• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Funderar på att testa canvas på 103:an till sommaren. Har förstått att Sinns egna verkar slitas ut och fransar sig lite väl snabbt så kanske ska testa ngt annat.

Har någon köpt något bra någonstans och kan ge tips? Vill gärna ha hyfsat bra kvalitet men behöver kanske inte kosta huggorm.
Hadley Roma från strapped.se. OBS Arkivbilder!!

1615755253528.png


1615755435407.png

1615755757238.png
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Funderar på att testa canvas på 103:an till sommaren. Har förstått att Sinns egna verkar slitas ut och fransar sig lite väl snabbt så kanske ska testa ngt annat.

Har någon köpt något bra någonstans och kan ge tips? Vill gärna ha hyfsat bra kvalitet men behöver kanske inte kosta huggorm.
Hadley Roma Cordura är väldigt prisvärda. Finns i flera fina färger (tex grått och sand) och jag tror att det till och med finns svenska återförsäljare numera.
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Funderar på att testa canvas på 103:an till sommaren. Har förstått att Sinns egna verkar slitas ut och fransar sig lite väl snabbt så kanske ska testa ngt annat.

Har någon köpt något bra någonstans och kan ge tips? Vill gärna ha hyfsat bra kvalitet men behöver kanske inte kosta huggorm.

Några bilder. Ursäkta fel märke på klockorna …

Först några Hadley Roma Cordura. Grönst överest och sedan sand i två olika ljus.

_DSF8648.jpg
DSCF0553.jpg
Skärmavbild 2021-03-14 kl. 22.40.44.png


Nästa är Zuludiver Vintage Canvas NATO Watch Strap. Den är fin men bygger ganska mycket, så den passar inte klockor där bandstiften sitter nära boetten. Liten varning för att den som de kallar grå är ganska blå. Detta är inte den, utan Army Green.

_DSF1407.jpg
_DSF1509.jpg


Sist ut är världens bästa canvasband. Det kostar som typ fem Hadley Roma eller Zuludiver, men det är i en klass för sig. Det görs av Diaboliqstraps och om du skulle prova det så kommer du inte använda något annat efteråt.
Tycker inte riktigt att det kommer till sin rätt på mina bilder, men kolla hans Instagram om du känner att du har +1000 kr att lägga på ett band.

_DSF5848.jpg
_DSF5855.jpg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Några bilder. Ursäkta fel märke på klockorna …

Först några Hadley Roma Cordura. Grönst överest och sedan sand i två olika ljus.

_DSF8648.jpg
DSCF0553.jpg
Skärmavbild 2021-03-14 kl. 22.40.44.png


Nästa är Zuludiver Vintage Canvas NATO Watch Strap. Den är fin men bygger ganska mycket, så den passar inte klockor där bandstiften sitter nära boetten. Liten varning för att den som de kallar grå är ganska blå. Detta är inte den, utan Army Green.

_DSF1407.jpg
_DSF1509.jpg


Sist ut är världens bästa canvasband. Det kostar som typ fem Hadley Roma eller Zuludiver, men det är i en klass för sig. Det görs av Diaboliqstraps och om du skulle prova det så kommer du inte använda något annat efteråt.
Tycker inte riktigt att det kommer till sin rätt på mina bilder, men kolla hans Instagram om du känner att du har +1000 kr att lägga på ett band.

_DSF5848.jpg
_DSF5855.jpg
Jag säger bara. Diaboliqstraps. Waov.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
@Skägglurk kan du inte lägga upp några wristshots?
Många som tjatar om att Sinn är tjockisar(som om det skulle vara något negativt 🤔) och 836 lär väl knappast kallas tjock?
836an är 10.6mm.
Nu håller jag iofs på med OWGMARCH men kan posta lite gamla mobilbilder från arkivet:
C7CB8AB9-C81A-4143-A5DA-D56C6E7FF699.jpeg
9E12360D-AA2A-4309-B00E-77DA03924C73.jpeg
33E40ABD-20D0-4848-8E1B-C92E0933D410.jpeg

Kanske dyker upp till försäljning igen till april men lovar inget. Har inte riktigt tålamod till att hålla på om jag ska vara helt ärlig men å andra sidan är villhöver-suget efter en tung dykare på riktigt svårt nu. :D
 
Senast ändrad:

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Funderar på att testa canvas på 103:an till sommaren. Har förstått att Sinns egna verkar slitas ut och fransar sig lite väl snabbt så kanske ska testa ngt annat.

Har någon köpt något bra någonstans och kan ge tips? Vill gärna ha hyfsat bra kvalitet men behöver kanske inte kosta huggorm.
Hadley Roma Cordura som nämnts tidigare är riktigt bra när man böjt och töjt lite men det finns en negativ aspekt till skillnad mot Sinns kanvas - det drar till sig varenda löst hårstrå från husdjur som t.ex katter.
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Har kikat på dem tidigare. Häftiga grejor men stör mig på att de inte har en riktig web-shop. Har även förstått att leveranserna eller kanske mer kommunikationen kan vara sisådär. Iaf när jag läste F0ppas inlägg från januari.
Nu har han dessutom haft översvämning i sitt hus, och har fullt upp med att rodda med det, så svarstiden är sämre än vanligt. Men detta är inget band som du köper från hyllan. Du köper det direkt från en hantverkare som tillverkar efter beställning. Jämför med en skomakare som syr skor just för dig.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
836an är 10.6mm.
Nu håller jag iofs på med OWGMARCH men kan posta lite gamla mobilbilder från arkivet:
C7CB8AB9-C81A-4143-A5DA-D56C6E7FF699.jpeg
9E12360D-AA2A-4309-B00E-77DA03924C73.jpeg
33E40ABD-20D0-4848-8E1B-C92E0933D410.jpeg

Kanske dyker upp till försäljning igen till april men lovar inget. Har inte riktigt tålamod till att hålla på om jag ska vara helt ärlig men å andra sidan är villhöver-suget efter en tung dykare på riktigt svårt nu. :D

Den är verkligen platt jämfört med andra Sinn. det okej att jag lägger ut din Facebook sida?

