• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Som sagt, Sinn har nog span i min laptop :cool:

Skärmavbild 2021-04-02 kl. 10.16.07.png
 
@perhog har såklart rätt. Limiterade modeller från Sinn är mer regel än undantag.

Men om man vänder på det. Så är Sinn en tillverkare som gör ofta gör klockor i små serier... Då känns det iaf för mig mer positivt och kul.

Edit. Tror ibland att det ör vi entusiaster som förstorar upp det här med begränsade upplagor. Sinn säljer ju inte många klockor på ett år. R500 tex finns ju fortfarande kvar
 
DS verkar inte ni gilla då vi har kvar U1 DS i butiken, men U50 s MOP, 358 blå och 144 är mycket läckra, så de kommer.
Önskar er Alla en härlig Påskhelg!

Jag tror i och för sig att 358 DS är en bättre och mer kommersiellt gångbar kombo än U1 DS så jag skulle nog inte avfärda den helt utifrån att U1 DS inte sålt bra.

Den limiterade 356 Hour Glass med liknande tavla sålde slut trots ett nypris på nästan 29´ och har ett starkt andrahandsvärde.

Sinn-356-Chronograph-“The-Hour-Glass”.jpg
 
@perhog har såklart rätt. Limiterade modeller från Sinn är mer regel än undantag.

Men om man vänder på det. Så är Sinn en tillverkare som gör ofta gör klockor i små serier... Då känns det iaf för mig mer positivt och kul.

Edit. Tror ibland att det ör vi entusiaster som förstorar upp det här med begränsade upplagor. Sinn säljer ju inte många klockor på ett år. R500 tex finns ju fortfarande kvar

Så gott som samtliga tillverkare förutom ett extremt litet undantag släpper limiterade modeller och så länge det är fler ordinarie modeller än limiterade vid varje släpp så är det helt ok för mig. Prediction...R500 kommer finnas kvar även 2022 :)
 
Jaa, den skulle jag ju gärna prova på handleden. Men alldeles för osäker att köpa osedd :).

144 känns som ett riktigt bra komplement till 556A och U50. Av det jag tror mig ha utrönat gällande din smak och stil tror jag dessutom att du skulle gilla den mer än 104:n du hade. Men jag förstår verkligen att du vill testa den på armen först, höjden skulle eventuellt kunna bli ett ”problem”.
 
Bild för att läska trådföljarna :). Den klickar i alla checkboxar. Jag balanserar redan på en tunn lina gällande husfriden. Och då är senaste köpet av annat märke fortfarande mörkat🤫. Lättare att bli förlåten än tillåten gäller inte hur länge som helst.

1617354881532.png
 
Tillbaka
Topp