• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Trots att den blivit kanonfin och funkar klockrent så är den nog inte för mig. Jag använde den hela dagen igår men så fort jag kom hem från jobbet så åkte U1:an på.
Säljer denna och siktar in mig på en UX eller någon annan "ubåtsstålsklocka".
Skicka PM om ni vill få en första tjing innan den dyker upp på köp och sälj.

IMG_3288.JPG

IMG_6437.JPG

UX är alltid svaret ;)

Å andra sidan så är den ju väldigt lik U1:an.
"Non-sdr" eller pvd kanske är lösningen?
@Samuel.silkestrand du vill inte ha en nyservad 103:a som delikvid mot din svarta UX?

IMG_0009.JPG

Svart vridring är ett måste i mina ögon, så hel-PVD isf. Eller så rockar du ena på gummi och andra på länk. Tyckte ändå det var skillnad dom dagarna jag rockade polarens U1:a när vi var på roadtrip.

Svart vridring är ett måste i mina ögon, så hel-PVD isf. Eller så rockar du ena på gummi och andra på länk. Tyckte ändå det var skillnad dom dagarna jag rockade polarens U1:a när vi var på roadtrip.
Jag har faktiskt mer och mer börjat titta på den vanliga vridringen. Tycker den funkade otroligt bra på den stora U212 som jag testade på Mini Basel.

9e.jpg

Inte fel på UXen heller
9c.jpg

Apropå den 47 mm stora U212 så var den inte överdrivet stor trots sina mått.
Här tillsammans med en U1:a
9g.jpg

På mini Basel var det många som förundrades över den oljefyllda uxen!
WP_20170511_18_32_15_Pro.jpg

WP_20170511_18_37_45_Pro.jpg

Precis hemkommen från ett besök hos @ERIKSON URHANDEL. Dom senaste veckorna har jag gått och funderat med vad jag ska utöka min lilla klock 'samling'.

Från att ha haft 2st Oris Aquis, Squale 1521, Certina ds action automat samt en stowa och en laco flieger så har jag börjat kolla mer och mer på Sinn men även Tag heuer Aquaracer samt Oris 65 diver eller någon begagnad Breitling aerospace eller Seamaster, så måste jag säga att mitt besök hos Erikson gjorde mitt val ganska enkelt även om det svåra var att bestämma om jag skulle gå på den minimalistiska Sinn 556 eller den lite mer 'dressiga' 104an.

Valet föll på den sistnämnda 104an med h-länk och jag är väldigt imponerad av finishen samt byggkvaliten och stod och pratade med Filip på Erikson och fick höra lite rolig information ang Sinn som jag inte är alltför bekant med ang. deras historia samt hur dom under 70talet köpte patenten på Breitlings navitimer samt att dom även bygger 'cases' åt a. Lange & Söhne och en del andra mid-high end märken.

Kommer förmodligen komplimentera med en Sinn 556 som med sin enkelhet och sin fina finish sticker ut med det enkla och rena design uttrycket. Stort tack till @ERIKSON URHANDEL för väldigt god service och ett trevligt samtal, jag kommer tillbaks!

iQzJQqL.jpg

Precis hemkommen från ett besök hos @ERIKSON URHANDEL. Dom senaste veckorna har jag gått och funderat med vad jag ska utöka min lilla klock 'samling'.

Från att ha haft 2st Oris Aquis, Squale 1521, Certina ds action automat samt en stowa och en laco flieger så har jag börjat kolla mer och mer på Sinn men även Tag heuer Aquaracer samt Oris 65 diver eller någon begagnad Breitling aerospace eller Seamaster, så måste jag säga att mitt besök hos Erikson gjorde mitt val ganska enkelt även om det svåra var att bestämma om jag skulle gå på den minimalistiska Sinn 556 eller den lite mer 'dressiga' 104an.

Valet föll på den sistnämnda 104an med h-länk och jag är väldigt imponerad av finishen samt byggkvaliten och stod och pratade med Filip på Erikson och fick höra lite rolig information ang Sinn som jag inte är alltför bekant med ang. deras historia samt hur dom under 70talet köpte patenten på Breitlings navitimer samt att dom även bygger 'cases' åt a. Lange & Söhne och en del andra mid-high end märken.

Kommer förmodligen komplimentera med en Sinn 556 som med sin enkelhet och sin fina finish sticker ut med det enkla och rena design uttrycket. Stort tack till @ERIKSON URHANDEL för väldigt god service och ett trevligt samtal, jag kommer tillbaks!

iQzJQqL.jpg
Grattis till en väldigt fin klocka :) Ser fram emot fler bilder i tråden!
Tycker för övrigt att den där gör sig bäst med svart tavla.

Jag har faktiskt mer och mer börjat titta på den vanliga vridringen. Tycker den funkade otroligt bra på den stora U212 som jag testade på Mini Basel.

