• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Guld
2-Faktor
Nja.. fredagar är väll värre. Dels ska allt som inte hunnits med under veckan vara klart på fredag dessutom är det en hel vecka kvar till nästa helg börjar.
Men du kanske har rätt ändå. Tisdag är en mellandag, onsdag är lill lördag och på torsdag är det bar en dag kvar till helgen.
Och måndag är väl fantastisk för alla? En hel vecka att hinna ställa till det.
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
En sådan väsentlig information väljer Sinn konstigt nog att inte skriva ut under teknisk info på hemsidan. Däremot skriver dom ut urverk så det går nog att luska ut. Många är vanliga ETA/Selitta/Valjoux som inte kommer upp i 70h PR och specialverken vet jag inte.
@ERIKSON URHANDEL s hemsida skriver de ut gångreserven för upplagda Sinn 👍.
 

Abben

Basic
2-Faktor
Var flygmekaniker på 37:an i lumpen men hade ingen mobilkamera då. Hade inte fått fota hursomhelst. Fast klockintresse fanns om än outvecklat, hade Omega🤪.
Sista off-topic inlägget nu, kanske 😉 Skruvade 37:a fram till avvecklingen av systemet. Vi hade en digitalkamera på kompaniet när jag började jobba där. Den hade man klassiska disketter i som lagringsmedia, den användes för att föreviga min åktur, fast den fick inte följa med i kärran 😁
 

perhog

Guld
2-Faktor
Sista off-topic inlägget nu, kanske 😉 Skruvade 37:a fram till avvecklingen av systemet. Vi hade en digitalkamera på kompaniet när jag började jobba där. Den hade man klassiska disketter i som lagringsmedia, den användes för att föreviga min åktur, fast den fick inte följa med i kärran 😁
Mega OT.... Man ska alltid ha kamera med när det flygs ava i formation (fasen så knepigt att få in ett gammalt vanligt kort i datorn)


Skärmbild 2021-06-01 230416.jpg
 

perhog

Guld
2-Faktor
Här krävs en förklaring 😲 .
En sista OT

Förklaring.. Tja Det var på flyglärarutbildningen på Ljungbyhed. Normal flygning var inte normalt. En normal dag testade vi allt som man egentligen inte skulle testa men det var bara för att kunna förklara för eleverna vad som kunde hända när saker och ting inte var normalt :rolleyes:

Knepigt att hålla kameran och samtidigt ge fasen i att flyga på rote ettan.
Vi tejpade på ullgarn på vingen på en Zlin för att se hur luftströmmen rörde sig över vingen i en spinn. Notera ulltussen vid tanklocket den pekar framåt och uppåt, inte normalt.

Edit. Detta var på den gamla goda tiden när det krävdes erfarenhet. I och med EU så kan numera elever lära elever. M.a.o inte samma gedigna utbildning av lärare. En av anledningarna till att jag aldrig sätter mi i en flygmaskin som jag inte själv framför.


Skärmbild 2021-06-01 231852.jpg
Skärmbild 2021-06-01 231759.jpg
 

Airbus

Guld
Friends Of KS
Sinn UX/U1/U2 - vad föredrar ni; länk, SINN-gummi eller annan lösning? Klockan är ju gediget tung och känns väl klumpig på länken tycker jag...
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Sinn UX/U1/U2 - vad föredrar ni; länk, SINN-gummi eller annan lösning? Klockan är ju gediget tung och känns väl klumpig på länken tycker jag...
Tycker faktiskt länken är smidigare än silikonet på u-serien. Men jag gillar ändå silikonet, kanske just för att det är så rejält. Och UX är en av få klockor som jag trivs med på nato. Vilket god-dag-yxskaft svar egentligen. Men oroa dig inte att länken är osmidig.

1622613301284.png
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Sinn UX/U1/U2 - vad föredrar ni; länk, SINN-gummi eller annan lösning? Klockan är ju gediget tung och känns väl klumpig på länken tycker jag...
Tycker länken gör min UX mer balanserad.
Tung-visst.
Gummi är skönt när man badar och dyker ner på djupa vatten( 1-1,5 m).
Har ju testat parastraps från CNS och är förvånad över hur bra det fungerade.
D461E7CF-FE81-46FB-B18D-7B05B3EC8EAF.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp