Vill för övrigt rikta stort tack till @Clark Kent för ovärderligt stöd i avgörande stund
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det no face som gömmer sig under bunden?
Åh! 15cm-kompis!Tack, värmer upp till det också, fast bulken är inget man skojar bort när lädret är 3mm tjockt
Runt 15,5cm runt handleden
Ja det är bökigt när man kikar på nya klockor men praktiskt om man gillar små vintage gubbur.Åh! 15cm-kompis!
Den ser rätt stor (lagom) ut alltså. Kanske ska satsa på en 356:a ändå.
Bra filmer det där- favoriten här i huset är nog Totoro.
så är det
Hur snygg som helst tycker jag. Men en jäkla stor pjäs. Då drar jag ändå 20 cm.
Ja! Och fantastiskt att den väger under 50gram- helt otroligtSå jäkla bra!!! Tycker att du valde helt rätt version och jag hoppas att valet känns rätt i magen också.
Ser fram emot många bilder och många bandbyten Den gör sig riktigt bra även på läder. Härligt med den första 900 i tråden! Det är alltid roligt med nya referenser
Suktade hårt efter en 900 innan jag köpte min 756:a. Hade inte råd då...Hur snygg som helst tycker jag. Men en jäkla stor pjäs. Då drar jag ändå 20 cm.
Ja allt från Ghibli är ju svårslaget mysigtBra filmer det där- favoriten här i huset är nog Totoro.
Soundtracken också väldigt fina.
Tror det ska stå 500gJa! Och fantastiskt att den väger under 50gram- helt otroligt
Då får du köpa an 856b och komma hit Jag tänkte ligga lågt ett slagSuktade hårt efter en 900 innan jag köpte min 756:a. Hade inte råd då...
- Riktigt läcker.
Vore ju fantastiskt kul att få se den tillsammans med 856B
Ja måste bara vänja mig vid storleken. Den känns ju extra stor när den saknar vridring och då glaset går ända ut. Men tycker mkt om den.Så jäkla bra!!! Tycker att du valde helt rätt version och jag hoppas att valet känns rätt i magen också.
Ser fram emot många bilder och många bandbyten Den gör sig riktigt bra även på läder. Härligt med den första 900 i tråden! Det är alltid roligt med nya referenser
HahaDå får du köpa an 856b och komma hit Jag tänkte ligga lågt ett slag
Hur snygg som helst tycker jag. Men en jäkla stor pjäs. Då drar jag ändå 20 cm.
Jag har ett nytt läder till 900 serien om intresse skulle finnas. Tror inte det finns att köpa längre.Så jäkla bra!!! Tycker att du valde helt rätt version och jag hoppas att valet känns rätt i magen också.
Vad är det för märke/modell på natot?
Nytt nato på U50S...
Monstraps. Är väl i princip en kopia av ett av Tudors originalnaton till Black Bay. Alltid tyckt den camon e snygg så tänkte den kunde passa på U50 oxåVad är det för märke/modell på natot?
Från OWGMARCH
Dag 9 - Bundet står emot ett riktigt stålbad.
Du kan fixa det själv. Man behöver sära på "benen" liiiiiite inne i spännet. Men ta det varligt. Plocka loss "locket" på spännet så benen blir lösa. Sen ökar du springan mellan dem FÖRSIKTIGT.
Drog på länken igår men spännet är så slitet att dykförlängningen åker ut. Ingen biggie annat än att det tar extra tid och tålamod att knäppa det.
Drog på länken igår men spännet är så slitet att dykförlängningen åker ut. Ingen biggie annat än att det tar extra tid och tålamod att knäppa det.
Du kan fixa det själv. Man behöver sära på "benen" liiiiiite inne i spännet. Men ta det varligt. Plocka loss "locket" på spännet så benen blir lösa. Sen ökar du springan mellan dem FÖRSIKTIGT.
Ta bara pyttelite först. Prova. Öka om du måste.
Fattar men benen påverkar väl inte dykförlängningen, det är ju de tre små utbuktningarna i låsets ”bakkant” väl? Nåja, ingen stor grej som sagtDu kan fixa det själv. Man behöver sära på "benen" liiiiiite inne i spännet. Men ta det varligt. Plocka loss "locket" på spännet så benen blir lösa. Sen ökar du springan mellan dem FÖRSIKTIGT.
Ta bara pyttelite först. Prova. Öka om du måste.
Klart du ska testa bund . Jag har beställt från Ukraina, Polen, Tyskland och Singapore. Jag ska posta lite länkar och tips i em. Finns även handgjorda här på K&S som ser riktigt najsa ut. Som sagt utförligt svar kommer.Hej tråden! Jag har haft en Sinnpaus sedan jag sålde min U1.a, men nu är jag på väg tillbaka. Den här gången med en kronograf. Och då behöver jag såklart prova bundlivet. Men det är så svårt att hitta rätt! Dels undrar jag hur stor lapp man ska ha? Den här till exempel ser ut att vara obetydligt bredare än klockan, vilket är snyggt. Och var köper man? Alla tips mottages tacksamt
Grattis, vilken kronograf?Hej tråden! Jag har haft en Sinnpaus sedan jag sålde min U1.a, men nu är jag på väg tillbaka. Den här gången med en kronograf. Och då behöver jag såklart prova bundlivet. Men det är så svårt att hitta rätt! Dels undrar jag hur stor lapp man ska ha? Den här till exempel ser ut att vara obetydligt bredare än klockan, vilket är snyggt. Och var köper man? Alla tips mottages tacksamt