• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bund hit och bund dit...
Nu har ju jag blivit sugen att prova på 857 också 😬
Var köper ni er breda läderband? 😁
Några tips till 857.

Det olivgröna. LeathersForce från Ukraina via Etsy. Grovt som ett gladiatorbund som @Dr. D sa.
1617647832795.png

1617647894485.png


Det svarta. Sherp Leatherwork från Polen via Etsy. Lite mjukare, fortfarande ganska tjockt men helt ok..
1617647982658.png

1617648045243.png


Cozy från Edit: Singapore https://www.cozy.sg/ som @Dr. D nämnde. Ännu mjukare och det jag skulle kunna rekommendera mest av dessa tre. Läder och trådfärg enl. önskemål.
1617648186094.png
 
Senast ändrad:
Några tips till 857.

Det olivgröna. LeathersForce från Ukraina via Etsy. Grovt som ett gladiatorbund som @Dr. D sa.
1617647832795.png

1617647894485.png


Det svarta. Sherp Leatherwork från Polen via Etsy. Lite mjukare, fortfarande ganska tjockt men helt ok..
1617647982658.png

1617648045243.png


Cozy från Edit: Singapore https://www.cozy.sg/ som @Dr. D nämnde. Ännu mjukare och det jag skulle kunna rekommendera mest av dessa tre. Läder och trådfärg enl. önskemål.
1617648186094.png
Vilket Rios är det på 856B?
 
Någon här som har erfarenhet av Sinn:s damklockor ? Funderar på en klocka till sambon och tycker att den nya 434 inte ser helt fel ut.
 
Någon här som har erfarenhet av Sinn:s damklockor ? Funderar på en klocka till sambon och tycker att den nya 434 inte ser helt fel ut.

Ingen erfarenhet alls, ett annat tips är att du köper en 356 till henne(så kan du sno den själv då och då som vissa andra trådrävar gör...host host @Jamterik
Sen är det ju en fråga om Quarzwerk vs automatik i alternativen ovan. Skulle automat vara ok kan U50 S Perlmutt S med vitt silikon vara ett alternativ du också kan sno.
1617782470639.png
 
Sen är det ju en fråga om Quarzwerk vs automatik i alternativen ovan. Skulle automat vara ok kan U50 S Perlmutt S med vitt silikon vara ett alternativ du också kan sno.
1617782470639.png

Eller en med vitt silikon?
1617782569904.png

Rätt stor skillnad på en 34mm dressklocka och 41mm dykare. Personligen hade jag aldrig köpt en klocka med silikonband till någon som inte hade ett aktivt intresse av klockor.
 
Rätt stor skillnad på en 34mm dressklocka och 41mm dykare. Personligen hade jag aldrig köpt en klocka med silikonband till någon som inte hade ett aktivt intresse av klockor.
Såklart det är skillnad.
Sen tror jag rätt många har fått ngn digital klocka i julklapp/present just med silikonband från nåt fruktföretag 🍏
 
Visst är det så, men det är fortfarande stor skillnad på en aktivitetsklocka och ett klassiskt armbandsur tilt en icke initierad person.

@Jonteh vad har du för budget ca?
@Jonteh tänk på att det också kanske är ekonomiskt vansinne att lura in sambon i klockvärlden 😂
Och som flera har vittnat om;
Dina klockor kommer ses som gemensamma objekt = du kommer inte få välja först.
 
Min fru skulle inte uppskatta en mekanisk klocka. Att behöva dra upp och ställa om när man lagt ifrån sig den en tid upplever inte hon som kvalitet.

Plus att man inte ger bort något som kommer att kräva en dyr service fem år fram i tiden. Jag hade definitivt gått på en quartz om det inte fanns ett tidigare uttalat intresse.

Då hon inte är så jätte intresserad så tro jag att en budget på max 15 är rimligt.

Beroende på storlek på handled och med 15´ i budget hade jag tittat på en Sjöö Sandström RSC 32mm quartz och fösökt få in ett läderband att komplettera med inom budget. Sorry för märkesotroheten, men du kan åtminstone handla hos @ERIKSON URHANDEL och passa på att titta på fler Sinn till dig själv samtidigt :)

Skärmavbild 2021-04-07 kl. 11.44.42.png
 
Plus att man inte ger bort något som kommer att kräva en dyr service fem år fram i tiden. Jag hade definitivt gått på en quartz om det inte fanns ett tidigare uttalat intresse.



Beroende på storlek på handled och med 15´ i budget hade jag tittat på en Sjöö Sandström RSC 32mm quartz och fösökt få in ett läderband att komplettera med inom budget. Sorry för märkesotroheten, men du kan åtminstone handla hos @ERIKSON URHANDEL och passa på att titta på fler Sinn till dig själv samtidigt :)

Skärmavbild 2021-04-07 kl. 11.44.42.png

Gav min fru pärlemorsvarianten för ett par år sedan. Skiljer sig lite i och med arabiska 3-6-9-12-index, men i övrigt samma.

Varit uppskattad och sportdress funkar ju till det mesta. Kvarts har jag inte upplevt vara någon nackdel , snarare tvärtom.
 
Tillbaka
Topp