Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkade faktiskt utmärkt-testade på min bundklocka - som givetvis ligger i bundtråden. Ordning och reda.Ta fotot från längre avstånd och klipp sedan.
Tycker du borde prova ett grått band!Ok, den är rätt ok!
Grattis!Äntligen brast han ut.
Efter över fyra månader i Tyskland är mitt käraste uhr tillbaka från sinn fullservice.
Den nyfikne kanske undrar om någonting byttes - mer än vad som var kvar verkar det som. T. o. m kronografvisarna byttes.
Valde även att polera denna välförtjänta arbetshäst som gått under mina 8 år som ägare, alltid hållt tiden och aldrig klagat på min stundvis elaka behandling. 640 euro för en total make over var värt varenda och till och med tiden borta kändes okej efter hur fin den tillslut blev.
Välkommen hem igen.
Sinn 6000 finanzplatzuhr.
Snygg!Äntligen brast han ut.
Efter över fyra månader i Tyskland är mitt käraste uhr tillbaka från sinn fullservice.
Den nyfikne kanske undrar om någonting byttes - mer än vad som var kvar verkar det som. T. o. m kronografvisarna byttes.
Valde även att polera denna välförtjänta arbetshäst som gått under mina 8 år som ägare, alltid hållt tiden och aldrig klagat på min stundvis elaka behandling. 640 euro för en total make over var värt varenda och till och med tiden borta kändes okej efter hur fin den tillslut blev.
Välkommen hem igen.
Hej Sinn-tokiga alike,
Jag fyllde nyligen 30 år och har tänkt att unna mig en premiumklocka. Jag har googlat fliegers å det vilda senaste månaden och har kommit fram till att 20k är min budget. Det började med ett starkt sug efter en Sinn 856B med typ B flieger-looken, men nu lutar jag kanske åt att jag vill ha något mer universellt.
Nästa spår jag snöade in på var en Sinn 356 med tanke på storleken, vilket är bra med mina väldigt modesta handleder (15cm), men har nog kommit fram till att jag tycker den är lite dyr och tråkig. Så nästa flygare jag landade på (no pun intended) var Guinand Model 40.50.10 (sandblästrad). Vad tycker ni här i tråden som äger Guinand Model 40 (antar att ni hänger här allihopa också)?
Sista spåret jag snöat in på är en Sinn 105 St Sa UTC vilken jag tycker ligger bra i pris kontra till vad man får samt lite lägre service-kostnad (jag hade tänkt behålla denna klockan länge). Jag gillar att den verkligen är 100% GADA, med en korsning av dykarklocka, sportklocka och med ett tydligt flygar-DNA. Jag har försökt kolla här i tråden och det verkar inte som någon av er äger en 105:a ännu, vilket dessutom gör att det vore lite fräckt att vara först.
Vad tycker ni?
Kul! Grattis. Älskar min. Kupolen är magisk.Jag slog till, till slut. Det blev en Sinn 103 ST. Jag är sjukt nöjd. Tyvärr eller lyckligtvis har jag gått loss på olika custom band (nej, ingen bund ännu). Så lite fler bilder kommer när jag fått de lyxigare lädren.
Sammanfattningsvis väldigt nöjd. Tycker den korta L2L gör att den även funkar på mina tunna handleder och tycker den är väldigt stilig samtidigt som det är en tool watch.
Nej Helt enig! Servicen gick på 440 och 200 för case refurbish. Då har dom lasersvetsat en liten ding också. Har hört andra som fått det gjort mycket snabbare. Tiden kanske har med världsläget att göra.Snygg!
Nä 640 euro för en total service känns inte farligt. Fyra månader är dock sjukt länge
Härligt!Jag slog till, till slut. Det blev en Sinn 103 ST. Jag är sjukt nöjd. Tyvärr eller lyckligtvis har jag gått loss på olika custom band (nej, ingen bund ännu). Så lite fler bilder kommer när jag fått de lyxigare lädren.
Sammanfattningsvis väldigt nöjd. Tycker den korta L2L gör att den även funkar på mina tunna handleder och tycker den är väldigt stilig samtidigt som det är en tool watch.
Välkommen! Nu är du sin(n)full!!Jag slog till, till slut. Det blev en Sinn 103 ST. Jag är sjukt nöjd. Tyvärr eller lyckligtvis har jag gått loss på olika custom band (nej, ingen bund ännu). Så lite fler bilder kommer när jag fått de lyxigare lädren.
Härligt!
Vilken fin present till dig själv.
Ser otroligt ny ut!
@R.Capac kommer med största säkerhet kontakta dig med diverse tips på bund - ingen kommer undan.
Men jävlar i min lilla låda vilket band! Grym tråd han kör med - ser ut att tåla vad som helst! Inget fjoll därinte.
Tänkte testa canvas på 103:an. Spontant känns spännet alldeles för stort men det går att byta tänker jag
Igor skojar man inte bort. Klart han kör med grova grejorMen jävlar i min lilla låda vilket band! Grym tråd han kör med - ser ut att tåla vad som helst! Inget fjoll därinte.
Shit ser ju fullständigt livsfarlig ut.Igor skojar man inte bort. Klart han kör med grova grejor
Är det redan fredag hos digAnd we are done!
Fick allt det där plats inne i den klockan!?Äntligen brast han ut.
Välkommen hem igen.
Botar ryggont!Är det redan fredag hos dig
Fräckt.Nej Helt enig! Servicen gick på 440 och 200 för case refurbish. Då har dom lasersvetsat en liten ding också. Har hört andra som fått det gjort mycket snabbare. Tiden kanske har med världsläget att göra.
UX, även jubileumsmodellen av 144.redigt sugen på att nästa klocka ska bli en sinn, bara nyfiken vilken modell tycker du personligen utgör sig bäst på ett gummiband?
Synd!Fasen också.
Det blev för grovt/tjock för 103:an. Dessutom köpte jag för långt. Och spännet är groteskt.
Rookiemisstag
Det var snyggt annars. Om det är grovt skulle @Dr. D köpa det och ha till sin 756 .Fasen också.
Det blev för grovt/tjock för 103:an. Dessutom köpte jag för långt. Och spännet är groteskt.
Rookiemisstag
Oj så många sådana misstag man gjort själv. För evigt rookie.Fasen också.
Rookiemisstag
Tanken är god men 756 är fastsvetsad på länk numera.Det var snyggt annars. Om det är grovt skulle @Dr. D köpa det och ha till sin 756 .