• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

144 känns som ett riktigt bra komplement till 556A och U50. Av det jag tror mig ha utrönat gällande din smak och stil tror jag dessutom att du skulle gilla den mer än 104:n du hade. Men jag förstår verkligen att du vill testa den på armen först, höjden skulle eventuellt kunna bli ett ”problem”.
För ett par dagar sen så mailade jag Sinn och frågade om de kunde göra en specialbeställning på en 356 dock ...inväntar offert :angel:
 
För ett par dagar sen så mailade jag Sinn och frågade om de kunde göra en specialbeställning på en 356 dock ...inväntar offert :angel:

Spännande! De brukar kunna skräddarsy det mesta men med varierande prisbild. Har skrivit om det tidigare i tråden, men jag fick ok att beställa en tavla till U1 utan datumfönster för det facila priset 2.000€ 😄
 
Spännande! De brukar kunna skräddarsy det mesta men med varierande prisbild. Har skrivit om det tidigare i tråden, men jag fick ok att beställa en tavla till U1 utan datumfönster för det facila priset 2.000€ 😄
Herregud! Ja, jag misstänker att det kommer landa på alldeles för mycket men jag tänkte jag frågar i alla fall. Jag har bett om 356 med kritvit lysmassa istället för den lite gröntintade 😁
 
Bild för att läska trådföljarna :). Den klickar i alla checkboxar. Jag balanserar redan på en tunn lina gällande husfriden. Och då är senaste köpet av annat märke fortfarande mörkat🤫. Lättare att bli förlåten än tillåten gäller inte hur länge som helst.

1617354881532.png
Man kanske börjar gilla nudlar efter ett tag 🤔
 
Bild för att läska trådföljarna :). Den klickar i alla checkboxar. Jag balanserar redan på en tunn lina gällande husfriden. Och då är senaste köpet av annat märke fortfarande mörkat🤫. Lättare att bli förlåten än tillåten gäller inte hur länge som helst.

1617354881532.png
Med kamrater som dig ter sig skattmasen som ett lågpris alternativ :oops:
 
Tycker att priset hade varit helt rimligt om det hade varit det motsata, dvs att modda till en U1 med datum. Men att ta 20 papp för att någon går lyfter bort en tavla från stansmaskinen och lägger tillbaka den på produktionsbandet lagom till nästa moment känns svettigt 😅
Håller såklart med om att priset är orimligt. Det är ju inte så att de behöver stänga ner och ställa om hela fabriken
 
Tycker att priset hade varit helt rimligt om det hade varit det motsata, dvs att modda till en U1 med datum. Men att ta 20 papp för att någon går lyfter bort en tavla från stansmaskinen och lägger tillbaka den på produktionsbandet lagom till nästa moment känns svettigt 😅
Har du någon aning om varför sådana små ändringar kostar så mycket?
 
Blir det för dyrt åker jag till Erikson och hämtar en vanlig så att detta 356-spöke kan sluta hemsöka mig 😅
 
Jag tror i och för sig att 358 DS är en bättre och mer kommersiellt gångbar kombo än U1 DS så jag skulle nog inte avfärda den helt utifrån att U1 DS inte sålt bra.

Den limiterade 356 Hour Glass med liknande tavla sålde slut trots ett nypris på nästan 29´ och har ett starkt andrahandsvärde.

Sinn-356-Chronograph-“The-Hour-Glass”.jpg
Självklart kommer även de övriga nyheterna hem till butiken.
 
Efter att ha varit OWG (utom tävlan) med EZM3f under hela mars, vilket var oväntat lätt, så blev det läge att byta till U1SE med det nya fin-meshet från @Royal Straps. (Jisses vilken kvalitetsskillnad från mitt ”billiga” .)@KlockTotte gillar säkerligen denna, även om vissa av er andra är lite mera avvaktande till mesh :)
A394D4AA-BD1D-48AD-8F80-084DFFB2BCEC.jpeg
Sjukt bra! Blir helt till mig och det spritter i hela kroppen 😱👍🏻👍🏻👍🏻

Edit: Alltså jag menar det verkligen! Riktigt fin den klockan och kombon är 👌🏻😊
 
Hur i hela friden hinner ni med att skriva flera sidor medan jag tar en kort sväng ut till mutterboden (hobby verkstaden alltså, en bod full med muttrar).
Blir alldeles matt av att försöka läsa ikapp. Nä nu är det dax för KS ransonering, max 30 min per dag, kanske en timme eller två möjligtvis. 🤔
 
Tillbaka
Topp