• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fräckt.
Innebär det att den ser ut som ny nu? Även om du skulle sälja till en kräsen köpare, som skulle granska den ingående s a s?

I s f känns det riktigt prisvärt tycker jag.

Priser är detsamma oavsett vad som byts. Tycker det känns jäkligt prisvärt som det var med 440 eurp för en full service och dom bevisligen gjort det ordentligt.

Ja klockan ser bannemig ut som ny. Otroligt fint jobb att återställa botten till nyskick. Ser inga förändringar i form och dess forna glans är tillbaka. Tänker nog inte att jag ska göra det igen men 8 års ofta-bruk hade gjort den lite lätt nött.

Priser är detsamma oavsett vad som byts. Tycker det känns jäkligt prisvärt som det var med 440 eurp för en full service och dom bevisligen gjort det ordentligt.

Ja klockan ser bannemig ut som ny. Otroligt fint jobb att återställa botten till nyskick. Ser inga förändringar i form och dess forna glans är tillbaka. Tänker nog inte att jag ska göra det igen men 8 års ofta-bruk hade gjort den lite lätt nött.
Den är fenomenalt läcker. Varken mer eller mindre.

Synd!
Voao - på sista bilden syns verkligen stl på spännet. Hur känns det annars?
Ser ut att överleva till nästa millennium.
Gillar verkligen utseendet, ville ha ett canvas med lite grövre struktur men detta blev lite för tjockt för 103. Hade passat bättre till 900 om det varit 22 mm.

Sinn 903 med rakt, rött datum.

IMG_20210414_100953.jpg

Är detta vid "45" på utsidan av glaset en skada i AR? Testat med Colgate och gnuggade med fingret men jag kanske var för försiktig? Är Autosol för tufft? Har även Tormekslip med polerskiva och polermedel men det kanske blir att ta i...

1618390702405.png

Är detta vid "45" på utsidan av glaset en skada i AR? Testat med Colgate och gnuggade med fingret men jag kanske var för försiktig? Är Autosol för tufft? Har även Tormekslip med polerskiva och polermedel men det kanske blir att ta i...

1618390702405.png

Om det är en skada i AR-beläggningen är det inget annat att göra än att gå all-in och ta bort allt om det är så att du stör dig på det. 30 minuters gnugg och sen är det klart.

1618390702405.png
Testa polywatch kanske? Det var en liten diskussion i Smp-tråden för några dagar sedan ang att polera bort ar. Jag läste då om en kille på omega-forum som körde autosol med gott resultat.

Helt ärligt gillade jag inte meshet innan. Men det växer på mig, kanske för att det verkar vara ett riktigt bra mesh eller för att det bara är en snygg kombo som man behöver vänja sig vid

+1 på den. Jag är inget fan av mesh generellt och tyckte i ärlighetens namn att @vanman´s kombo inte var så lyckad 💚

Men jag tror att det var det nya, glansiga i meshet som störde och nu när ytan har mattats och matchar boetten bättre ser det både självklart och riktigt jäkla bra ut 🌞👍

Tillbaka
Topp