• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lite OT.

Har möblerat om i man caven och naturligtvis glömt at byta blad i kalendern., April klockan är rysligt snygg. Vill varna för besök hos Tidlösa ur, det ger en massa idéer om att möblera med väggur och att börja renovera dylika. Men det är rätt gemytligt att höra tickandet och att dom slår lite oregelbundet :)

IMG_0165.JPG
IMG_0169.JPG
 
Lite OT.

Har möblerat om i man caven och naturligtvis glömt at byta blad i kalendern., April klockan är rysligt snygg. Vill varna för besök hos Tidlösa ur, det ger en massa idéer om att möblera med väggur och att börja renovera dylika. Men det är rätt gemytligt att höra tickandet och att dom slår lite oregelbundet :)

IMG_0165.JPG
IMG_0169.JPG
Alltså Sinn-väggklockan är lockande ändå 😁
 
Alltså Sinn-väggklockan är lockande ändå 😁

Det är definitivt en höjdare, den går exakt, och då menar jag exakt. Man behöver ingen webb baserad krumbukt för att få rätt tid. Radiokontrollerad mot Frankfurt, ställer om automatiskt för sommar/vintertid. En fröjd att titta på sekundvisaren som sveper fram utan att hacka. Tror att @ERIKSON URHANDEL kan fixa fram en mot en relativt överkomlig peng (om man jämför med vad sinn armbandsur kostar)
 
Lite OT.

Har möblerat om i man caven och naturligtvis glömt at byta blad i kalendern., April klockan är rysligt snygg. Vill varna för besök hos Tidlösa ur, det ger en massa idéer om att möblera med väggur och att börja renovera dylika. Men det är rätt gemytligt att höra tickandet och att dom slår lite oregelbundet :)
1739 är otroligt fin.
Indexen som hänger ovanför tavlan och om jag inte är ute och cyklar den tunnaste modellen.
Så som dressare kan det väl inte bli bättre?
F65B5259-233F-41E1-AF6B-7B30257281D7.jpeg
CFEB3F53-6208-41FB-BBF5-E6F83030964C.jpeg
 
Då jag förstått att det (MN) även är bekvämt måste det konkurrera med dina favoriter canvas? Snyggt och militäriskt då materialet på detta MN är genuint krigsmaterial?
Tack
Var skeptisk innan men kan bara konstatera att klockan sitter still på armen även om den är "övertung".
Lite som när en länk sitter lite för hårt, men bekvämt då det flexar lite.
Han hävdar att materialet är old stock, jag köpte dock det nytillverkade som också kommer från Frankrike.
Erikas MN har ju en bra mycket smartare fästanordning - men mer än dubbla priset 🤔.
 
Rivstart på veckan med folk som ringer och sjukar sig. Men nu är det ordnat med nya killar på väg till jobb, frukosten är avklarad och nu ska det avnjutas kaffe och läsas ikapp på KS.

IMG_20210412_065019.jpg
Läsa i kapp på KS 😃 Det är nästan ett heltidsjobb. Man känner sig som en smitare ibland när tiden inte räcker till att delta i forumets glädje yttringar :)
 
Någon som har koll på om Sinn har ändrat sin lume på 556 dom senaste åren? På min (@Jamterik 's första 556:a ;) )är alla index upplysta, även dom små för minutindex. När jag kollat youtubeklipp ser det ut som att dom bara är upplysta vid 12, 3, 6 och 9. Finns det olika modeller eller har dom ändrat detta genom åren?

20210412_080327.jpg
 
Here we go again....:) Ja kanske...köpte ju en 556a igen...mot mitt bättre vetande....den skulle nog kunna få gå vidare....förklaring till det kryptiska meddelandet, jag kommer inte överens med 556....
Vad är det som gör att du inte kommer överens med den ?
Har haft 556i och 556 IB men går i tankarna på en a variant nu tredje gången gillt.
 
Tillbaka
Topp