• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Är inte akrylglas standard på 356 ?
Akrylglas är standard på 356 Pilot som har bead blasted case, matt finish samt solid case back. 356 Sa Pilot har satinerat case (som 556) med safirglas samt case back med safirglas. Jag vill ha samma satinerade finish som 556 men med akrylglas och solid case back.
 
Är det ingen som är sugen på en näst intill ny U50 SDR? 😉

1.jpg
PSX_20210228_155003.jpg
20210228_192942-01.jpeg
 
Är det ingen som är sugen på en näst intill ny U50 SDR? 😉

1.jpg
PSX_20210228_155003.jpg
20210228_192942-01.jpeg
Det är konstigt att den inte går...
 
Akrylglas är standard på 356 Pilot som har bead blasted case, matt finish samt solid case back. 356 Sa Pilot har satinerat case (som 556) med safirglas samt case back med safirglas. Jag vill ha samma satinerade finish som 556 men med akrylglas och solid case back.
Ok då hänger jag med.
Hoppas du får igenom den konfigurationen.
Något som jag undrar över är varför inte 356 pilot säljs med f-länken ?
Noterade att det alternativet finns till 356 Sa.
Har provat 356 pilot på h-länk men kom inte riktigt överens med den.
Tror ni det går att köpa en 356 pilot med f-länk hos Erikson Urhandel ?
Jag ställer frågan där helt enkelt :)
 
Ok då hänger jag med.
Hoppas du får igenom den konfigurationen.
Något som jag undrar över är varför inte 356 pilot säljs med f-länken ?
Noterade att det alternativet finns till
356 Sa.
Har provat 356 pilot på h-länk men kom inte riktigt överens med den.
Fine-länken ska väl vara just lite "finare" och den finns bara i polerad/borstad medan boetten av plexiversionen av 356 är blästrad. Så det skulle bli en clash i stil tänker jag.
 
Fine-länken ska väl vara just lite "finare" och den finns bara i polerad/borstad medan boetten av plexiversionen av 356 är blästrad. Så det skulle bli en clash i stil tänker jag.
Aaa ok jag förstår.
Jag körde f-länk på min Sinn 556 I B och tyckte den var himla bekväm.
Förvisso en helt annan klocka.
 
Sinns egna canvas versus Rios1931, är det värt priset för deras egna som jämförelse? Tycker Rios gör bäst canvas ”i branschen” men ännu inte testat Sinna egna förvisso. Tänker till min kommande 104.
 
Sinns egna canvas versus Rios1931, är det värt priset för deras egna som jämförelse? Tycker Rios gör bäst canvas ”i branschen” men ännu inte testat Sinna egna förvisso. Tänker till min kommande 104.
Sinn’s canvas är läder med påklistrat canvas, så det känns helt annorlunda än ett vanligt canvas.

Edit: ser nu att Rios1931 canvas (om det är Ohio du menar) också är canvas på läder, så det kanske är något liknande som Sinn’s.
 
Sinns egna canvas versus Rios1931, är det värt priset för deras egna som jämförelse? Tycker Rios gör bäst canvas ”i branschen” men ännu inte testat Sinna egna förvisso. Tänker till min kommande 104.

Sinn’s canvas är läder med påklistrat canvas, så det känns helt annorlunda än ett vanligt canvas.

Edit: ser nu att Rios1931 canvas (om det är Ohio du menar) också är canvas på läder, så det kanske är något liknande som Sinn’s.
För de som inte sett canvas från Rios1931.
1617513344226.png

1617513539259.png
 
Sinn’s canvas är läder med påklistrat canvas, så det känns helt annorlunda än ett vanligt canvas.

Edit: ser nu att Rios1931 canvas (om det är Ohio du menar) också är canvas på läder, så det kanske är något liknande som Sinn’s.
Ja precis, samma upplägg och båda är säkerligen mycket bekväma men hittills inte testat något bättre än Rios :
Och ett på Sinns.
Det "fransar" upp sig på kanterna mer än Rios...
1617516126091.png

1617516244937.png
Riktigt snyggt!👏
@Feskarn har ett grovt canvas som jag gillar.
Inget läder utan canvas rakt igenom, kostar 1/3.
Här i grönt eller svart.

Fasen va bra 856B är!
Snart sommar och då kommer jag plåga er med många foton.

1617516489548.png
1617516619947.png
Är det bandet med stålöljetter?
Bekvämt band?
 
Tillbaka
Topp