• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jo precis, men tänkte ffa lug-to-lug.
Har varit väldigt inne på en 356 men denna var ju riktigt snygg så nu blir jag osäker 🤨
Testade 103an för ett tag sedan men upplevde den kanske aning stor.

IMG_5623.jpeg
Instämmer med @Laddsladd , men skulle oavsett rekommendera att prova den när den kommer in på Erikson. Passform är mycket mer nyanserad än bara mått, och antar t ex att dessa två har helt olika baklock vilket kan göra en stor skillnad.

Jo precis, men tänkte ffa lug-to-lug.
Har varit väldigt inne på en 356 men denna var ju riktigt snygg så nu blir jag osäker 🤨
Testade 103an för ett tag sedan men upplevde den kanske aning stor.

IMG_5623.jpeg
Och 103:an i det där utförandet är en köttbulle. Modellen sitter bättre och trevligare i ST-utförandet. Kanske du inte gillar det utseendet? Jag gjorde det inte från början så jag skaffade den du provar på bilden, men den blev aldrig någon wow-upplevelse, mestadels tror jag för att den är så tjock och klumpig.

Med det sagt, även om 613 skulle ha samma l2l-mått, så tror jag att upplevelsen av den kommer att vara en helt annan tack vare den lägre tjockleken.

Fick precis en orderspecifikation på batteribyte/service av min UX. Ska ta ca 4-6 veckor (bätte än vad jag hade förväntat mig) och gå loss på 295€. Helt ok ändå med tanke på projektet att tömma på olja osv.

Däremot skulle de ha 80€ för frakten tillbaka, det kändes lite överdrivet väl?😅

Fick precis en orderspecifikation på batteribyte/service av min UX. Ska ta ca 4-6 veckor (bätte än vad jag hade förväntat mig) och gå loss på 295€. Helt ok ändå med tanke på projektet att tömma på olja osv.

Däremot skulle de ha 80€ för frakten tillbaka, det kändes lite överdrivet väl?😅
Skulle kolla med @ERIKSON URHANDEL och skicka via dem.
Borde bli billigare.

Aha - mest som konsumentupplysning;
@vanman vad gick det på att skicka ner "vår" UX via Eriksons?
Jajamänsan, den är tom. tebax, tog bara en månad drygt. problemet är att jag inte varit förbi och plockat upp den… men den som väntar på nått gott! priset är i paritet med det Sinn tar vill jag minnas, men framförallt så slipper man mecket med att skicka den.

Jajamänsan, den är tom. tebax, tog bara en månad drygt. problemet är att jag inte varit förbi och plockat upp den… men den som väntar på nått gott! priset är i paritet med det Sinn tar vill jag minnas, men framförallt så slipper man mecket med att skicka den.
Kul att höra!
Så totalpriset blev...?

Kuriosa, men mitt batteri är över 10 år och still ticking, så det är möjligt att fraktpriserna ändrats till ditt nästa byte.
Shit 10 år alltså!? Kanske rent av är första batteribytet på min som är från 2013 då?!
Haha jaa men chansen att jag lyckas hålla den här till nästa batteribyte är väl ca 1 på miljonen, om ens det🤣
Men ska göra mitt bästa, är riktigt nöjd nu när jag fick tag på en tegimenterad med ”Chronometer” på tavlan😇

Senast ändrad:
Shit 10 år alltså!? Kanske rent av är första batteribytet på min som är från 2023 då?!
Haha jaa men chansen att jag lyckas hålla den här till nästa batteribyte är väl ca 1 på miljonen, om ens det🤣
Men ska göra mitt bästa, är riktigt nöjd nu när jag fick tag på en tegimenterad med ”Chronometer” på tavlan😇
Antar att du menar du 2013? Stämmer bättre tidsmässigt med både batteribyte och Chronometer. Annars får Sinn betala frakten, bestämmer sinntråden. 🙂

Tillbaka
Topp