• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

turkojs

Cartier
2-Faktor
Är det no face som gömmer sig under bunden?
AD085167-6AC1-41F2-89C2-A133608EE88C.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hur snygg som helst tycker jag. Men en jäkla stor pjäs. Då drar jag ändå 20 cm.
7AE3E88D-7BA9-484B-8BB9-137232FE68F6.jpeg

14B2509E-941F-40BB-B1FB-363F2C117D8F.jpeg

Så jäkla bra!!! Tycker att du valde helt rätt version och jag hoppas att valet känns rätt i magen också.
Ser fram emot många bilder och många bandbyten 😊 Den gör sig riktigt bra även på läder. Härligt med den första 900 i tråden! Det är alltid roligt med nya referenser🥳
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Så jäkla bra!!! Tycker att du valde helt rätt version och jag hoppas att valet känns rätt i magen också.
Ser fram emot många bilder och många bandbyten 😊 Den gör sig riktigt bra även på läder. Härligt med den första 900 i tråden! Det är alltid roligt med nya referenser🥳
Ja! Och fantastiskt att den väger under 50gram- helt otroligt 😂 😂 😂 😂
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Så jäkla bra!!! Tycker att du valde helt rätt version och jag hoppas att valet känns rätt i magen också.
Ser fram emot många bilder och många bandbyten 😊 Den gör sig riktigt bra även på läder. Härligt med den första 900 i tråden! Det är alltid roligt med nya referenser🥳
Ja måste bara vänja mig vid storleken. Den känns ju extra stor när den saknar vridring och då glaset går ända ut. Men tycker mkt om den.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hur snygg som helst tycker jag. Men en jäkla stor pjäs. Då drar jag ändå 20 cm.
7AE3E88D-7BA9-484B-8BB9-137232FE68F6.jpeg

14B2509E-941F-40BB-B1FB-363F2C117D8F.jpeg

Så jäkla bra!!! Tycker att du valde helt rätt version och jag hoppas att valet känns rätt i magen också.
Ser fram emot många bilder och många bandbyten 😊 Den gör sig riktigt bra även på läder. Härligt med den första 900 i tråden! Det är alltid roligt med nya referenser🥳
Jag har ett nytt läder till 900 serien om intresse skulle finnas. Tror inte det finns att köpa längre.

1615218103542.png
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Vad är det för märke/modell på natot? ☺️
Monstraps. Är väl i princip en kopia av ett av Tudors originalnaton till Black Bay. Alltid tyckt den camon e snygg så tänkte den kunde passa på U50 oxå 😀

 
  • Like
Reactions: HSK

seikodiverr

KS Explorers Club
Från OWGMARCH

Dag 9 - Bundet står emot ett riktigt stålbad.

1615282013210.png

Hej tråden! Jag har haft en Sinnpaus sedan jag sålde min U1.a, men nu är jag på väg tillbaka. Den här gången med en kronograf. Och då behöver jag såklart prova bundlivet. Men det är så svårt att hitta rätt! Dels undrar jag hur stor lapp man ska ha? Den här till exempel ser ut att vara obetydligt bredare än klockan, vilket är snyggt. Och var köper man? Alla tips mottages tacksamt :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
image.jpg

Drog på länken igår men spännet är så slitet att dykförlängningen åker ut. Ingen biggie annat än att det tar extra tid och tålamod att knäppa det.
Du kan fixa det själv. Man behöver sära på "benen" liiiiiite inne i spännet. Men ta det varligt. Plocka loss "locket" på spännet så benen blir lösa. Sen ökar du springan mellan dem FÖRSIKTIGT.
Ta bara pyttelite först. Prova. Öka om du måste.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
image.jpg

Drog på länken igår men spännet är så slitet att dykförlängningen åker ut. Ingen biggie annat än att det tar extra tid och tålamod att knäppa det.

Du kan fixa det själv. Man behöver sära på "benen" liiiiiite inne i spännet. Men ta det varligt. Plocka loss "locket" på spännet så benen blir lösa. Sen ökar du springan mellan dem FÖRSIKTIGT.
Ta bara pyttelite först. Prova. Öka om du måste.

Det var likadant på min IFR med länk som var tiptop. Tror @-RI- skrev något om att det är vanligare med länk i titan. Men när låset väl var stängt var det aldrig något problem med att det gick upp.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Du kan fixa det själv. Man behöver sära på "benen" liiiiiite inne i spännet. Men ta det varligt. Plocka loss "locket" på spännet så benen blir lösa. Sen ökar du springan mellan dem FÖRSIKTIGT.
Ta bara pyttelite först. Prova. Öka om du måste.
Fattar men benen påverkar väl inte dykförlängningen, det är ju de tre små utbuktningarna i låsets ”bakkant” väl? Nåja, ingen stor grej som sagt :)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hej tråden! Jag har haft en Sinnpaus sedan jag sålde min U1.a, men nu är jag på väg tillbaka. Den här gången med en kronograf. Och då behöver jag såklart prova bundlivet. Men det är så svårt att hitta rätt! Dels undrar jag hur stor lapp man ska ha? Den här till exempel ser ut att vara obetydligt bredare än klockan, vilket är snyggt. Och var köper man? Alla tips mottages tacksamt :)
Klart du ska testa bund :). Jag har beställt från Ukraina, Polen, Tyskland och Singapore. Jag ska posta lite länkar och tips i em. Finns även handgjorda här på K&S som ser riktigt najsa ut. Som sagt utförligt svar kommer.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hej tråden! Jag har haft en Sinnpaus sedan jag sålde min U1.a, men nu är jag på väg tillbaka. Den här gången med en kronograf. Och då behöver jag såklart prova bundlivet. Men det är så svårt att hitta rätt! Dels undrar jag hur stor lapp man ska ha? Den här till exempel ser ut att vara obetydligt bredare än klockan, vilket är snyggt. Och var köper man? Alla tips mottages tacksamt :)
Grattis, vilken kronograf?
 
Topp