Är inte akrylglas standard på 356 ?Har bett Sinn om offert på en custom made 356, satinized case med akrylglas istället för safirglas. Vi startar med det och ser vart det landar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inte akrylglas standard på 356 ?Har bett Sinn om offert på en custom made 356, satinized case med akrylglas istället för safirglas. Vi startar med det och ser vart det landar
Akrylglas är standard på 356 Pilot som har bead blasted case, matt finish samt solid case back. 356 Sa Pilot har satinerat case (som 556) med safirglas samt case back med safirglas. Jag vill ha samma satinerade finish som 556 men med akrylglas och solid case back.Är inte akrylglas standard på 356 ?
Det är konstigt att den inte går...Är det ingen som är sugen på en näst intill ny U50 SDR?
Avslutad - Sinn U50 SDR
Uttagen hos Erikson 22/2 2021 men tyvärr känner jag inget direkt sug att ta på mig den när jag öppnar klocklådan så den får gå vidare. Fullset med allt som medföljde vid nyköp. Endast testad på länk, antal gånger den har använts kan nog räknas på ena handens fingrar och då på nato så den är i...klocksnack.se
Ok då hänger jag med.Akrylglas är standard på 356 Pilot som har bead blasted case, matt finish samt solid case back. 356 Sa Pilot har satinerat case (som 556) med safirglas samt case back med safirglas. Jag vill ha samma satinerade finish som 556 men med akrylglas och solid case back.
Fine-länken ska väl vara just lite "finare" och den finns bara i polerad/borstad medan boetten av plexiversionen av 356 är blästrad. Så det skulle bli en clash i stil tänker jag.Ok då hänger jag med.
Hoppas du får igenom den konfigurationen.
Något som jag undrar över är varför inte 356 pilot säljs med f-länken ?
Noterade att det alternativet finns till
356 Sa.
Har provat 356 pilot på h-länk men kom inte riktigt överens med den.
Aaa ok jag förstår.Fine-länken ska väl vara just lite "finare" och den finns bara i polerad/borstad medan boetten av plexiversionen av 356 är blästrad. Så det skulle bli en clash i stil tänker jag.
Jep. Syns när jag tittar också. Blev extra glad att det fastnade på bild så det inte var fel på min mänskliga optikKan det ha ngt med samspel kameraobjektiv - solstrålar?
@Snackarn Syns de när du tittar på den?
Sinn’s canvas är läder med påklistrat canvas, så det känns helt annorlunda än ett vanligt canvas.Sinns egna canvas versus Rios1931, är det värt priset för deras egna som jämförelse? Tycker Rios gör bäst canvas ”i branschen” men ännu inte testat Sinna egna förvisso. Tänker till min kommande 104.
Sinns egna canvas versus Rios1931, är det värt priset för deras egna som jämförelse? Tycker Rios gör bäst canvas ”i branschen” men ännu inte testat Sinna egna förvisso. Tänker till min kommande 104.
För de som inte sett canvas från Rios1931.Sinn’s canvas är läder med påklistrat canvas, så det känns helt annorlunda än ett vanligt canvas.
Edit: ser nu att Rios1931 canvas (om det är Ohio du menar) också är canvas på läder, så det kanske är något liknande som Sinn’s.
Och ett på Sinns.För de som inte sett canvas från Rios1931.
Vilket är en smaksak vilket man föredrar. Men medicin finns.Och ett på Sinns.
Det "fransar" upp sig på kanterna mer än Rios...
Ja precis, samma upplägg och båda är säkerligen mycket bekväma men hittills inte testat något bättre än Rios :Sinn’s canvas är läder med påklistrat canvas, så det känns helt annorlunda än ett vanligt canvas.
Edit: ser nu att Rios1931 canvas (om det är Ohio du menar) också är canvas på läder, så det kanske är något liknande som Sinn’s.
Riktigt snyggt!Och ett på Sinns.
Det "fransar" upp sig på kanterna mer än Rios...
Är det bandet med stålöljetter?@Feskarn har ett grovt canvas som jag gillar.
Inget läder utan canvas rakt igenom, kostar 1/3.
Här i grönt eller svart.
Fasen va bra 856B är!
Snart sommar och då kommer jag plåga er med många foton.
Stämmer.Ja precis, samma upplägg och båda är säkerligen mycket bekväma men hittills inte testat något bättre än Rios :
Riktigt snyggt!
Är det bandet med stålöljetter?
Bekvämt band?
Tja, någon ska ju ha skulden! Vi kör på @R.Capac !!
När jag ser bilden så inser jag att jag verkligen måste komplettera med en 856 S UTC...En söndagsbild på duon.
Ajaj, krya!Fråga, hur mycket Guinness och Gin krävs det förcatt slippa känna av ett ryggskott??? Svar, mer!!!
Krya på dig!Fråga, hur mycket Guinness och Gin krävs det förcatt slippa känna av ett ryggskott??? Svar, mer!!!
Du har ju ändå en ryggvänlig fåtölj, kryp in i den och fortsätt fylla på! Du har ju iallafall bund så du behöver inte bli kall om handleden ;-)Fråga, hur mycket Guinness och Gin krävs det förcatt slippa känna av ett ryggskott??? Svar, mer!!!
Tills du inte känner skillnaden på smak emellan. Krya!!!Fråga, hur mycket Guinness och Gin krävs det förcatt slippa känna av ett ryggskott??? Svar, mer!!!