• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Kan man ha 103 ST till kostym? Kan man ha 103 ST på gummi? :wideyed:

IMG_20210528_172509__01.jpg
IMG_20210528_205712.jpg


SVAR JA! :woot::angel:
Är fiskar vattentäta?
Har påven en rolig hatt?
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Nu ska jag inte vara taskig men...
Jag har ca 45 minuter i baksits i en SK37E (i luften alltså, totaltid i baksits är betydligt mer) 😉😁.
Inget att skylta med om man jämför med flygförarna. Men några av de absolut bästa minuterna i mitt liv 😁.
Och självklart vill vi se häftiga handledsskott om det finns. Vilken Sinn fick åka med:)? Själv lyckas jag ofta missa de bästa fototillfällena.
 

horologium

Basic
2-Faktor
Någon som har tips på vad man, på ett ungefär, skall begära för en Sinn 856 UTC på länk köpt 2015 ny här i Sverige. Länken är oanvänd. Föröskte i värdetråden utan att få svar men det är ju här Sinn experterna hänger. Tacksam för alla tips. :)
20210526_181337.jpg
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Någon som har tips på vad man, på ett ungefär, skall begära för en Sinn 856 UTC på länk köpt 2015 ny här i Sverige. Länken är oanvänd. Föröskte i värdetråden utan att få svar men det är ju här Sinn experterna hänger. Tacksam för alla tips. :)


Finns inte så många tilll salu vilket är positivt, en klocka man köper för att behålla.
Utan att vara expert på något sätt men 15-17?
  • Fullset?
  • Färg på fuktampullen?
Helt oanvänd länk är säkert bra vid fsg. Så jag kanske lutar mer åt 17?

1622549873670.png
1622549719454.png
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Finns inte så många tilll salu vilket är positivt, en klocka man köper för att behålla.
Utan att vara expert på något sätt men 15-17?
  • Fullset?
  • Färg på fuktampullen?
Helt oanvänd länk är säkert bra vid fsg. Så jag kanske lutar mer åt 17?

1622549873670.png
1622549719454.png
När jag kikat runt rycker jag Sinn verkar gå högre internationellt än på Klocksnack? Nu har jag iofs mest varit inne på säljsidor internationellt och inte så mycket forum.
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Finns inte så många tilll salu vilket är positivt, en klocka man köper för att behålla.
Utan att vara expert på något sätt men 15-17?
  • Fullset?
  • Färg på fuktampullen?
Helt oanvänd länk är säkert bra vid fsg. Så jag kanske lutar mer åt 17?

1622549873670.png
1622549719454.png

När jag kikat runt rycker jag Sinn verkar gå högre internationellt än på Klocksnack? Nu har jag iofs mest varit inne på säljsidor internationellt och inte så mycket forum.
856 UTC är nog en Sinnmodell med förhållandevis rätt högt andrahandsvärde. Ny 21900:- på H-länk hos vår svenska återförsäljare. Med tanke på att service inte helt osannolikt närmar sig efter 6 år så skulle jag gissa på att strax under 15kkr är rimligt. Obs högst personlig spekulation utan dokumenterat belägg.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Sinnister,
Hade igår ett lång samtal med försäljningschefen och vår kontaktperson på Sinn om ett antal punkter. Den viktigaste punkten vi berörde var garantier och den tid det tar att få tillbaka klockan. Garantier Skall prioriteras och så även hos Sinn, här var vi rörande överens och för att inte "älta" för mycket över att det inte fungerar exakt som man önskar med detta så är i allafall den absoluta ambitionen att detta skall förbättras och så snart som möjligt.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Bästa Sinnister,
Hade igår ett lång samtal med försäljningschefen och vår kontaktperson på Sinn om ett antal punkter. Den viktigaste punkten vi berörde var garantier och den tid det tar att få tillbaka klockan. Garantier Skall prioriteras och så även hos Sinn, här var vi rörande överens och för att inte "älta" för mycket över att det inte fungerar exakt som man önskar med detta så är i allafall den absoluta ambitionen att detta skall förbättras och så snart som möjligt.
Bra jobbat 👍
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
856 UTC är nog en Sinnmodell med förhållandevis rätt högt andrahandsvärde. Ny 21900:- på H-länk hos vår svenska återförsäljare. Med tanke på att service inte helt osannolikt närmar sig efter 6 år så skulle jag gissa på att strax under 15kkr är rimligt. Obs högst personlig spekulation utan dokumenterat belägg.
Benägen att hålla med.
 

vanman

Guld
2-Faktor
856 UTC är nog en Sinnmodell med förhållandevis rätt högt andrahandsvärde. Ny 21900:- på H-länk hos vår svenska återförsäljare. Med tanke på att service inte helt osannolikt närmar sig efter 6 år så skulle jag gissa på att strax under 15kkr är rimligt. Obs högst personlig spekulation utan dokumenterat belägg.

Benägen att hålla med.

Är nog även jag, skulle inte ge mer än så för en begagnad. Har letat lite men tyckt prisskillnaden är för liten till nytt för att slå till :) många ligger ju runt 18 i tyskland vilket inte motiverar mig till begangatköp.
 

JoelD

Guld
2-Faktor
Bästa Sinnister,
Hade igår ett lång samtal med försäljningschefen och vår kontaktperson på Sinn om ett antal punkter. Den viktigaste punkten vi berörde var garantier och den tid det tar att få tillbaka klockan. Garantier Skall prioriteras och så även hos Sinn, här var vi rörande överens och för att inte "älta" för mycket över att det inte fungerar exakt som man önskar med detta så är i allafall den absoluta ambitionen att detta skall förbättras och så snart som möjligt.
Bäst hade ju förstås varit att slippa garantiärenden helt 😁 😁
 
Topp