• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_4074.JPG
Mycket snack om ux, jag återställer balansen...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Bra-att-ha-klocka.

Sinn 103 är en förhållandevis (allt är relativt) billig klocka. Perfekt på semester till länder där du kanske inte vill använda klockor som syns och kostar mer. Funkar på en hel del olika band - läder, nato och länk. En kameleont! Den klarar havet djupare än vad du själv klarar... Kronografen kan ta tid på hur lång tid det var sedan som du smorde in solskyddsfaktor.

Och den är cool också.

IMG_1734.JPG
 

MånsT

Rolex
Bra-att-ha-klocka.

Sinn 103 är en förhållandevis (allt är relativt) billig klocka. Perfekt på semester till länder där du kanske inte vill använda klockor som syns och kostar mer. Funkar på en hel del olika band - läder, nato och länk. En kameleont! Den klarar havet djupare än vad du själv klarar... Kronografen kan ta tid på hur lång tid det var sedan som du smorde in solskyddsfaktor.

Och den är cool också.

IMG_1734.JPG
Riktigt snygg och mångsidig klocka, lite som en tysk Speedmaster.
 

par

Patek
2-Faktor
Bra-att-ha-klocka.

Sinn 103 är en förhållandevis (allt är relativt) billig klocka. Perfekt på semester till länder där du kanske inte vill använda klockor som syns och kostar mer. Funkar på en hel del olika band - läder, nato och länk. En kameleont! Den klarar havet djupare än vad du själv klarar... Kronografen kan ta tid på hur lång tid det var sedan som du smorde in solskyddsfaktor.

Och den är cool också.

IMG_1734.JPG
Dessutom både dag och datum vilket kan behövas under fyllan på semestern
 

leiden

Rolex
På begäran av @leiden så kommer här ett par bilder till på min 656. Mysig klocka som, tillika sina nyare syskon 556 i/a, funkar till det mesta och jag bara gillar den helt enkelt, trots en hel del dings som inte är "mina".

656_front.jpg


656_agle_01.jpg


656_crown.jpg
Tack för att du gjorde dig besväret! Tycker att de där dingsen ger den ett tooligt intryck. Den har åldrats med värdighet :)
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Tro mig, det ska jag!
Haha följande konversation utspelade sig just:

Min bättre hälft: (Ser bilden på 556an) Varför använder du inte längre din Sinn?
Jag: Därför att den är där (pekar på bilden).
Min bättre hälft: Men det var ju den snyggaste klockan du ägt!
Jag: ....... (Sneglar på min handled).
Min bättre hälft: Jag kommer sälja din sub och köpa en ny Sinn till dig....

:D
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Fan vad obeslutsam man är. Vet inte vilken länk jag skall köra på min Sinn 556 Anniversary. Har varit förbi Erikson redan och testat och gillar bägge utförande. Ena känns mer förfinad och den andra känns mer vardaglig. Har riktigt svårt för att bestämma mig.

Lånade bilder av klockan med länkarna:
Two link: https://www.instagram.com/p/BSZbCe6lx2y/
Fine link: https://www.instagram.com/p/BPbQOLxDL8Z/

Vad tycker ni?

@leiden: Du kanske kan ge bra input med tanke på att du sitter på bägge länkar till samma boett?
Jag tyckte det var fränt att finelänken var helborstad. Bra combo!
 

Moody

Rolex
Haha följande konversation utspelade sig just:

Min bättre hälft: (Ser bilden på 556an) Varför använder du inte längre din Sinn?
Jag: Därför att den är där (pekar på bilden).
Min bättre hälft: Men det var ju den snyggaste klockan du ägt!
Jag: ....... (Sneglar på min handled).
Min bättre hälft: Jag kommer sälja din sub och köpa en ny Sinn till dig....

:D
Haha!
Vettig människa. ;)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Haha följande konversation utspelade sig just:

Min bättre hälft: (Ser bilden på 556an) Varför använder du inte längre din Sinn?
Jag: Därför att den är där (pekar på bilden).
Min bättre hälft: Men det var ju den snyggaste klockan du ägt!
Jag: ....... (Sneglar på min handled).
Min bättre hälft: Jag kommer sälja din sub och köpa en ny Sinn till dig....

:D
Till och med min bättre hälft tyckte detta var riktigt rolig läsning :p
 

mchamoun

Cartier
Missat helt! o_O
Jag gillar ju deras satinized. Sitter och funderar på att okynnesköpa en ny 556 eller en 103. Eftersom min bättre hälft påtalat hur snygga Sinn är. Att sub:en samtidigt stannar är en helt annan diskussion. :D
Den länken funkar som sagt enbart på 556/356 Sa modellerna. Fine link länken till vanliga 356 (akryl) är blästrad och den till 104 är delvis polerad.

Finns andra modeller som har en helt borstad länk i fine link utformningen. Har dock inte koll på vilka det är.
 
Topp