 

Canee

Cartier
2-Faktor
Om man ska ha en Sinn, gärna med pris mellan 10-15k? (beggad eller ny spelar ingen roll), vad ska man ha?

Preferenser:
  • Länk
  • Ska INTE vara kronograf
  • Vill INTE ha någon "limited edition" eller dylikt
  • Vill kunna bada/simma med den
  • Mörk urtavla (svart, blå, metallic etc etc)
  • Minst 40mm och uppåt
  • Kommer användas som beater
  • Den får gärna ha datum (men inget krav)

Posta gärna bilder :) När jag tittar finns det en hel uppsjö av olika modeller...Vill helt enkelt ha någon av dem mer populära/klassiska modellerna tror jag? (vad det nu är).
Sinn 104 finns ju i flera olika kombinationer av tavla/länk. Tickar alla boxar. Har själv den blå tavlan och finelänk. Den är dessutom ett strapmonster om du skulle få för dig att byta band då och då.

2EA64FE4-8E35-4B71-A3A1-1F0A1FD6D706.jpeg 416E620F-4CCA-42EE-BA11-E8F2A9FD592B.jpeg 9B5A5C93-832E-4475-9FC8-44310774407E.jpeg
 

Mextreme

Omega
Någon som har en U50?
Sugen på en som min "båtklocka" när man är ute på sjön och badar, snorklar, fiskar och åker lite wakeboard. Var inne på U1 men den känns lite tjock och får lätt att fastna när man gräver i förvaringsfack.
Har kört med Casios tidigare men vill ha något med lite mer närvaro och testosteron.
Den känns som gjord för ändamålet. Lite bilder?
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Någon som har en U50?
Sugen på en som min "båtklocka" när man är ute på sjön och badar, snorklar, fiskar och åker lite wakeboard. Var inne på U1 men den känns lite tjock och får lätt att fastna när man gräver i förvaringsfack.
Har kört med Casios tidigare men vill ha något med lite mer närvaro och testosteron.
Den känns som gjord för ändamålet. Lite bilder?
Nu sitter jag på fel dator och har inte mina bilder. Men jag har en U50. Den är väldigt mycket nättare än U1. Det är ju en kapabel dykare så det låter som ett bra val! Ska man vara petig så är säkert en vanliga G-shock "bättre" för ändamålet. Meeeeeen, annars absolut!

Annars sök mitt namn och U50 så hittar du säkert ett par bilder. Eller bara sök U50 i Sinn-tråden för den delen :).
 
Senast ändrad:

Mextreme

Omega
Nu sitter jag på fel dator och har inte mina bilder. Men jag har en U50. Den är väldigt mycket nättare än U1. Det är ju en kapabel dykare så det låter som ett bra val! Ska man vara petig så är säkert en vanliga G-shock "bättre" för ändamålet. Meeeeeen, annars absolut!
Ja, på specen är den betydligt ättare.
Jo, en G-shoclub är väl egentligen mer optimalt men jag trivs verkligen inte med dem. Ser gärna lite ”äkta” bilder istället för katalogbilder om du har möjlighet.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Aha. Snygg. Har du ngt foto med den på armen? Vad är det för beläggning på bezel? Verkar slitstark?
Ringen är tegimenterad på alla varianter och min har också svart pvd ovanpå det...tror jag? Har inte hundra koll på sånt egentligen. Men det är extremt reptåligt. Kan lägga upp handledsbilder i kväll. Finns fler U50-ägare i tråden också som säkert bidrar annars :).
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Den är verkligen platt jämfört med andra Sinn. det okej att jag lägger ut din Facebook sida?

Haha du har inte fel men feelingen av att dra på 836an på länk är som att ta på sig en del av en rustning eller en sköld. Tror det har att göra med att länken känns ruggigt massiv i förhållande till hur tunn klockan är. 856ans länk är ju lövtunn i jämförelse.
5AA6502E-26B1-4393-A53A-9E226A518387.jpeg

Autentisk återskapning av tidiga 836or i sin naturliga miljö
 
Senast ändrad:

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Funderar på att testa canvas på 103:an till sommaren. Har förstått att Sinns egna verkar slitas ut och fransar sig lite väl snabbt så kanske ska testa ngt annat.

Har någon köpt något bra någonstans och kan ge tips? Vill gärna ha hyfsat bra kvalitet men behöver kanske inte kosta huggorm.
Har köpt handgjort av maer här på forumet. Riktigt bra enligt mig. Vet inte om han tillverkar dessa längre dock. Hoppas det då jag är sugen på ett till. Gammal bild för att visa på en sinn 😋
0176E29C-942C-4CD9-88F8-AE8BB7C93280.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Kul att se dig igen!
Undrade just vart du tagit vägen?
Befarade att hustrun hittat dina klockgömställen och att du satt i husarrest à la Myanmar utan tillgång till internet. 😁
Jo det har varit lite tunt med internet tid. Har en hel del annat som stjäl tid.
Madammen håller jag på avstånd från klockgömstället. Börjar hon misstänka att något nytt tillkommit brukar jag bara säga att det är ett nytt band till en gammal klocka, billigt band från paris tex, kostar bara lite drygt 400 (fast jag säger inte att dt är euro) Hon brukar köpa den förklaringen :)

I kväll fick SINN 103 Classic vara med och mecka insprutningssystem till en 90 tals MB. Det går åt många verktyg och Sinn är en toolwatch



IMG_0111.JPG
 
Topp