• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har ju varit uppe i tråden om att Sinn använt tavlan för att skriva årtalen för jubileum.
Trevligt att de verkar ha läst tråden då de använde baksidan på 144 St S Anniversary II.
72EADFE7-5A72-4D57-9BC9-9B0247BEA7D8.jpeg


1618229158214.png
dem gjorde fint på framsidan med!
 
Vad säger tråden, ska jag beställa en 356 med kritvit lysmassa? Är det jättekorkat? 😅
Det absolut värsta jag vet är att bränna pengar också...det går dåligt ihop med klockintresset :rolleyes:

Det är väl aldrig dumt att köpa klockor :)
Är det själva färgtonen när det lyser i mörkret som ska ändras?
Tycker ju annars att den vanliga upplevs som ganska vit till vardags så, men ju mer lysmassan är uppladdad så syns ju färgen från själva lyset ffa i visarna
 
Det är väl aldrig dumt att köpa klockor :)
Är det själva färgtonen när det lyser i mörkret som ska ändras?
Tycker ju annars att den vanliga upplevs som ganska vit till vardags så, men ju mer lysmassan är uppladdad så syns ju färgen från själva lyset ffa i visarna
Precis... jag gillar inte det 😅. Jag hade en blå 104a i ett kort kort tag. Det krävdes typ inget ljus för att den skulle lysa. Många gillar ju det, men det blev att en blå tavla hade neongröna index vilket skar sig rejält och såg inte bra ut i mina ögon, haha. 356 har ju inte riktigt samma problem på det sättet eftersom den är svart men jag älskar verkligen skarpa kontrasten av (riktigt) svart-vita klockor :).
 
Senast ändrad:
Precis... jag gillar inte det 😅. Jag hade en blå 104a i ett kort kort tag. Det krävdes typ inget ljus för att den skulle lysa. Många gillar ju det, men det blev att en blå tavla hade neongröna index vilket skar sig rejält och såg inte bra ut i mina ögon, haha. 356 har ju inte riktigt samma problem på det sättet eftersom den är svart men jag älskar verkligen skarpa kontrasten av (riktigt) svart-vita klockor :).

Jo men det håller jag med om, skulle egentligen kunna vara utan lyse på just den klockan och bara ha vitmålade index.
 
Vad säger tråden, ska jag beställa en 356 med kritvit lysmassa? Är det jättekorkat? 😅
Det absolut värsta jag vet är att bränna pengar också...det går dåligt ihop med klockintresset :rolleyes:
Det kanske är ”onödigt” rent finansiellt med en modifiering men skitkul ju! Finns ju ett extra affektionsvärde i att ha något egendesignat och unikt.
Så jag säger kör 👍
 
God morgon tråden.
Gått en tid sen nyhetssläppet och undrar om ngn som tänker bli först i tråden med någon nyhet?
Rätta mig om jag har fel men från förra årets släpp är det väl bara @perhog s gröna 103 vi sett?
 
God morgon tråden.
Gått en tid sen nyhetssläppet och undrar om ngn som tänker bli först i tråden med någon nyhet?
Rätta mig om jag har fel men från förra årets släpp är det väl bara @perhog s gröna 103 vi sett?
God morgon!
Tycker släppet innehöll flera riktigt fina pjäser där kanske 144 var höjdpunkten men även tex 358:eek:rna var mkt tilltalande. Blir inget nyköp härifrån men väntar och hoppas att någon i tråden gör slag i saken.
 
det jag alltid undrar är varför en del klockor ser så stora ut på bild, om ni kollar på handledsbilden så ser det ut som den "hänger" utanför en del, men när jag tittar med mina riktiga ögon så finns det minst 5-10mm på varje sida tillgodo, är detta för att jag är för nära med kameran/mobilen? ser nästan ut som jag har en väggklocka på armen ibland.
 
det jag alltid undrar är varför en del klockor ser så stora ut på bild, om ni kollar på handledsbilden så ser det ut som den "hänger" utanför en del, men när jag tittar med mina riktiga ögon så finns det minst 5-10mm på varje sida tillgodo, är detta för att jag är för nära med kameran/mobilen? ser nästan ut som jag har en väggklocka på armen ibland.
Ta fotot från längre avstånd och klipp sedan.
 
det jag alltid undrar är varför en del klockor ser så stora ut på bild, om ni kollar på handledsbilden så ser det ut som den "hänger" utanför en del, men när jag tittar med mina riktiga ögon så finns det minst 5-10mm på varje sida tillgodo, är detta för att jag är för nära med kameran/mobilen? ser nästan ut som jag har en väggklocka på armen ibland.
Allvarligt talat;
Tycker verkligen inte UX ser enorm ut på din arm.
 
Tillbaka
Topp