• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Testar lite band på min 103a bl.a.

IMG_1142.JPG
IMG_1153.JPG

Verkar som att glasbytet på min 556 gått lite slarvigt till, upptäckte igår smuts som inte gick bort, undersökte det vidare och är ganska säker vid det här laget på att det är på insidan då det inte går bort med tvål och vatten ens, några tips om hur jag borde gå tillväga?

Verkar som att glasbytet på min 556 gått lite slarvigt till, upptäckte igår smuts som inte gick bort, undersökte det vidare och är ganska säker vid det här laget på att det är på insidan då det inte går bort med tvål och vatten ens, några tips om hur jag borde gå tillväga?
Ta det med Erikson urhandel. Inget man pillar med själv iaf :)

Vad sägs om en Sinn-gtg i samband med KS-festen?
Edit: vi är i nuläget två som jag vet kör Sinn.
@Aquastaren @Moorflax
Citerar mig själv och uppdaterar frågan.
Ska vi inte ha en Sinn-gtg i samband med middagen/KS-festen den 9 september?
Det börjar bli hög tid att sy ihop något. Kanske kan vi göra något skoj tillsammans eller bara Sinn-nörda i största allmänhet! :D
Kort fråga: Vilka är intresserade?

Det börjar bli hög tid att sy ihop något. Kanske kan vi göra något skoj tillsammans eller bara Sinn-nörda i största allmänhet! :D

Mycket intresserad, men ser ut som att jag får dra från en konferens någonstans i Värmland direkt till Sthlm, så kommer nog sladda in relativt tight innan insläpp. Men jobbar på att komma loss tidigast möjligt.

Hade gärna medverkat, men tyvärr kommer jag befinna mig på annan ort då. Utbildning...

Funderar lite på olika band till 556. Hittills har jag provat länk, nato och canvas.
Länk är ju grymt och jag ska komplettera med en H-länk också.
Canvas är det bästa alternativet till länk så här långt. Tycker att det passar modellen otroligt bra.
Nato är okej, men ingen fullträff. Kanske har jag inte provat rätt färg?
Läder är något jag är nyfiken på men är dels lite osäker på hur det passar modellen och vad det i så fall skulle vara för färg. Brunt med röda toner? Ljusbrunt eller kanske grönt?

När jag tittar på bilder på tex Instagram så verkar de flesta köra på länk eller nato. Läder verkar inte vara jättevanligt.
Vad föredrar ni? Vad har ni hittat för oslagbar kombo?
Bilder, please :)

Funderar lite på olika band till 556. Hittills har jag provat länk, nato och canvas.
Länk är ju grymt och jag ska komplettera med en H-länk också.
Canvas är det bästa alternativet till länk så här långt. Tycker att det passar modellen otroligt bra.
Nato är okej, men ingen fullträff. Kanske har jag inte provat rätt färg?
Läder är något jag är nyfiken på men är dels lite osäker på hur det passar modellen och vad det i så fall skulle vara för färg. Brunt med röda toner? Ljusbrunt eller kanske grönt?

När jag tittar på bilder på tex Instagram så verkar de flesta köra på länk eller nato. Läder verkar inte vara jättevanligt.
Vad föredrar ni? Vad har ni hittat för oslagbar kombo?
Bilder, please :)
Inget läder men jag tycker att ett tropic gummi sitter riktigt bra på 556! Vet att någon lade upp bild på det för ett tag sedan, minns dock inte vem. :)

Inget läder men jag tycker att ett tropic gummi sitter riktigt bra på 556! Vet att någon lade upp bild på det för ett tag sedan, minns dock inte vem. :)
Det var en kombo som gått mig förbi. Får blicka tillbaka i tråden!
Jag har inte varit ett fan av gummi men mina enda referenser är seikos dykargummin så jag kan vidga de vyerna mer :)

Där var den! Ser snyggt ut! :) Hur följsamma är de där banden? Och hur långa är de? Seikos går ju nästan två varv runt handleden :D
Jag är riktigt nöjd med detta gummi i Tropicstil :)
Allt handlar ju om detaljer. Spännet var blankt och keepers kunde vara tightare. Men jag tog bort en keeper och slängde på ett Sinn fjärilslås, Voilà!
Mjukt och följsamt. Och inte så långa. Mina handleder är ca 17,5 cm
Hoppas det kom till någon hjälp :)
IMG_0791.JPG

Allt handlar ju om detaljer. Spännet var blankt och keepers kunde vara tightare. Men jag tog bort en keeper och slängde på ett Sinn fjärilslås, Voilà!
IMG_0791.JPG
Riktigt snyggt med Sinn fjärilslåset! Var det 1 200 man fick betala för bara låset?

Måste tyvärr banga...funkar dåligt att vara pappaledig och gå upp tidigt dagen efter....vägrar dessutom att vara alkoholfri på en sånhär fin tillställning. För lat för kollektivtrafik och för fattig för att åka taxi hem till Uppsala ;p

IMG_0791.JPG
Det var väldigt givande, tack! Var köpte du bandet?

Tillbaka
Topp