• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Fick vårfeeling. Länk av, gummi på.
Här tillsammans med min "lilla" Mudmaster.
20210312_151952.jpg
 

morgel

Omega
2-Faktor
Hej på er Sinneaster! Jag har sedan ett tag snöat in på att det är dags att skaffa sig ett rejält sportstål med mörk urtavla, gärna blå. Börjar tappa räkningen på hur många modeller jag övervägt men Sinn 556i b dök upp på min radar för ett par veckor sedan så idag var jag in på Ericsons för att testa. Satt svårt bra!

20210312_123915.jpg


Är lite nyfiken på om det är någon här som sportar en sådan här, och vad ni då gillar mest respektive minst med klockan? Vilka andra klockor sneglade ni på innan ni valde denna - och vad var det som fällde avgörandet? 😊
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Hej på er Sinneaster! Jag har sedan ett tag snöat in på att det är dags att skaffa sig ett rejält sportstål med mörk urtavla, gärna blå. Börjar tappa räkningen på hur många modeller jag övervägt men Sinn 556i b dök upp på min radar för ett par veckor sedan så idag var jag in på Ericsons för att testa. Satt svårt bra!

20210312_123915.jpg


Är lite nyfiken på om det är någon här som sportar en sådan här, och vad ni då gillar mest respektive minst med klockan? Vilka andra klockor sneglade ni på innan ni valde denna - och vad var det som fällde avgörandet? 😊
 

morgel

Omega
2-Faktor
Oh jävlar! Där har jag att läsa i helgen 😂 Tack för länken!
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Bund - klockvärldens hockeyfrilla! 😁
Haha antingen gillar man det eller hatar det. Jag har ju ny frisyr sen igår. Mjukt Crazy Horse -läder från Kraków. Inte riktigt lika stabbigt som mitt tidigare Ukrainaläder och aningens mindre lapp. En nivå högre kvalitet på svartlädret från Kraków tycker jag nog också.
1615663853473.png
 

NKS

Omega
2-Faktor
Hej på er Sinneaster! Jag har sedan ett tag snöat in på att det är dags att skaffa sig ett rejält sportstål med mörk urtavla, gärna blå. Börjar tappa räkningen på hur många modeller jag övervägt men Sinn 556i b dök upp på min radar för ett par veckor sedan så idag var jag in på Ericsons för att testa. Satt svårt bra!

20210312_123915.jpg


Är lite nyfiken på om det är någon här som sportar en sådan här, och vad ni då gillar mest respektive minst med klockan? Vilka andra klockor sneglade ni på innan ni valde denna - och vad var det som fällde avgörandet? 😊
Jag har ägt min i några veckor och är nöjd. Fick den i gåva och hade egentligen inte spanat på så många andra modeller än just 556 och ffa. den med blanksvart tavla och vita index/visare. Väl i butik fastnade jag för detta utförande och jag saknade dessutom en blåtavlad med stållänk i mitt befintliga klockinnehav.

Finns inte något jag direkt hakar upp mig på med klockan och det kokar väl ner till personliga preferenser och jämförelseobjekt. Tavlans färgskiftningar har diskuterats här på KS som en egenskap somliga ägare/recensenter upplevt negativt.

Överlag uppskattar jag finishen, känslan och klockans egenskaper. Det finns inget knussel med klockan och den är lättavläst även om andra modellvarianter är ännu starkare på den punkten. Proportionerna är i mitt tycke välavvägda och den sitter bra på armen.

Lycka till i din besluts- och köpprocess!

9F91D09A-1F57-423B-8BC5-3B53D0F0D736.jpeg

A6620B8C-4880-4E01-B6D3-65CE892DC4FA.jpeg
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag har ägt min i några veckor och är nöjd. Fick den i gåva och hade egentligen inte spanat på så många andra modeller än just 556 och ffa. den med blanksvart tavla och vita index/visare. Väl i butik fastnade jag för detta utförande och jag saknade dessutom en blåtavlad med stållänk i mitt befintliga klockinnehav.

Finns inte något jag direkt hakar upp mig på med klockan och det kokar väl ner till personliga preferenser och jämförelseobjekt. Tavlans färgskiftningar har diskuterats här på KS som en egenskap somliga ägare/recensenter upplevt negativt.

Överlag uppskattar jag finishen, känslan och klockans egenskaper. Det finns inget knussel med klockan och den är lättavläst även om andra modellvarianter är ännu starkare på den punkten. Proportionerna är i mitt tycke välavvägda och den sitter bra på armen.

Lycka till i din besluts- och köpprocess!

9F91D09A-1F57-423B-8BC5-3B53D0F0D736.jpeg

A6620B8C-4880-4E01-B6D3-65CE892DC4FA.jpeg
När jag läste tråden vill jag minnas att många hade synpunkter på att tavlan i vissa ljus drog mot lila. Jag tycker personligen att tavlan är fin på bild och skiftning mot lila kan vara kul som en utmärkande detalj från alla andra blå tavlor, dvs att den förändras mer. Men där tänker säkert många olika.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Haha antingen gillar man det eller hatar det. Jag har ju ny frisyr sen igår. Mjukt Crazy Horse -läder från Kraków. Inte riktigt lika stabbigt som mitt tidigare Ukrainaläder och aningens mindre lapp. En nivå högre kvalitet på svartlädret från Kraków tycker jag nog också.
1615663853473.png
Men blir inte klockan ordentligt hög med bund? Tänker att den bygger några millimeter till med lädret under klockan. Särskilt med en klocka som redan är hög från början?
 
Topp