• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

JoelD

Rolex
2-Faktor
Denna finns ju alltid, som tur är!
(Kanske dags att sätta på ett annat band.. varit på länk i vad som känns som evigheter nu 🤔)
20210307_133258_HDR.jpg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Fast länk är ju så bra 😀
Utöver att det är snyggt får man den extra tyngden som gör att man känner att man verkligen har en klocka på armen.
8A273BA8-2F35-4A61-B973-4FE581B22CE1.jpeg
Jag var ganska anti länk tills bilder på 556:an med länk fick mig att långsamt konvertera och gjorde att jag köpte till länken i efterhand. Efter det så bleknade nästan alla andra alternativ! Tycker iof fortfarande att ett svart MN också är riktigt, riktigt bra, men så fort jag byter till band så kan jag inte ha den på samma band mer än några dagar innan jag byter till ett annat band...och ett annat band...och ett annat band. Sen tillbaka på länk som då får sitta typ ett halvår utan att jag tröttnar 😁
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Bara att fråga på 😃 Det här är KS trevligaste och mest hjälpsamma tråd.

103 St har solid baksida och ett ”gammaldags” akrylglas med en kraftig ”dome”. Det finns andra versioner av 103 med ändelsen ”Sa”, de har safirglas fram och bak. Jag är barnsligt förtjust i denna.

103 st är 15,5 mm hög, 103 sa 17 mm.
Bif bild så du kan se glaset i profil, ger en skön känsla tycker jag, sedan får man leva med att det är mer lättrepat men det löser man enligt uppgift med Polywatch eller tandkräm.
8913F35A-0B92-41A7-85DB-39CB0A3B2EB5.jpeg
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Bara att fråga på 😃 Det här är KS trevligaste och mest hjälpsamma tråd.

103 St har solid baksida och ett ”gammaldags” akrylglas med en kraftig ”dome”. Det finns andra versioner av 103 med ändelsen ”Sa”, de har safirglas fram och bak. Jag är barnsligt förtjust i denna.

103 st är 15,5 mm hög, 103 sa 17 mm.
Bif bild så du kan se glaset i profil, ger en skön känsla tycker jag, sedan får man leva med att det är mer lättrepat men det löser man enligt uppgift med Polywatch eller tandkräm.
8913F35A-0B92-41A7-85DB-39CB0A3B2EB5.jpeg
Lägger till som jämförelse/referens för eventuellt nyfikna; 17mm sa versionen med safir fram och bak.
C28957BB-56F5-4A72-B167-D4281B7170DD.jpeg

Värt att ha i åtanke kanske är att luggarna kommer hänga lite ovanför handleden på safir versionen medans akryl versionen ligger mer tätt mot handleden pga olika baksidorna (och beroende på hur du är skapt).
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Oj oj oj så stilig den är! Får man fråga vilken modell det är?

Är det typiskt för den modellen med acrylglas menar du? Ledsen för korkade frågor men jag är så sinnessjukt nyfiken på dessa klockor :)
Ett annat tips är att söka efter bilder som Remofflan lagt upp här på tråden, som den här till exempel;
 
Ett annat tips är att söka efter bilder som Remofflan lagt upp här på tråden, som den här till exempel;
Tack för tipset!
 
Lägger till som jämförelse/referens för eventuellt nyfikna; 17mm sa versionen med safir fram och bak.
C28957BB-56F5-4A72-B167-D4281B7170DD.jpeg

Värt att ha i åtanke kanske är att luggarna kommer hänga lite ovanför handleden på safir versionen medans akryl versionen ligger mer tätt mot handleden pga olika baksidorna (och beroende på hur du är skapt).
Så man måste / borde kanske prova innan man köper, om jag förstår dig rätt. Enda återförsäljaren är i Stockholm (eller?) så en stackars skåning får vänta ett tag tills det är moraliskt försvarbart att resa till huvudstaden för att prova klockor.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Så man måste / borde kanske prova innan man köper, om jag förstår dig rätt. Enda återförsäljaren är i Stockholm (eller?) så en stackars skåning får vänta ett tag tills det är moraliskt försvarbart att resa till huvudstaden för att prova klockor.
Safirversionen skulle jag personligen nog rekommendera att prova först med tanke på storleken och baksidan.

Andra får ge råd om alrylversionen då jag bara testat som hastigast men den uppfattas helt klart som lägre och jag har svårt att tro att den sitter annat än finfint på de flesta.

Finns AD i Köpenhamn även om du kan smuggla dig själv dit och tillbaka på något vis.:)

Akryl 103 review i 4k:
 
Senast ändrad:

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Har haft min sen 2017, men är också sämst på att sälja så är inte riktigt representativ i dom här kretsarna :)

Använder den mycket och tycker att den är snygg och sitter bra på en tunn handled.

Dom enda kronografer jag är sugen på att byta den mot är av typen vintage, tunn, manuell, 36-38mm, 3-6-9 register eller big eye, svart tavla, och då hamnar man i många gånger pengarna den här kostar.
+ att min Sinn är semimodern, vattentät, relativt oömtålig och håller bra tid.

Men hårdkör den förhoppningsvis en månad nu så vem vet, kanske tröttnar helt och byter den mot en 556 mop istället :)

67FB2F5D-0C68-4F75-A727-EC4B6E3FD70D.jpeg
5C359E94-A669-4255-AB61-67B51131DA88.jpeg
F78E2D26-86EB-40B8-A77F-D1182BE80836.jpeg
8F664555-4B8C-44AD-851A-40324EA25B27.jpeg
FBF4176D-4348-482B-AA26-99186E18961B.jpeg
210CC4A5-A47D-4FB3-922F-9F86AC98737C.jpeg
Snygg på bund! Vad har du gör omkrets?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Så man måste / borde kanske prova innan man köper, om jag förstår dig rätt. Enda återförsäljaren är i Stockholm (eller?) så en stackars skåning får vänta ett tag tills det är moraliskt försvarbart att resa till huvudstaden för att prova klockor.
Ja eller till Köpenhamn när gränserna öppnas
 
Topp