• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

JoelD

Rolex
2-Faktor

Bilagor

  • 20201024_130834.jpg
    20201024_130834.jpg
    365.7 KB · Visningar: 30
  • 20200611_184052.jpg
    20200611_184052.jpg
    637.2 KB · Visningar: 24
  • 20200918_194538.jpg
    20200918_194538.jpg
    274 KB · Visningar: 27
  • Greynato.jpg
    Greynato.jpg
    320.6 KB · Visningar: 33

perhog

Audemars
2-Faktor
Exakt en sån köpte jag hem genom ebay för omkring 15 år sen. Nyservad i Frankfurt och med nytt band/spänne OEM. Landade på inte ens 3’. Sålde den några år senare för över 10’ till Australien. Snyggaste Sinn jag haft!
Skulle faktiskt behöva serva min, den går perfekt men kronhalsens gängor är lite för korta så det är svårt att skruva fast kronan. Funderar på att prata med Tidlösa om det istället för att sända den till Tyskland.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Skulle faktiskt behöva serva min, den går perfekt men kronhalsens gängor är lite för korta så det är svårt att skruva fast kronan. Funderar på att prata med Tidlösa om det istället för att sända den till Tyskland.

Jag skulle aldrig skicka den där till Sinn. Det finns inga delar som de har till urverket som inte Robert har, och dessutom kan du vara helt säker på att det inte byts ut några andra delar som du inte vill.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag skulle aldrig skicka den där till Sinn. Det finns inga delar som de har till urverket som inte Robert har, och dessutom kan du vara helt säker på att det inte byts ut några andra delar som du inte vill.
Det var lite så jag tänkte. Är bara kronan som är problemet, får nästan för mig att halsen med gängor "tryckts" in i boetten. Man borde se mer av halsen som kronan ska gängas fast i. Om det var gängpaj borde man se mer av halsen och då utan gängor. På Classic ser man betydligt mer av både hals och gängor.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Med risk att alla mina sinnar börjar gå baklänges...
En bra manuell i samma stil, en riktig klassisk klocka.. tillverkas av ett märke som börjar på O och modellen har varit på månen :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Vet vilken du menar. Har lite svårt att ta till mig det varumärket. Löjligt jag vet, men så är det
Det har jag haft sen början på 80 talet men plötsligt gick det över i höstas. Kunde inte för mitt liv tänka mig det märket förut men måste erkänna att jag helt ändrat mig. Kan inte komma på någon annan modern klocka med manuellt verk som någorlunda liknar sinn.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det har jag haft sen början på 80 talet men plötsligt gick det över i höstas. Kunde inte för mitt liv tänka mig det märket förut men måste erkänna att jag helt ändrat mig. Kan inte komma på någon annan modern klocka med manuellt verk som någorlunda liknar sinn.
Hehe jag vet ett med ett urverk som moddats av Helmut Sinn ;)
Edit; fast ingen kronograf och kanske var det @Laddsladd var ute efter?
 
Senast ändrad:

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Det har jag haft sen början på 80 talet men plötsligt gick det över i höstas. Kunde inte för mitt liv tänka mig det märket förut men måste erkänna att jag helt ändrat mig. Kan inte komma på någon annan modern klocka med manuellt verk som någorlunda liknar sinn.
Har kikat lite på Stowa och Laco för att få manuellt verk och tradition/historia. Men jag är rädd att jag ska tycka de är lite tråkiga.
 

Goflorp

Cartier
Med risk att alla mina sinnar börjar gå baklänges...
En bra manuell i samma stil, en riktig klassisk klocka.. tillverkas av ett märke som börjar på O och modellen har varit på månen :)
Ja, och på en av resorna tålde den inte ens gå från 0,2 bar till 0,0 utan att glaset ploppade av.

Omega - först med klocka som behövde service efter ha varit i jymden....

(man hade inte 1,0 Bar (standard jordatmosfär, i kapslarna utan man reducerade trycket för att minska påfrestning och ökade så syrehalten för att snubbarna skulle kunna andas)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja, och på en av resorna tålde den inte ens gå från 0,2 bar till 0,0 utan att glaset ploppade av.

Omega - först med klocka som behövde service efter ha varit i jymden....

(man hade inte 1,0 Bar (standard jordatmosfär, i kapslarna utan man reducerade trycket för att minska påfrestning och ökade så syrehalten för att snubbarna skulle kunna andas)
I rymden kan ingen höra dig ploppa
 
Topp