• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Två säkra tecken på höstens ankomst!

1) Under mycket möda och stort besvär monteras länken tillbaka på klockan

F4975931-4644-4E18-A70B-EB9323F722FE.jpeg

2) Uppochner. Som alltid 😆

BDEF8761-9D1D-49D5-9D84-322A7DA4A14E.jpeg

Någon mer som håller sig med Sinnrelaterade höstrutiner?
Hatar när det blir så.
Jag bytte till F-länken sent en kväll innan vi skulle åka iväg några dagar, vi skulle dra tidigt på morgonen. Upptäckte att den var felvänd när jag gick o la mig men kunde fan inte sova. Efter en timma var jag tvungen att ”gå på toa” med klocka o diverse verktyg för att vända den rätt 🙈

Hatar när det blir så.
Jag bytte till F-länken sent en kväll innan vi skulle åka iväg några dagar, vi skulle dra tidigt på morgonen. Upptäckte att den var felvänd när jag gick o la mig men kunde fan inte sova. Efter en timma var jag tvungen att ”gå på toa” med klocka o diverse verktyg för att vända den rätt 🙈
Jag skrattar åt dig men kan samtidigt garantera att jag hade gjort likadant! Ett felvänt spänne går inte att leva med, det äter upp en inifrån...

Den har ju redan släppts tre gånger, så ytterligare en gång till är nog inte omöjligt. Även om den sista är 43mm och stål, till skillnad från de två första som är 40mm och titan.

Är det i den här tråden man pratar om gamla tyska klockor? 😅

God afton 🌛 Jag hoppas verkligen Inte att man gör en ny Ezm1. Eller rättare sagt, den enda väg man skulle kunna gå är tillbaka till originalet med titan, 40 mm och i den bästa av världar ett gäng NOS Lemania 5100.

En liten påminnelsebild på en snudd på perfekt Ezm1 jag tackade nej till att köpa 👍

b-j352_6.jpg

Är det i den här tråden man pratar om gamla tyska klockor? 😅

God afton 🌛 Jag hoppas verkligen Inte att man gör en ny Ezm1. Eller rättare sagt, den enda väg man skulle kunna gå är tillbaka till originalet med titan, 40 mm och i den bästa av världar ett gäng NOS Lemania 5100.

En liten påminnelsebild på en snudd på perfekt Ezm1 jag tackade nej till att köpa 👍

b-j352_6.jpg
Varför stämplades den med 3H?

Tillbaka
Topp