Precis hemkommen från ett besök hos
@ERIKSON URHANDEL. Dom senaste veckorna har jag gått och funderat med vad jag ska utöka min lilla klock 'samling'.
Från att ha haft 2st Oris Aquis, Squale 1521, Certina ds action automat samt en stowa och en laco flieger så har jag börjat kolla mer och mer på Sinn men även Tag heuer Aquaracer samt Oris 65 diver eller någon begagnad Breitling aerospace eller Seamaster, så måste jag säga att mitt besök hos Erikson gjorde mitt val ganska enkelt även om det svåra var att bestämma om jag skulle gå på den minimalistiska Sinn 556 eller den lite mer 'dressiga' 104an.
Valet föll på den sistnämnda 104an med h-länk och jag är väldigt imponerad av finishen samt byggkvaliten och stod och pratade med Filip på Erikson och fick höra lite rolig information ang Sinn som jag inte är alltför bekant med ang. deras historia samt hur dom under 70talet köpte patenten på Breitlings navitimer samt att dom även bygger 'cases' åt a. Lange & Söhne och en del andra mid-high end märken.
Kommer förmodligen komplimentera med en Sinn 556 som med sin enkelhet och sin fina finish sticker ut med det enkla och rena design uttrycket. Stort tack till
@ERIKSON URHANDEL för väldigt god service och ett trevligt samtal, jag kommer tillbaks!