• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Guld
2-Faktor
856B på sitt favoritcanvas i chillidjungeln.

1622560835571.png
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
856 UTC är nog en Sinnmodell med förhållandevis rätt högt andrahandsvärde. Ny 21900:- på H-länk hos vår svenska återförsäljare. Med tanke på att service inte helt osannolikt närmar sig efter 6 år så skulle jag gissa på att strax under 15kkr är rimligt. Obs högst personlig spekulation utan dokumenterat belägg.
Benägen att hålla med dig och reviderar ner min tidigare gissning.
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Är det någon som vill sälja en länk (H eller F spelar ingen roll) till en 556:a? Hör gärna av dig via pm i så fall! Integrerat gummi kan också vara intressant.
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Existerar nån sinn med 70h PR?
En sådan väsentlig information väljer Sinn konstigt nog att inte skriva ut under teknisk info på hemsidan. Däremot skriver dom ut urverk så det går nog att luska ut. Många är vanliga ETA/Selitta/Valjoux som inte kommer upp i 70h PR och specialverken vet jag inte.
 

perhog

Guld
2-Faktor
På tal om SINN. Det skulle enligt uppgift komma fler nyheter under året. Någon som hört om det kommer någon ny spännande specialutgåva snart?
Hoppas fortfarande på en nyutgåva av någon riktigt gammal modell av SINN
 

perhog

Guld
2-Faktor
Varför är tisdagar så djävliga?

IMG_20210601_192816.jpg
Nja.. fredagar är väll värre. Dels ska allt som inte hunnits med under veckan vara klart på fredag dessutom är det en hel vecka kvar till nästa helg börjar.
Men du kanske har rätt ändå. Tisdag är en mellandag, onsdag är lill lördag och på torsdag är det bar en dag kvar till helgen.
 
Topp