Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt fina båda två!
Din 856 ser ut att ha fått lite trevlig karaktär, finns det fler bilder på den?
Haha, de är alltför lika Absolut, ser gärna fler bilder!Tack!
Det är en 656 men kan absolut ta lite fler bilder om det är av intresse. Får vänta till imorgon dock
Riktigt snygg och mångsidig klocka, lite som en tysk Speedmaster.Bra-att-ha-klocka.
Sinn 103 är en förhållandevis (allt är relativt) billig klocka. Perfekt på semester till länder där du kanske inte vill använda klockor som syns och kostar mer. Funkar på en hel del olika band - läder, nato och länk. En kameleont! Den klarar havet djupare än vad du själv klarar... Kronografen kan ta tid på hur lång tid det var sedan som du smorde in solskyddsfaktor.
Och den är cool också.
Dessutom både dag och datum vilket kan behövas under fyllan på semesternBra-att-ha-klocka.
Sinn 103 är en förhållandevis (allt är relativt) billig klocka. Perfekt på semester till länder där du kanske inte vill använda klockor som syns och kostar mer. Funkar på en hel del olika band - läder, nato och länk. En kameleont! Den klarar havet djupare än vad du själv klarar... Kronografen kan ta tid på hur lång tid det var sedan som du smorde in solskyddsfaktor.
Och den är cool också.
Håller med, jag associerar också till Speedyn när jag ser en 103 st. Vet inte om Speedyn är så överkomlig som den brukade dock.Riktigt snygg och mångsidig klocka, lite som en tysk Speedmaster.
Testar du Tegimentbeläggningen?
Kanske inte som förr men ändå relativt överkomlig.Håller med, jag associerar också till Speedyn när jag ser en 103 st. Vet inte om Speedyn är så överkomlig som den brukade dock.
Tack för att du gjorde dig besväret! Tycker att de där dingsen ger den ett tooligt intryck. Den har åldrats med värdighetPå begäran av @leiden så kommer här ett par bilder till på min 656. Mysig klocka som, tillika sina nyare syskon 556 i/a, funkar till det mesta och jag bara gillar den helt enkelt, trots en hel del dings som inte är "mina".
Härligt! Njut nu!Sådärja!
Helt felfritt glas nu också, ruggigt nöjd.
Tro mig, det ska jag!Härligt! Njut nu!
Haha följande konversation utspelade sig just:Tro mig, det ska jag!
Jag tyckte det var fränt att finelänken var helborstad. Bra combo!Fan vad obeslutsam man är. Vet inte vilken länk jag skall köra på min Sinn 556 Anniversary. Har varit förbi Erikson redan och testat och gillar bägge utförande. Ena känns mer förfinad och den andra känns mer vardaglig. Har riktigt svårt för att bestämma mig.
Lånade bilder av klockan med länkarna:
Two link: https://www.instagram.com/p/BSZbCe6lx2y/
Fine link: https://www.instagram.com/p/BPbQOLxDL8Z/
Vad tycker ni?
@leiden: Du kanske kan ge bra input med tanke på att du sitter på bägge länkar till samma boett?
Haha!Haha följande konversation utspelade sig just:
Min bättre hälft: (Ser bilden på 556an) Varför använder du inte längre din Sinn?
Jag: Därför att den är där (pekar på bilden).
Min bättre hälft: Men det var ju den snyggaste klockan du ägt!
Jag: ....... (Sneglar på min handled).
Min bättre hälft: Jag kommer sälja din sub och köpa en ny Sinn till dig....
Den borstade fine link länken är på igång! Hoppas på att få den i slutet av veckan.Jag tyckte det var fränt att finelänken var helborstad. Bra combo!
Tror att du blir nöjd med det valet! Bilder i tråden när den kommitDen borstade fine link länken är på igång! Hoppas på att få den i slutet av veckan.
Finns det en borstad fine-länk???Den borstade fine link länken är på igång! Hoppas på att få den i slutet av veckan.
Till och med min bättre hälft tyckte detta var riktigt rolig läsningHaha följande konversation utspelade sig just:
Min bättre hälft: (Ser bilden på 556an) Varför använder du inte längre din Sinn?
Jag: Därför att den är där (pekar på bilden).
Min bättre hälft: Men det var ju den snyggaste klockan du ägt!
Jag: ....... (Sneglar på min handled).
Min bättre hälft: Jag kommer sälja din sub och köpa en ny Sinn till dig....
*Satinized:Finns det en borstad fine-länk???
Gamechanger för min del i såna fall. Jag tycker att den polerade är för blingig.
Nu har jag missat något. Har du bytt från skadat glas eller gjort något roligare? Har en likadan nämligenSådärja!
Helt felfritt glas nu också, ruggigt nöjd.
Missat helt!
Den länken funkar som sagt enbart på 556/356 Sa modellerna. Fine link länken till vanliga 356 (akryl) är blästrad och den till 104 är delvis polerad.Missat helt!
Jag gillar ju deras satinized. Sitter och funderar på att okynnesköpa en ny 556 eller en 103. Eftersom min bättre hälft påtalat hur snygga Sinn är. Att sub:en samtidigt stannar är en helt annan diskussion.
Den tidigare ägaren hade varit och polerat bort yttre AR-beläggningen men det blev lite misslyckat så det blev massor av rester kvar från den, så jag bytte bara till ett nytt glas.Nu har jag missat något. Har du bytt från skadat glas eller gjort något roligare? Har en likadan nämligen