• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Förstår tanken med U50 pärlemor men den behöver man verkligen se live.

xU50_S_Perlmutt_S.jpg.pagespeed.ic.ylBG9t7jQN.jpg
Den liknar ju verkligen inget annat iaf, har varit lite småsugen på en 556 mop, men den här vet jag verkligen inte vad jag tycker om, det svänger fram och tillbaka hela tiden
 
Det verkar vara ett nytt gummiband till 144. Den förra Anniversary var ju också svart och det fanns åtminstone ett ex på forumet @Hoffa

Eventuellt hade jag föredragit den med stålcase. Det blir väldigt stora kontraster nu mellan det svarta och det vita. Men riktigt härlig modell och fler borde välja 144 oavsett :)

xNeuheiten.jpg.pagespeed.ic.07t7PLmI_8.jpg
Håller med, snyggt när övergången klocka/band är minimal.
CD0AE7FC-9F9F-4053-8F6E-14F2CBB4EFF2.jpeg
158FBA9E-EA57-4384-A623-FAD7898FF9F6.jpeg
 
Kan ju inte låtsas som att jag inte är besviken. 717 är jättefin, men stor som en tallrik, tjock som en puck och endast pvd. Vad ska man vara för jätte för att kunna bära den? Okej, priset gör att min åsikt ändå inte är relevant. Det är way out of my league, oavsett.
 
Den limiterade var en A. Utan någon större risk kan man nog konstatera att andrahandspriset på 104 St Sa A G från och med idag kommer att störtdyka.

Hade de släppt en grön Index-104 med solid grön istället för metallic hade jag redan beställt en.
104st sa G var väl grön utan metallic? Vad blir nästa modell? genomskinlig lime grön ? Det är nästan så jag tycker det är för många varianter på samma tema, ingen känns sådär väldigt speciell. Varför inte ett manuellt verk som tex Breitling gjorde. Eller något helt nytt. Vist är det väl kul med lite olika färgvarianter och tavlor men det börjar bli rätt yvigt i kollektionen.

Kanske dax för SINN att limitera sin limiterade produktion.
 
De har lagt ut en film(30 min) med alla nyheter för den som står ut med formatet;
Den var svårsmält :)

Fick en lustig tanke om den repade/slipade tavlan.
Är det inte så att SINN beställde en massa nya urtavlor och leverantören förpackade allt i stålull, när dom kom fram var dom färdig repade.
 
104st sa G var väl grön utan metallic? Vad blir nästa modell? genomskinlig lime grön ? Det är nästan så jag tycker det är för många varianter på samma tema, ingen känns sådär väldigt speciell. Varför inte ett manuellt verk som tex Breitling gjorde. Eller något helt nytt. Vist är det väl kul med lite olika färgvarianter och tavlor men det börjar bli rätt yvigt i kollektionen.

Kanske dax för SINN att limitera sin limiterade produktion.

Nix, metallic även den och nya gröna är inte limiterad.
 
Tillbaka
Topp