Har för mig att Sinn klockor börjar gå baklänges om man lägger en Guinand i samma klocklådaFel tråd för Guinanden Även om det är ungefär samma personer. Men uppfattningen är nig att de som köpt G är väldigt nöjda om jag förstått det rätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har för mig att Sinn klockor börjar gå baklänges om man lägger en Guinand i samma klocklådaFel tråd för Guinanden Även om det är ungefär samma personer. Men uppfattningen är nig att de som köpt G är väldigt nöjda om jag förstått det rätt
Kika in på Guinande tråden, där kan du säkert få mer kött på benen om de klockorna.Wow, vad kul med all respons! Nu måste jag ju få bli en del av denna tråden.
Jag svarar på sista inlägget.
Jag vet, att jag borde. Men jag bor i Göteborg och det känns inte så motiverat med Covid att åka till Stockholm atm. :/
158:an lockar inte på grund av storleken och gillar generellt inte designen.
Jag har också tänkt på detta med indexen. Väldigt konstigt att de inte satt typ en pil eller liknande klockan 12. Jag tyckte först att indexen var fula och klockan totalt, är ful. Men ju mer jag kollar desto fräckare tycker jag den är. Jag tror inte jag kommer tycka lumen är någon så big deal. Hade det varit superviktigt hade jag kanske köpt Seiko igen.
856B är ju i och för sig fortfa cool, men jag gillar att det händer lite olika saker på 105:an och det vore kul med en glasbaksida även om det inte är 100% tool watch. Jag vill helt enkelt ha det denna gången.
Ingen som vill slå ett slag för Guinanden eller trots allt 356:an? Guinand Flieger Chrono GMT tycker jag är ett alternativ också.
U1/UX i vitt är ganska dressad till utseendet om man jämför med vissa Gshocks.Modigt!
Fick med ett vitt när jag tog över UXen men inte vågat.
Nej jag har testat. Man måste bara gulla lite med Sinnarna först och säga att det bara är en kompis.Har för mig att Sinn klockor börjar gå baklänges om man lägger en Guinand i samma klocklåda
Precis, den ska ju köras in i några veckor.Skumt min går helt felfritt. I början var den lite ojämn men nu efter en tids användning är den helt ok.
Det är nästan så att de skärper till sig och går bättreHar för mig att Sinn klockor börjar gå baklänges om man lägger en Guinand i samma klocklåda
Sinn 103 har välvt glasGuinand har ett välvt glas, Sinn platt.
Det är mycket lättare att fota Sinn
Sinn 103 har välvt glas
Guinand har ett välvt glas, Sinn platt.
Det är mycket lättare att fota Sinn
Det där är knappt välvda glas pojkarSinn 103 har välvt glas
Oh!Sinn 103 har välvt glas
Jamen det där är plexi med runda kanterDet där är knappt välvda glas pojkar
Har en klocka men välvt glas och cyklop. Kass att fota.Oh!
Visst är det svårare med alla reflexer?
Enklaste är min 756.
Svart tavla-platt glas
Boom.
Precis! FuskJamen det där är plexi med runda kanter
Är det semla eller är det en dammig burgare i bakgrundenUj, vilken galen aktivitet i tråden nu!
Lite suddigt pga dåligt ljus och iPhone pre-11.
Man kan alltså inte lita på informationen kring leveranstid som finns på deras hemsida? De verkar ange samma leveranstid på alla modeller även på bl.a. UX med tegimentering som du verkar ha fått vänta på.Jag har beställt en tegimenterad UX på länk.
Frankfurt har haft det lite trögt, så jag har fått vänta rätt länge. Men, så är det, det är ingen idé höja blodtrycket över det hela, den kommer när den ”är mogen” om man säger så…..
kommer sedan bli One Watch Guy ett slag
Nu har du nytt band. Eller?Uj, vilken galen aktivitet i tråden nu!
Lite suddigt pga dåligt ljus och iPhone pre-11.
Håller med, det ser inte bra ut. Speciellt på den där nya Seikon med nån slags widescreen-cyklop?!Har en klocka men välvt glas och cyklop. Kass att fota.
Btw tycker jag cyklop på klockor är stökigt
Av dessa tre tycker jag att 856 är snyggast och mest mångsidig. Fortis kanske kan vara ett alternativ utöver Sinn och Guinand? De har ett lite liknande designspråk och ska hålla hög kvalitet. Jag har inte kollat närmare på det men tror att de ligger i liknande prisklass?
Om det har något med 100atm vs. 50atm tror jag 96/100 väljer det sistnämnda.Jag visste att U50 var mindre än U1 och trodde att det mest gällde diametern men jäklar vad tunn den är i jämförelse! Skamlöst stulna bilder från ett annat forum:
Du kanske behöver en sån här?Jag har kollat lite på en Fortis F-39 som också verkar vara en cool klocka. Lite dyrare på länk dock och känner att jag inte behöver applikationen med orange färg för att synka mig med mina stridspilotkollegor (eller vad funktionen nu var...)
Ja, det är 500m istället för 1000m vilket borde vara mer än tillräckligt för det flesta av oss. Det är hur som helst imponerande hur pass tunn man har lyckats göra den och ändå bibehålla en riktigt gedigen vattenresistens jämfört med många andra tillverkare och precis som dig så tror jag att de flesta kunder hellre prioriterar en tunnare boett vilket jag antar att efterfrågan och försäljningssiffrorna bekräftar.Om det har något med 100atm vs. 50atm tror jag 96/100 väljer det sistnämnda.
Det är ju galet lång väntetid...Ja, det är 500m istället för 1000m vilket borde vara mer än tillräckligt för det flesta av oss. Det är hur som helst imponerande hur pass tunn man har lyckats göra den och ändå bibehålla en riktigt gedigen vattenresistens jämfört med många andra tillverkare och precis som dig så tror jag att de flesta kunder hellre prioriterar en tunnare boett vilket jag antar att efterfrågan och försäljningssiffrorna bekräftar.
Har man kommit ikapp med tillverkningen? Jag vet att U50 var en bristvara under en längre tid och @yonsson nämnde i senaste avsnittet av TWG att han hade fått Sinn () levererad relativt nyligen efter att ha väntat i typ ett halvår.
Ja, men vad jag förstår så blev de överväldigade av den enorma efterfrågan och hade svårt att möta den i coronatider (det hade säkert varit ett problem annars också om än i mindre omfattning). Det tråkiga är att Sinn verkar ange exakt samma leveranstid på alla sina modeller så det är väldigt svårt att som kund veta om de faktiskt kan levereras inom denna tid eller ej. @ERIKSON URHANDEL har liknande problem i sin nätbutik där allting går att lägga i varukorgen och slutföra beställning på vilket ger intrycket av att det finns i lager men det var ju någon som nyligen skrev att han hade genomfört ett sådant köp och sedan fått vänta i flera månader.Det är ju galet lång väntetid...