• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nu så, Bund på Bunden, Bund på 356! @perhog vad gillar du original armbandet??
1617375065184589017092476118792.jpg
Dessa senaste inlägg gläder mig😁. Handledsskott önskas!
 
Med risk för att vara tjatig men kolla på den där? Obeskrivlig skönhet. Gissar att tavlan upplevs mörkare irl men det är som sagt en gissning. Elfenbensvita visare och siffror. Tycker den passar finfint på finelink. Någon som vill köpa en 857UTC och kanske frugans Seamaster?
Edit: Inte gummans Seamaster då får jag dubbelpisk.

1617384819480.png
 
Med risk för att vara tjatig men kolla på den där? Obeskrivlig skönhet. Gissar att tavlan upplevs mörkare irl men det är som sagt en gissning. Elfenbensvita visare och siffror. Tycker den passar finfint på finelink. Någon som vill köpa en 857UTC och kanske frugans Seamaster?
Edit: Inte gummans Seamaster då får jag dubbelpisk.

1617384819480.png
Dubbelpisk, fredag.....mmm mmm😀😀😀😀😀
 
Med risk för att vara tjatig men kolla på den där? Obeskrivlig skönhet. Gissar att tavlan upplevs mörkare irl men det är som sagt en gissning. Elfenbensvita visare och siffror. Tycker den passar finfint på finelink. Någon som vill köpa en 857UTC och kanske frugans Seamaster?
Edit: Inte gummans Seamaster då får jag dubbelpisk.

1617384819480.png

358 är definitivt bäst på F-länken.

Skärmavbild 2021-04-02 kl. 09.23.19.png
 
Jag tror i och för sig att 358 DS är en bättre och mer kommersiellt gångbar kombo än U1 DS så jag skulle nog inte avfärda den helt utifrån att U1 DS inte sålt bra.

Den limiterade 356 Hour Glass med liknande tavla sålde slut trots ett nypris på nästan 29´ och har ett starkt andrahandsvärde.

Sinn-356-Chronograph-“The-Hour-Glass”.jpg
Ouff! Det känns som att 356an gjorts i många fantastiska versioner. Har för mig att du även postat en japansk variant som var fantastisk.

Edit: det var såklart 356 Isetan jag avsåg ovan!
 
Förstår tanken med U50 pärlemor men den behöver man verkligen se live.

xU50_S_Perlmutt_S.jpg.pagespeed.ic.ylBG9t7jQN.jpg
Tycker detta var bland de roligaste släpp jag sett! Så underbart dumt, stenhård dykare med lite(..?) flair på tavlan. Helt underbar!
Dock var filmen där de presenterade klockorna under all kritik. Detta hade ju varit tillfället att visa hur färgerna fungerar i verkligt ljus.
Läser man beskrivningen står det ju svart pärlemor, precis som det står på 556 MoP som har en väldigt mörk ton i verkliga bilder. Ska man tolka det som att det är samma material? Men produktbilderna ser mycket ljusare ut på U50 än 556? Väldigt sugen på att se denna i händerna på lite recensenter.
 
Tycker detta var bland de roligaste släpp jag sett! Så underbart dumt, stenhård dykare med lite(..?) flair på tavlan. Helt underbar!
Dock var filmen där de presenterade klockorna under all kritik. Detta hade ju varit tillfället att visa hur färgerna fungerar i verkligt ljus.
Läser man beskrivningen står det ju svart pärlemor, precis som det står på 556 MoP som har en väldigt mörk ton i verkliga bilder. Ska man tolka det som att det är samma material? Men produktbilderna ser mycket ljusare ut på U50 än 556? Väldigt sugen på att se denna i händerna på lite recensenter.
Instämmer, pärlemor är riktigt fint, och denna ser intressant ut. Coolt med svart visarlume också.
Att det är en dykare är ju bara en grej egentligen. Ruff sportklocka med lite extra kan man ju också se det som.
T o m legovisarna går ju hem i detta utförande!
 
Ouff! Det känns som att 356an gjorts i många fantastiska versioner. Har för mig att du även postat en japansk variant som var fantastisk.

Edit: det var såklart 356 Isetan jag avsåg ovan!

Isetan är en måsteäga-klocka :) Det är nog bara att inse att den modellen inte kommer gå att ”fynda”, utan att det är 30-35´ som gäller om man vill ha en. 356 Hour Glass var en specialare från The Hour Glass i 100 ex och såldes enbart i Singapore och över disk i deras fysiska butiker.

Tycker detta var bland de roligaste släpp jag sett! Så underbart dumt, stenhård dykare med lite(..?) flair på tavlan. Helt underbar!
Dock var filmen där de presenterade klockorna under all kritik. Detta hade ju varit tillfället att visa hur färgerna fungerar i verkligt ljus.
Läser man beskrivningen står det ju svart pärlemor, precis som det står på 556 MoP som har en väldigt mörk ton i verkliga bilder. Ska man tolka det som att det är samma material? Men produktbilderna ser mycket ljusare ut på U50 än 556? Väldigt sugen på att se denna i händerna på lite recensenter.

Ja, de måste sluta med filmerna. Snudd på skadliga för varumärket.

8820 blir morgonens Sinn.

IMG_20210403_074805.jpg
 
Instämmer, pärlemor är riktigt fint, och denna ser intressant ut. Coolt med svart visarlume också.
Att det är en dykare är ju bara en grej egentligen. Ruff sportklocka med lite extra kan man ju också se det som.
T o m legovisarna går ju hem i detta utförande!

Det ser tyvärr ut som att de envisas med den gröna lumen. Det skulle passa oerhört mycket bättre med vit eller ännu hellre blå lume.
 
Isetan är en måsteäga-klocka :) Det är nog bara att inse att den modellen inte kommer gå att ”fynda”, utan att det är 30-35´ som gäller om man vill ha en. 356 Hour Glass var en specialare från The Hour Glass i 100 ex och såldes enbart i Singapore och över disk i deras fysiska butiker.



Ja, de måste sluta med filmerna. Snudd på skadliga för varumärket.

8820 blir morgonens Sinn.

IMG_20210403_074805.jpg
Enig om deras ”säljvideos”. Horribla. Deras instagramposter med lite hissmusik känns ju mer säljande även om det var enda kommunikationen för nya släpp.
 
Ja, de måste sluta med filmerna. Snudd på skadliga för varumärket.

Enig om deras ”säljvideos”. Horribla. Deras instagramposter med lite hissmusik känns ju mer säljande även om det var enda kommunikationen för nya släpp.

De där säljvideorna ÄR skadliga för varumärket. Någon måste få sparken. Bara att vi tar upp det varje nysläpp ger en onödig icke klockrelaterad negativ klang. Personligen är klockan OCH klocktillverkarens image och känslan för dessa viktig. Därför vill jag fortfarande hylla Sinn och även ett par andra mindre tillverkare.

Foto för att reducera gnällstämpeln på inlägget :).

1617431686294.png
 
De där säljvideorna ÄR skadliga för varumärket. Någon måste få sparken. Bara att vi tar upp det varje nysläpp ger en onödig icke klockrelaterad negativ klang. Personligen är klockan OCH klocktillverkarens image och känslan för dessa viktig. Därför vill jag fortfarande hylla Sinn och även ett par andra mindre tillverkare.

Foto för att reducera gnällstämpeln på inlägget :).

1617431686294.png
857UTC på H-länken är 👌. Den är i min bok en riktig SINN!
 
Tillbaka
Topp