• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

MrSandin

Omega
Jag var ganska anti länk tills bilder på 556:an med länk fick mig att långsamt konvertera och gjorde att jag köpte till länken i efterhand. Efter det så bleknade nästan alla andra alternativ! Tycker iof fortfarande att ett svart MN också är riktigt, riktigt bra, men så fort jag byter till band så kan jag inte ha den på samma band mer än några dagar innan jag byter till ett annat band...och ett annat band...och ett annat band. Sen tillbaka på länk som då får sitta typ ett halvår utan att jag tröttnar 😁
Kunde inte sagt det bättre själv, 100% igenkänning på den!
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Sinn_158-0464.jpg


Nu är den här: Sinn 158.
Fortsätt mata på med era bästa bundtips!
Och har du till och med något som ligger och skräpar får du gärna höra av dig :)
Svinfin! Är den lika svart och intensivt röd i verkligheten?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad går en Sinn 809 loss på idag? Har fått lite ha begär av den. 😪

Du får räkna med 10´ åtminstone, upp till kanske 15´ om du inte vill vänta i en evighet. Med riktigt bra ex som den här med originallänk, box och papper kan det dra iväg ytterligare, men har å andra sidan aldrig sett en så komplett tidigare.


Om jag inte minns helt galet betalade jag ca 11´ för min utan länk, men med box och cosc-certet. Lite ovanligare variant med Fulda-tryck på baklocket.
 

Maer

Cartier
Du får räkna med 10´ åtminstone, upp till kanske 15´ om du inte vill vänta i en evighet. Med riktigt bra ex som den här med originallänk, box och papper kan det dra iväg ytterligare, men har å andra sidan aldrig sett en så komplett tidigare.


Om jag inte minns helt galet betalade jag ca 11´ för min utan länk, men med box och cosc-certet. Lite ovanligare variant med Fulda-tryck på baklocket.
Okej. 10-15 var ju inte så farligt. Trodde dom skulle kosta mer. Problemet är väl o bara hitta en också antar jag.
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Lite tips. Vissa bilder är klickbara med länk till sidan.

Detta har jag beställt från Sherp. Får återkomma med recension. Lite smalare lapp än min nuvarande.
Width of the foundation:45x37mm.
Length o the foundation:Approx 125mm.
1615309681465.png


Ett tips jag inte testat men som ser bra ut (bortsett från klockan hehe). Från Watchstapheaven här på K&S.
1615309600357.png


Ett Rios1931 Tula. Finns i Sverige eller i Tyskland eller ebay. @Dr. D har ett.
1615309963033.png

Tack! Har kontakt med Jan på från Watchstapheaven. Blir troligtvis något ljusbrunt.

Tips till din Sinn 158 (för att bli mer OT). Detta från cozy.sg som @turkojs har är nog ett av de hetare tipsen. Där kan du komponera ihop bundtyp, färg, storlek och trådfärg med det bandet du vill ha i matchande eller omatchande färg.
Expressfrakt som finns som tillval rekommenderas om du inte vill att beställningen fastnar i flygplatsbaren :).
1615312907524.png

Tack för bra tips!


kanske kan funka på 158:an?
Old stock.

Underbart!

1550 på originalbund

IMG_20190612_161839.jpg


IMG_20190612_163231.jpg

Ursnyggt! Beställd :)
Kommer bli perfekt med detta smala svarta original och så ett ljusbrunt lite bredare från Watchstrapsheaven.

Älskar engagemanget och generositeten i den här tråden <3
 

Masen81

Omega
Chronograf är ju som alla vet helt oumbärligt när man lagar mat. Vet inte hur jag klarade av det tidigare 😉
Nu måste jag hitta en lika central funktion för GMT. Särskilt viktigt är att funktionen inte kan vara beroende av resor mellan tidszooner i dessa tider. 🤔

Tips mottages tacksamt.
9F8C12CC-D8AC-438C-BDC3-C0C018D01541.jpeg
Kanske inte jätteanvändbart, men du kan ha den som en kompass. Om man nångång lyckas se var solen är då förstås... ;)
 

Nilzén

Cartier
Som ganska nybliven Sinn-fanboy tänkte jag presentera mig och min lilla samling. Det gick flera år av klockintresse innan jag öppnade Pandoras ask från Frankfurt. Nu kan jag inte få nog. Längtar tills OWG-mars är över och har ställt in siktet på en EZM9. Någon som har prövat den, eller sitter på en och vill skicka lite bilder?

Ha en härlig dag Sinn-vänner!
 

Bilagor

  • received_2502488590044327.jpeg
    received_2502488590044327.jpeg
    297.7 KB · Visningar: 9
  • received_268164748176980.jpeg
    received_268164748176980.jpeg
    248.7 KB · Visningar: 11
  • received_1384798831864337.jpeg
    received_1384798831864337.jpeg
    174.8 KB · Visningar: 13
  • 20210204_211729.jpg
    20210204_211729.jpg
    318.1 KB · Visningar: 11

Dr. D

Patek
2-Faktor
Som ganska nybliven Sinn-fanboy tänkte jag presentera mig och min lilla samling. Det gick flera år av klockintresse innan jag öppnade Pandoras ask från Frankfurt. Nu kan jag inte få nog. Längtar tills OWG-mars är över och har ställt in siktet på en EZM9. Någon som har prövat den, eller sitter på en och vill skicka lite bilder?

Ha en härlig dag Sinn-vänner!
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Som ganska nybliven Sinn-fanboy tänkte jag presentera mig och min lilla samling. Det gick flera år av klockintresse innan jag öppnade Pandoras ask från Frankfurt. Nu kan jag inte få nog. Längtar tills OWG-mars är över och har ställt in siktet på en EZM9. Någon som har prövat den, eller sitter på en och vill skicka lite bilder?

Ha en härlig dag Sinn-vänner!
Härligt! Jag är en fanboy trots att jag bara har en lika fin blå 104a som du!
 
Topp