• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Wow, vad kul med all respons! Nu måste jag ju få bli en del av denna tråden.
Jag svarar på sista inlägget.

Jag vet, att jag borde. Men jag bor i Göteborg och det känns inte så motiverat med Covid att åka till Stockholm atm. :/

158:an lockar inte på grund av storleken och gillar generellt inte designen.

Jag har också tänkt på detta med indexen. Väldigt konstigt att de inte satt typ en pil eller liknande klockan 12. Jag tyckte först att indexen var fula och klockan totalt, är ful. Men ju mer jag kollar desto fräckare tycker jag den är. Jag tror inte jag kommer tycka lumen är någon så big deal. Hade det varit superviktigt hade jag kanske köpt Seiko igen. 😅

856B är ju i och för sig fortfa cool, men jag gillar att det händer lite olika saker på 105:an och det vore kul med en glasbaksida även om det inte är 100% tool watch. Jag vill helt enkelt ha det denna gången. :angel:

Ingen som vill slå ett slag för Guinanden eller trots allt 356:an? Guinand Flieger Chrono GMT tycker jag är ett alternativ också.
Kika in på Guinande tråden, där kan du säkert få mer kött på benen om de klockorna.
https://klocksnack.se/threads/guinand.46781/page-18
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Modigt!
Fick med ett vitt när jag tog över UXen men inte vågat.
U1/UX i vitt är ganska dressad till utseendet om man jämför med vissa Gshocks. :) ;)
20210221_192459.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har beställt en tegimenterad UX på länk.
Frankfurt har haft det lite trögt, så jag har fått vänta rätt länge. Men, så är det, det är ingen idé höja blodtrycket över det hela, den kommer när den ”är mogen” om man säger så…..

kommer sedan bli One Watch Guy ett slag :cool:
Man kan alltså inte lita på informationen kring leveranstid som finns på deras hemsida? De verkar ange samma leveranstid på alla modeller även på bl.a. UX med tegimentering som du verkar ha fått vänta på. 🤔
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Av dessa tre tycker jag att 856 är snyggast och mest mångsidig. Fortis kanske kan vara ett alternativ utöver Sinn och Guinand? De har ett lite liknande designspråk och ska hålla hög kvalitet. Jag har inte kollat närmare på det men tror att de ligger i liknande prisklass?

Jag har kollat lite på en Fortis F-39 som också verkar vara en cool klocka. Lite dyrare på länk dock och känner att jag inte behöver applikationen med orange färg för att synka mig med mina stridspilotkollegor (eller vad funktionen nu var...) :hilarious:
 

Goflorp

Cartier
Jag har säkert inte fått
Vänta längre än någon annan. Min upplevelse däremot, den är ju personlig - och det känns som jag väntat sedan Jesus gick i kortbrallor…
 

HSK

Patek
2-Faktor
Om det har något med 100atm vs. 50atm tror jag 96/100 väljer det sistnämnda.
Ja, det är 500m istället för 1000m vilket borde vara mer än tillräckligt för det flesta av oss. 😉 Det är hur som helst imponerande hur pass tunn man har lyckats göra den och ändå bibehålla en riktigt gedigen vattenresistens jämfört med många andra tillverkare och precis som dig så tror jag att de flesta kunder hellre prioriterar en tunnare boett vilket jag antar att efterfrågan och försäljningssiffrorna bekräftar.

Har man kommit ikapp med tillverkningen? Jag vet att U50 var en bristvara under en längre tid och @yonsson nämnde i senaste avsnittet av TWG att han hade fått Sinn (😉) levererad relativt nyligen efter att ha väntat i typ ett halvår.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja, det är 500m istället för 1000m vilket borde vara mer än tillräckligt för det flesta av oss. 😉 Det är hur som helst imponerande hur pass tunn man har lyckats göra den och ändå bibehålla en riktigt gedigen vattenresistens jämfört med många andra tillverkare och precis som dig så tror jag att de flesta kunder hellre prioriterar en tunnare boett vilket jag antar att efterfrågan och försäljningssiffrorna bekräftar.

Har man kommit ikapp med tillverkningen? Jag vet att U50 var en bristvara under en längre tid och @yonsson nämnde i senaste avsnittet av TWG att han hade fått Sinn (😉) levererad relativt nyligen efter att ha väntat i typ ett halvår.
Det är ju galet lång väntetid...
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det är ju galet lång väntetid...
Ja, men vad jag förstår så blev de överväldigade av den enorma efterfrågan och hade svårt att möta den i coronatider (det hade säkert varit ett problem annars också om än i mindre omfattning). Det tråkiga är att Sinn verkar ange exakt samma leveranstid på alla sina modeller så det är väldigt svårt att som kund veta om de faktiskt kan levereras inom denna tid eller ej. @ERIKSON URHANDEL har liknande problem i sin nätbutik där allting går att lägga i varukorgen och slutföra beställning på vilket ger intrycket av att det finns i lager men det var ju någon som nyligen skrev att han hade genomfört ett sådant köp och sedan fått vänta i flera månader.

Det är så klart ingenting Erikson kan rå för då de inte kontrollerar leveranstider och tillgänglighet men jag tycker inte att det är jättemycket begärt att helt enkelt ha en inforuta på de produkter som inte finns i lager där det står att det är en beställningsvara eller liknande så slipper man besvikelser och sura miner. Det hade också underlättat för folk som vill besöka butiken om man redan på hemsidan kunde se vilka modeller som finns på plats. ☺️
 
Topp