortare, positivt men ibland blir längre, tråkigt för oss alla. Ser över detta nu så vi blir tydligare.
Jag har som sagt full förståelse för att ni inte har någon som helst kontroll över eller kanske ens insyn i eventuell leveranstid men jag syftade mer på att särskilja mellan lagervara/beställningsvara. Om man redan på hemsidan ser att varan inte finns i (nät)butiken så är man ju förberedd på väntetid oavsett hur lång eller kort den än må vara och det är som sagt även en fördel för butiksbesökare då ni är ensam återförsäljare av Sinn och jag antar att folk ofta ringer i förväg för att fråga om modell X eller Y finns i butiken. 😊

När vi ändå har er i tråden så kan vi ju passa på att fråga hur det ser ut med just U50 (gärna SDR). Får ni in några leveranser nu för tiden eller är det fortfarande lång väntetid på dem?
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Jag har som sagt full förståelse för att ni inte har någon som helst kontroll över eller kanske ens insyn i eventuell leveranstid men jag syftade mer på att särskilja mellan lagervara/beställningsvara. Om man redan på hemsidan ser att varan inte finns i (nät)butiken så är man ju förberedd på väntetid oavsett hur lång eller kort den än må vara och det är som sagt även en fördel för butiksbesökare då ni är ensam återförsäljare av Sinn och jag antar att folk ofta ringer i förväg för att fråga om modell X eller Y finns i butiken. 😊

När vi ändå har er i tråden så kan vi ju passa på att fråga hur det ser ut med just U50 (gärna SDR). Får ni in några leveranser nu för tiden eller är det fortfarande lång väntetid på dem?
U 50 SDR har vi hemma i butiken för omgående leverans.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Borde vara straffbart att ha såna här bilder på första sidan.
Jäkla @perhog som tipsade om ABP, nu blir det svårt finansiera omlackering av dörrblad...
315285E1-64A1-4AC7-A6B7-F4B49B013A9B.jpeg
Vänta bara till du beställt ditt första band från ABP, då kommer du att inse att alla andra klockor också behöver ett bättre band. Saken blir inte lättare när det finns 5-7 olika alligator varianter, kossor på bredden och tvären, stutsar, kameler och bufflar dessutom exotiska varianter som noshörning och elefant. Handsytt eller maskin? tusen olika färger på sömen och bandets sida. Snacka om ilandsproblem i kvadrat. :eek:

Vilken psykolog rekommenderade du?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Vänta bara till du beställt ditt första band från ABP, då kommer du att inse att alla andra klockor också behöver ett bättre band. Saken blir inte lättare när det finns 5-7 olika alligator varianter, kossor på bredden och tvären, stutsar, kameler och bufflar dessutom exotiska varianter som noshörning och elefant. Handsytt eller maskin? tusen olika färger på sömen och bandets sida. Snacka om ilandsproblem i kvadrat. :eek:

Vilken psykolog rekommenderade du?
Tycker nog Egil Linge har ett par vassa kollegor, dock så tror jag vi borde söka oss till beroendeterapeuter då detta säkerligen liknar alkoholism. :pompus:
- De har verkligen ett otroligt sortiment.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Tycker nog Egil Linge har ett par vassa kollegor, dock så tror jag vi borde söka oss till beroendeterapeuter då detta säkerligen liknar alkoholism. :pompus:
- De har verkligen ett otroligt sortiment.
Helt klart liknar det alkoholism, i den grenen gömmer man flaskor, jag gömmer klockor och band samt kör uteslutande med Euro priser :p
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Helt klart liknar det alkoholism, i den grenen gömmer man flaskor, jag gömmer klockor och band samt kör uteslutande med Euro priser :p
Viktigt att erkänna sitt beroende.
För om man lever i förnekelse, ja då har man ett beroende.
Erkänner direkt för då har jag ju inget 🤪
Euron börjar bli lite för billig?
Dags att växla upp till Bitcoin kanske?
- vad kostade bandet?
0,0004
 

HSK

Patek
2-Faktor
UX i svart är väl den hårdaste Sinnen?
Ibland funderar jag på att låta min UX, 856B få nya ägare och så köper jag en sprillans på länk.
61EF5DF1-B994-4818-AA44-1E0B8558C9C2.jpeg
Jag vet att @xigzo hade en sån som såg ganska sliten ut efter ett tag men så levde den ett hårt liv också. Det beror lite på om man är en person som tilltalas av patina eller inte. 😊

P.S. Tack för parkeringstipsen. 😉
 

HSK

Patek
2-Faktor
Just på en sådan tror jag patina skulle vara vackert!
Den var visst inte så sliten som jag minns den och det krävs nog som sagt rätt hårt slitage för att komma dit. Jag har för mig att xigzo jobbade som snickare och bar den på jobbet?
 
Topp