9e.jpg

Inte fel på UXen heller
9c.jpg

Apropå den 47 mm stora U212 så var den inte överdrivet stor trots sina mått.
Här tillsammans med en U1:a
9g.jpg

På mini Basel var det många som förundrades över den oljefyllda uxen!
WP_20170511_18_32_15_Pro.jpg

WP_20170511_18_37_45_Pro.jpg
Vet du om man kan köpa svart vridring? har vanliga på ux men vore roligt att byta lite
@ERIKSON URHANDEL

iQzJQqL.jpg
Grattis! Skulle själv gärna ha en på armen där en 556 som jag trivs väldigt bra med allt som oftast sitter :)

Fan vad obeslutsam man är. Vet inte vilken länk jag skall köra på min Sinn 556 Anniversary. Har varit förbi Erikson redan och testat och gillar bägge utförande. Ena känns mer förfinad och den andra känns mer vardaglig. Har riktigt svårt för att bestämma mig.

Lånade bilder av klockan med länkarna:
Two link: https://www.instagram.com/p/BSZbCe6lx2y/
Fine link: https://www.instagram.com/p/BPbQOLxDL8Z/

Vad tycker ni?

@leiden: Du kanske kan ge bra input med tanke på att du sitter på bägge länkar till samma boett?

Fan vad obeslutsam man är. Vet inte vilken länk jag skall köra på min Sinn 556 Anniversary. Har varit förbi Erikson redan och testat och gillar bägge utförande. Ena känns mer förfinad och den andra känns mer vardaglig. Har riktigt svårt för att bestämma mig.

Vad tycker ni?

@leiden: Du kanske kan ge bra input med tanke på att du sitter på bägge länkar till samma boett?
Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag skulle nog kört på fine link på den där!

Vad tycker ni?

Jag skulle köra "finelink". Den andra är jättefin men känns mer "ospännande" i jämförelse. Kul med lite extra krydda.

Ber om ursäkt för fyllebilden igår. Jag tänkte inte så långt som att man borde ha en bild på en Sinn i Sinntråden. :(
Korspostar en liten ursäktsbild här på en hårdare klocka.

IMG_3372.JPG

Men om ni någon gång kommer till Norberg så måste ni kolla in Myrbergs verkstad!
IMG_3350.JPG

IMG_3360.JPG
Cool verkstad!
Om du var tvungen att välja, Sub eller U1, vilken skulle det bli?

Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag skulle nog kört på fine link på den där!
Jag skulle köra "finelink". Den andra är jättefin men känns mer "ospännande" i jämförelse. Kul med lite extra krydda.
På just den där modellen så instämmer jag och säger också fine-länkenm

Lutar mot det just nu. Skall bestämma mig snart. Resultat på vilken länk det blir återkommer jag med till nästa vecka.

Vad tycker ni?
Jag gillar H-länken men även jag skulle välja Finelinken vid ett nyköp.
Cool verkstad!
Om du var tvungen att välja, Sub eller U1, vilken skulle det bli?
Om jag tvingades välja och om det skulle vara samma värde i de båda klockorna så skulle jag välja U1:an.
Väldigt mycket mer robust och allround.

Jag frågade sinnflickan om detta och fick ett jakande svar. Har för mig att det ska vara vara samma som U1. Men jag måste kolla mailen innan jag kan säga säkert.
Är på aktieträff och är lite på lyset just nu.

IMG_3348.JPG
Det var inte riktigt detta du frågade om @Adro men jag klipper in det iaf.

Jag frågade:
Hi!
I am about to buy me a new Sinn. I already have the U1 with a lot of straps and bracelet.
My question is if that bracelet and silicone strap would fit the 757? What other models would fit? Is the U1 case the same as 757, 857 and UX?
Thanks!
Sincerely
p.s.
Thanks to Maria who I met at the event in Stockholm last thursday!

Sinnflickan svarade:
Dear Mattias, (Såg ni, hon kallade mig "Dear" [Jag tror hon är kär i mig])

thank you for your kind message. I really enjoyed my stay in Stockholm and thank you for visiting the Erikson event. All straps and bracelets of U1 will also fit 757, 857 and UX. The only difference between U1/UX and 757/857 might be the case colour. 757/857 are slightly darker as they are fully tegiment. For the standard U1/UX, only the bezel is tegiment.

Best regards

Maria Hartmann
Stellvertretende Leitung Vertriebsinnendienst
Deputy Head of Internal Sales

Det var inte riktigt detta du frågade om @Adro men jag klipper in det iaf.

Jag frågade:
Hi!
I am about to buy me a new Sinn. I already have the U1 with a lot of straps and bracelet.
My question is if that bracelet and silicone strap would fit the 757? What other models would fit? Is the U1 case the same as 757, 857 and UX?
Thanks!
Sincerely
p.s.
Thanks to Maria who I met at the event in Stockholm last thursday!

Sinnflickan svarade:
Dear Mattias, (Såg ni, hon kallade mig "Dear" [Jag tror hon är kär i mig])

thank you for your kind message. I really enjoyed my stay in Stockholm and thank you for visiting the Erikson event. All straps and bracelets of U1 will also fit 757, 857 and UX. The only difference between U1/UX and 757/857 might be the case colour. 757/857 are slightly darker as they are fully tegiment. For the standard U1/UX, only the bezel is tegiment.

Best regards

Maria Hartmann
Stellvertretende Leitung Vertriebsinnendienst
Deputy Head of Internal Sales
Skrattar alltid lite när tyskar skriver ut sina titlar. De älskar verkligen titlar. :D

Tillbaka
Topp